مشمولین معافیت تحصیلی خدمت سربازی

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

مشمولین معافیت تحصیلی خدمت سربازی

 
 

مشمولین معافیت تحصیلی شامل چه کسانی می شود ؟

طبق قوانین نظام وظیفه عمومی افراد مذکری که به سن قانونی می رسند باید خدمت سربازی خود را در یکی از ارگان های نظامی کشور سپری کنند . ولی بسیاری از مشمولین خدمت سربازی در تلاش برای یافتن راهی برای کاهش آن و یا حتی معافیت کامل آز آن هستند . انواع راه ها برای کاهش و معافیت سربازی وجود دارد . افراد باید با مراجعه با مراکز نظام وظیفه دفترچه راهنمای نظام وظیفه عمومی را مطالعه کنند و با انواع معافیت ها و شرایط آن آشنا شوند . هدف ما و همکاران ما در مرکز آویژه دانش آشنایی شما با این قوانین و آسان تر کردن راه شما برای اخذ انواع این معافیت ها است . در ادامه مطالب موضوعاتی که لازم است مشمولین معافیت تحصیلی با آن آشنا شوند را بیان می کنیم .

معافیت سربازی انواع مختلفی دارد که معافیت تحصیلی یکی از آنها می باشد . بسیاری از افراد زمانی که به سن خدمت سربازی نزدیک می شوند در مدارس کشور تحصیل می کنند و یا می خواهند در دانشگاه ها ادامه تحصیل دهند . این افراد جزء مشمولین معافیت تحصیلی به حساب می آیند و می توانند از این نوع معافیت برای ادامه تحصیل خود در دانشگاه ها استفاده کنند بدون این که مجبور شوند به خدمت سربازی بروند . ولی همین معافیت تحصیلی هم شرایط و قوانین خاص خود را دارد و برای اینکه بتوانید از آن به درستی استفاده کنید باید تمام این قوانین را مطالعه کنید و انواع مشمولین معافیت تحصیلی را بشناسید .

بیشتر بخوانید :  مشاوره معافیت تحصیلی

مشمولین معافیت تحصیلی

مشمولین معافیت تحصیلی می توانند برای گرفتن معافیت تحصیلی دفترچه راهنمای معافیت تحصیلی را از مراکز پلیس +10 گرفته و می بایست با نحوه ی شرایط لازم جهت گرفتن معافیت تحصیلی آشنا شوند . آن ها همچنین می بایست با مدارک معافیت تحصیلی که جهت اخذ معافیت تحصیلی لازم است آشنا شوند . همچنین اقدامات لازم برای گرفتن معافیت تحصیلی و مدت زمان لازم برای گرفتن معافیت تحصیلی از دیگر اطلاعات ضروری است که به نظر می رسد مشمولین معافیت تحصیلی باید با آن آشنا باشند . در این قسمت شماری از این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهیم . برای آگاهی کامل از این اطلاعات می توانید با مشاوران ما در مرکز آویژه دانش تماس حاصل فرمایید . مشاوران ما در این زمینه شما را به طور کامل راهنمایی می کنند .

مشمولین معافیت تحصیلی سربازی,مدارک معافیت تحصیلی سربازی,قوانین معافیت تحصیلی سربازی,انواع معافیت سربازی,معافیت کفالت,معافیت پزشکی,معافیت موارد خاص,خدمت سربازی,نظام وظیفه,مشاوره نظام وظیفه تلفنی,مشمولین خدمت سربازی,معافیت سربازی,مدارک معافیت سربازی,قوانین معافیت سربازی,مشمولین معافیت سربازی

بیشتر بخوانید :  مدت زمان معافیت تحصیلی

شرایط  مشمولین معافیت تحصیلی

دانش آموزان مدارس و همچنین دانشجویان مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت آموزش و پرورش تایید آن وزارت خانه و دانشجویان دانشگاه های آموزش عالی دولتی یا غیر دولتی داخلی و خارجی مورد تایید وزارت خانه های علوم و بهداشت و طلبه های حوزه های علمیه که در زمان تحصیل خود به سن لازم برای خدمت سربازی می رسند ، تا زمانی که به تحصیلات خود در مدرسه ، دانشگاه و با حوزه های علمیه ادامه می دهند ، می توانند از رفتن به خدمت سربازی معاف شوند و جزء مشمولین معافیت تحصیلیبه حساب می آیند .

تمامی دانش آموزان ، دانشجویان دانشگاه ها و طلبه های حوزه های علمیه که گواهی اشتغال به تحصیل دارند جزء مشمولین معافیت تحصیلی می باشند . تمامی این افراد می توانند از سازمان نظام وظیفه عمومی معافیت تحصیلی دریافت کنند . برای دریافت معافیت تحصیلی ، دانش آموزان ، دانشجویان دانشگاه ها و طلبه های حوزه های علمه باید از محل تحصیل خود نامه ی اشتغال به تحصیل را دریافت کنند و به نزدیک ترین مراکز پلیس + 10 تحویل دهند . در غیر این صورت برای آن ها غیبت سربازی محسوب شده و امکان محرومیت از تحصیل نیز وجود دارد .

بیشتر بخوانید : شرایط معافیت تحصیلی

جزئیات معافیت تحصیلی

مشمولین معافیت تحصیلی برای دانش آموزان حداکثر تا 20 سالگی می باشد . برای کسانی که از طریق آزمون سراسری در دانشگاه ها پذیرفته می شوند از تاریخ اعلام قطعی آزمون مشمول معافیت تحصیلی می شوند . برای کسانی که بدون آزمون سراسری پذیرفته می شوند ، از تاریخ ثبت نام در دانشگاه ها مشمول معافیت تحصیلی می شوند . کسانی که به صورت مجدد در دانشگاه پذیرفته می شوند ، باید به این نکته توجه کنند که طبق قوانین معافیت سربازی ، برای آن ها غیبت محسوب نشود . برای دانش آموزانی که پس از ترک تحصیل و در مدت زمان مجاز برای معرفی ، موفق به اخذ مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی خود به صورت آزاد شده باشند ، به شرط عدم غیبت ، مجاز به ثبت نام بوده و جزء مشمولین معافیت تحصیلی هستند .

دانشجویان اخراجی ، مجاز به ادامه تحصیل تا پایان خدمت نمی باشند و جزء مشمولین معافیت تحصیلی نیستند . دانشجویان مقاطع کارشناسی و بالاتر که پس از انصراف از تحصیل و یا اخراج از دانشگاه به عنوان فارغ التحصیل در مقطع پایین تر شناخته می شوند و مجاز به ادامه تحصیل تا پایان خدمت خود نیستند و جزء مشمولین معافیت تحصیلی به حساب نمی آیند .

برای جزئیات بیشتر و اطلاعات کامل از قوانین معافیت تحصیلی با مشاوران ما در مرکز آویژه تماس حاصل فرمایید .

بیشتر بخوانید: اخبار معافیت تحصیلی

اهمیت زمان صدور معافیت برای مشمولین معافیت تحصیلی

با توجه به مطالبی که در بالا به آن اشاره شد زمان صدور معافیت برای مشمولین معافیت تحصیلی بسیار حائز اهمیت است . بسیاری از افراد به علت آگاهی نداشتن یا ناقص بودن اطلاعات در زمان مناسب برای دریافت معافیت اقدام نمی کنند  و در ادامه تحصیل خود به مشکل برخورد می کنند .  در صورت مشکل در دریافت معافیت افراد این امکان وجود دارد که آن ها از ادامه تحصیل محروم می شوند .

جهت مشاوره معافیت تحصیلی می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره تلقنی آویژه دانش تماس حاصل نمایید .

آن ها شما را در کم ترین زمان ممکن در زمینه نحوه دریافت معافیت تحصیلی راهنمایی می کنند .

بیشتر بخوانید : مشاوره نظام وظیفه

برای مشاوره در زمینه  مشاوره مشمولین معافیت تحصیلی خدمت سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

خدمات مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره نظام وظیفه

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...