بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان

 
 

چه کشوری برای تحصیل ایرانیان مناسب تر است ؟

بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان ، با عوامل موثر زیادی تعیین میشود . بعلاوه ، شخص متقاضی هم در این انتخاب بسیار مهم است . همانطور که بارها گفته ام ، انتخاب رویایی برای یک نفر ، میتواند کابوس شخص دیگری باشد .

اما چگونه میتوانیم بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان را با توجه به شرایط خود انتخاب کنیم ؟ با ما همراه باشید !

بیشتر بخوانید: مشاوره تحصیل در خارج از کشور 

عوامل موثر در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان 

تعداد زیادی از عوامل ، در انتخاب ما دخیل اند . شاید نتوان همه آنها را طبقه بندی کرد . اما براساس تجربه ، چند فاکتور مهم را در اختیارتان قرار می دهیم . که عبارتند از :

  • تفاوت های فرهنگی بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان 
  • وضعبت اقتصادی و سیاسی کشور مقصد
  • مهاجر پذیر بودن یا نبودن کشور
  • مهاجر ستیز بودن یا نبودن مردم
  • سطح علمی و رتبه دانشگاه های آن کشور
  • ارزش پول کشور مقصد
  • بالا یا پایین بودن هزینه ها
  • میزان ایرانیان مقیم آن کشور
  • نوع آب و هوا و وضعیت اقلیمی
  • دشوار بودن یا نبودن برگشت به ایران
  • وضع مالی متقاضی
  • و… بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان 

تنها در صورت بررسی مجموعه ی این عوامل است که میتوان بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان را انتخاب کرد . برای بررسی این عوامل ، میتوانید از ما کمک بخواهید . مرکز مشاوره آویژه دانش ، کنار شماست تا بتوانید بهترین گزینه را برای خودتان بیابید .

بیشتر بخوانید: مهاجرت تحصیلی ، رویا یا کابوس ؟

مطرح ترین گزینه های بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان !

با اینکه بهترین ها همواره نسبی اند ، اما نمیتوان انکار کرد که بعضی از کشور ها برای درصد بالایی از ایرانیان میتواند گزینه مناسبی باشد . چرا که شرایط بسیاری از ما کم و بیش به هم شباهت دارد . بنابراین ، در ادامه به معرفی برخی از این گزینه ها می پردازیم .

برای مشاوره در زمینه بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید 

آمریکا بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان 

بدون شک ، یکی از بهترین مقاصد ایرانیان ، کشور آمریکاست . کشوری که بزرگترین اقتصاد جهان را داراست . و حدود 20 درصد تولید ناخالص جهان را به خود اختصاص داده است . بعلاوه ، سالانه میلیارد ها دلار برای سیستم آموزش این کشور هزینه میشود . به طوریکه در رده بندی روزنامه تایمز ، 8 دانشگاه از 10 دانشگاه برتر دنیا ، آمریکایی بودند . به همین دلیل است که در لیست بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان قرار میگیرد !

اما بخش سخت کار ، سفر به آمریکاست ! قوانین مهاجرتی سفت و سخت ، این سفر را به شدت دشوار کرده است . و حتی اگر بروید ، باز برای برگشت همین مشکلات وجود دارد . بعلاوه ، شما باید برای گرفتن پذیرش در دانشگاه های خوب این کشور ، با بهترین دانشجویان از سراسر دنیا رقابت کنید .

پس فقط در صورتی برای کشور آمریکا اقدام کنید که شرایط زیر را داشته باشید :

  • رزومه علمی قوی بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان 
  • تلاش و پشتکار بسیار بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان
  • نمره آیلتس بالا و تسلط کافی بر زبان انگلیسی
  • مدرک GRE یا GMAT ( بسته به رشته )
  • پول کافی برای پرداخت هزینه ها بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان
  • دلایل کافی برای قانع کردن مقامات سیاسی و دانشگاهی !

بیشتر بخوانید: چگونه بورس تحصیلی بگیریم ؟!

فرانسه بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان 

کشوری که از مدت ها قبل ، در لیست بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان قرار داشته . و همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است . هزینه های نه چندان بالا ، زیبایی های این کشور ، و سطح علمی بسیار خوب دانشگاه های فرانسوی ، برای دانشجویان ایرانی بسیار اغوا کننده است .

اما طبیعی است که شما برای تحصیل در فرانسه ، باید زبان را بلد باشید . هرچند که کار دشواری هم نیست . مخصوصا با توجه به تعداد بالای آموزشگاه های موجود !

اگر قصد ادامه تحصیل در فرانسه یا آمریکا را دارید ، همین حالا با ما تماس بگیرید . تا میان بر های مهاجرت تحصیلی را در اختیار شما بگذاریم !

بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان,مهاجرت تحصیلی,اپلای,تحصیل در خارج از کشور,مهاجرت

آلمان بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان 

غول صنعتی دنیا ، در سیستم آموزشی هم حرف های زیادی برای گفتن دارد . آموزش عالی در مقطع لیسانس ، معمولا رایگان است . و در مقاطع بالاتر هم هزینه چندانی ندارد . ثبات اقتصادی و سیاسی و امکانات فوق العاده را هم به این موارد اضافه کنید . همه ی اینها باعث میشود که المان یکی از گزینه های اصلی کسب عنوان بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان باشد !

اما اگر قصد تحصیل در آلمان دارید ، زبان را فراموش نکنید ! یادگیری آلمانی برای شما بسیار ضروری است . و اگر نمیدانید از کجا شروع کنید ، با ما تماس بگیرید ! بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان

نروژ ، بهشت سرد اسکاندیناوی ! بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان 

ثروت ، آرامش و رفاه ! این سه ، کلید واژه های زندگی در نروژ هستند . کشوری با ثبات از نظر سیاسی و اقتصادی که میتواند زندگی بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهد . و جزو گزینه های بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان محسوب میشود . از مزیت های تحصیل در نروژ میتوان به این موارد اشاره کرد :

  • تحصیل رایگان یا با هزینه بسیار کم
  • امکانات عالی بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان 
  • سطح زندگی بسیار بالا
  • داشتن دانشگاه های خوب ، مثل دانشگاه اسلو و برگن
  • مهاجر پذیر بودن

اما طبیعتا در کنار مزایا ، معایبی هم وجود دارد . از جمله :

  • بالا بودن هزینه های زندگی بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان
  • آب و هوای سرد بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان
  • ویژگی های فرهنگی خاص بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان

اگر کنجکاوید که جزییات بیشتری در مورد کشور نروژ و دانشگاه های آن بدانید ، همین حالا با ما تماس بگیرید !

بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان,مهاجرت تحصیلی,اپلای,تحصیل در خارج از کشور,مهاجرت

انگلستان ، مقصد پولدار ها !

اولین گروه دانشجویان ایرانی برای تحصیل در خارج از کشور ، به انگلستان رفتند . این اتفاق در دوره قاجار (عباس میرزا) افتاد . و این دانشجویان به تحصیل در رشته پزشکی مشغول شدند . از آن زمان ، این کشور بعنوان مقصدی اصلی برای دانشجویان ایرانی مطرح میشد . بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان

اما شهرت انگلستان ، علاوه بر ملکه و نظام حکومتی و دانشگاه کمبریج و آکسفورد ، به هزینه های بالای زندگی در این کشور است . به طوریکه زندگی دانشجویی در این کشور ، حدودا 25 هزار پوند در سال هزینه دارد . بنابراین ، این کشور فقط برای برخی افراد در دسترس است . بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان

اما گرفتن بورسیه ، راه حلی برای این مشکل است . اگر به تحصیل در انگلستان علاقمندید ، میتوانید از بورسیه ها ، وام ها و کمک هزینه های تحصیلی استفاده کنید . و بدین ترتیب هزینه های خود را پوشش دهید . حتی امکان کار دانشجویی هم وجود دارد ! پس اگر قصد استفاده از این موقعیت را دارید ، همین حالا با ما تماس بگیرید !

سخن پایانی بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان 

این لیست به کشورهای نامبرده شده محدود نمیشود . مقاصدی مثل ایتالیا ، کانادا ، سوئد ، مالزی ، اتریش و حتی چین و هند ، میتوانند به این لیست اضافه شوند . ولی طبیعتا امکان بررسی دقیق همه ی این گزینه ها برای تعیین بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان در یک مقاله وجود نداشت . هدف این نوشته ، فقط بررسی اجمالی گزینه های موجود و فاکتور های موثر بود .

بیشتر بخوانید: ادامه تحصیل در دانمارک 

توصیه ما این است که برای کسب اطلاعات دقیق درباره بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان حتما از یک مشاور کمک بگیرید . چرا که امکان وقوع تغییرات در اوضاع کشور های مختلف ، زیاد است . برای مثال ، تحصیل در کشور سوئد تا چند سال قبل رایگان بود . اما هم اکنون هزینه های بالایی دارد . و افراد بسیاری به دلیل بی اطلاعاتی از این موضوع ، متحمل ضرر شدند .

همین حالا تماس بگیرید . و در مورد بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان ، با ما مشورت کنید .

بیشتر بخوانید: چرا اطلاعات موجود در اینترنت معتبر نیست ؟

بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...