شرایط لغو امریه سربازی

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

شرایط لغو امریه سربازی

 

جزئیات امریه سربازی,مشاوره جزئیات امریه سربازی,جزئیات امریه سربازی نظام وظیفه,مشاوره جزئیات امریه سربازی نظام وظیفه,

 
 

آشنایی با دلایل و شرایط لغو امریه سربازی

در این مطلب توضیحاتی پیرامون امریه سربازی ، مدارک تحصیلی مور نیاز جهت اخذ امریه ارائه می دهیم . در ادامه نیز مطالبی راجع به شرایط و دلایل لغو امریه سربازی ارائه کرده و به موارد مختلف اشاره می کنیم .

بیشتر بخوانید : مشاوره امریه سربازی

امریه خدمت سربازی

امریه سربازی خود نوعی خدمت سربازی محسوب می شود با این تفاوت که مشمولین به جای گذراندن خدمت در پادگان ها و مراکز نظامی کشور ، در سازمان های دولتی مورد تایید سازمان نظام وظیفه عمومی کشور مشغول به خدمت سربازی می شوند . سازمان ها و ارگان های ارائه دهنده امریه سربازی از طریق اعلامیه های رسمی سربازان امریه را از میان مشمولین امریه سربازی جذب می کنند . معمولاً در مراکز دولتی در بخش های مرتبط با کارگزینی یک نفر هم مامور گرفتن سربازان امریه است و کارهای مربوط به گرفتن سربازان امریه را انجام می دهد . مشمولین امریه سربازی می بایست به سراغ سازمان هایی بروند که در زمینه تخصص و یا طبق مدرک تحصیلیشان به آن ها نیاز دارند .  همچنین برای متقاضیان ضروری است که با شرایط امریه سربازی و قوانین امریه سربازی به طور کامل آشنا باشند . در ادامه به مواردی از آنها اشاره می کنیم .

بیشتر بخوانید : ارگان های امریه گیر

شرایط لغو امریه سربازی,مشاوره نظام وظیفه تلفنی,سازمان های ارائه دهنده امریه سربازی,قوانین امریه سربازی,مشمولین امریه سربازی,مدارک امریه سربازی,شرایط امریه سربازی,اخبار امریه سربازی

مدرک تحصیلی لازم برای امریه سربازی

بسته به نیاز ارگان های ارائه دهنده امریه سربازی ، نیازمند سربازان امریه با مدارک مختلف تحصیلی می باشند . طبق قوانین امریه سربازی مدرک تحصیلی دیپلم تا دکتری قابل پذیرش است . ولی برخی ارگان های امریه گیر با توجه به حیطه کاری و نیاز سازمان به مشمولین با مدارک تحصیلی بالاتر مانند کارشناسی ارشد و دکتری نیاز دارند . باید توجه شود که هر شخص با توجه به مدرک تحصیلی باید به سازمان مرتبط با رشته خود رجوع کند مگر رشته های کامپیوتر و حسابداری که اکثر مراکز به آن ها نیاز دارند .

همان طور که اشاره شد علاوه بر مدرک تحصیلی مورد نیاز ، هر ارگان امریه گیر ، مدارک امریه سربازی مورد نیاز خود را طلب می کند . برای آشنایی کامل با جزئیات مدارک امریه سربازی می توانید با مشاوران ما در مرکز آویژه دانش تماس حاصل نمایید .

بیشتر بخوانید :  مدارک امریه سربازی

نحوه ی اقدام برای امریه سربازی

برای دریافت امریه سربازی ابتدا می بایست با دانشگاه محل تحصیل خود تسویه حساب کرده و نامه ی نظام وظیفه خود را دریافت کنید . از ارگان های امریه گیر مختلف و مرتبط با رشته ی تحصیلی خود پرس و جو کنید . باید دقت کنید که پس از مشمول شدن به خدمت سربازی فقط مدت محدودی زمان برای تحویل مدارک خود به نظام وظیفه فرصت دارید . در غیر اینصورت غایب به حساب می آیید . پس از فرستادن مدارک امریه سربازی به سازمان نظام وظیفه و سپس دریافت برگ سبز ارسال شده توسط سازمان نظام وظیفه تاریخ اعزام شما در آن برگ سبز ثبت می گردد . سپس طبق قوانین امریه سربازی شما می بایست برگ سبز خود را به همراهمدارک امریه سربازی مورد نیاز هر ارگان تا مدت مشخص قبل از اعزام به ارگان های ارائه دهنده امریه سربازی تحویل دهید .

اکثر مشمولین امریه سربازی با این که تمامی شرایط را برای اخذ امریه سربازی دارا می باشند ولی با اقدام در زمان نامناسب این فرصت را از دست می دهند . برای اطلاع از قوانین و جزئیات زمان اقدام برای امریه سربازی می توانید با مشاوران ما در مرکز آویژهتماس حاصل نمایید .

بیشتر بخوانید : نحوه دریافت امریه سربازی

کاهش نیروی کار و  لغو امریه سربازی

در سال های اخیر سازمان های بزرگی مانند وزرات آموزش و پرورش کل کشور و همین طور شهرداری ها ، سازمان بودجه و برنامه ریزی کشور و بسیاری از موارد دیگر اقدام به دریافت سربازان امریه کرده اند که البته این نوع سربازان را در آموزش و پرورش با نام سرباز معلم می شناسند . این ارگان بیشترین جذب سربازان امریه را در طول سال های اخیر داشته است و هم چنان در آینده نیز خواهد داشت . اما در طول چند وقت اخیر خبرهای زیادی حاکی از لغو امریه سربازی به گوش می رسد . لغو امریه سربازی هم بیشتر به این دلیل است که تولد فرزندان پسر از سال 1370 کاهش یافته است و نیاز برای گرفتن امریه سربازی نسبت به قبل کاهش یافته است .

بیشتر بخوانید : سرباز معلم

کمبود کار و لغو امریه سربازی

از دیگر دلایل لغو امریه سربازی می توان به دلیل کمبود کار در سازمان های مربوطه برای امریه سربازی اشاره کرد . در گذشته این سازمان ها کسری نیروی کار خود را با سربازان امریه جبران می کردند ولی حالا به دلیل نبود کسری نیرو ، اخبار لغو امریه سربازی هم افزایش یافته است .  همچنین به دلیل اینکه سربازان معلم توانایی و تجربه معلمان با تجربه را ندارند ، سازمان آموزش و پرورش تصمیم گرفته که به طرح لغو امریه سربازی توجه کند و از پس از معلمان با تجربه برای مدارس استفاده کند . و به دلیل موقتی بودن طرح امریه خدمت سربازی برای آموزش و پرورش ، و همچنین فقط به منظور جبران نیروی انسانی در این سازمان ، در صورتی که دیگر نیازی به سرباز معلم نداشته باشند ، قطعا لغو امریه سربازی برای این سازمان اجرا خواهد شد .

این شرایط نیز برای دیگر ارگان های امریه گیر نیز تعمیم یافته است . برای اطلاع از تمامی اطلاعات و اخبار از ارگان های ارائه دهنده امریه سربازی و شرایط لغو امریه سربازی می توانید با مشاوران ما در مرکز آویژه در تماس باشید و آخرین جزئیات امریه سربازی را دریافت کنید .

بیشتر بخوانید : اخبار امریه سربازی

شرایط لغو امریه سربازی

این طرح همچنین به صورت موقت برای تمامی ارگان های ارائه دهنده امریه سربازی برای کسر نیروی انسانی خود در نظر گرفته شده است و هر وقتی که دیگر نیازی به سربازان امریه نداشته باشند اقدام به لغو امریه سربازی خواهند کرد . تعداد سربازان دریافتی در سال گذشته بیست هزار سرباز معلم بوده و باز این روش خدمت سربازی نیز شرایط خاص خود را دارد و هر کسی نمی تواند از آن استفاده کند و هر ساله تعداد دریافتی آن رو به کاهش است و به سوی لغو امریه سربازی می رود .

طرح لغو امریه خدمت سربازی برای سازمان هایی خواهد بود که نیاز چندانی به نیروهای امریه سربازی ندارند  و می توانند از طریق استخدام نیروی مورد نیاز خود را جذب کنند .طبق قوانین امریه سربازی دیگر قادر به گرفتن سرباز امریه نخواهند بود . برای اطلاع از شرایط ارگان های امریه گیر و جذب مشمولین امریه سربازی با مشاوران ما در تماس باشید تا اخرین اخبار از تمامی ارگان های ارائه دهنده امریه سربازی را در اختیار شما قرار دهند .

بیشتر بخوانید : شرایط امریه سربازی

برای مشاوره در زمینه  آشنایی با شرایط لغو امریه سربازی 

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید:

9099072068

 

خدمات مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره نظام وظیفه

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...