قوانین معافیت تحصیلی خدمت سربازی

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

قوانین معافیت تحصیلی خدمت سربازی

 

  

آشنایی با قوانین معافیت تحصیلی خدمت سربازی

در این مقاله به مواردی پیرامون قوانین معافیت تحصیلی و شرایط دریافت معافیت تحصیلی خدمت سربازیبرای دانش آموزان و دانشجویان مشمول می پردازیم . و در ادامه به مدت زمانی که این معافیت به افراد در مقاطع مختلف تحصیلی داده می شود اشاره می کنیم .

بیشتر بخوانید : مشاوره معافیت تحصیلی خدمت سربازی

قوانین معافیت تحصیلی دانش آموزان

در مورد معافیت تحصیلی خدمت سربازی کسانی که قصد ورود به دانشگاه ها دارند ، پس از اعلام نتایج کنکور ، دانشجویانی که پذیرفته شدند باید با مراجعه به دانشگاهی که موفق به گرفتن پذیرش در آن شدند ، می بایست فرم درخواست معافیت تحصیلی را دریافت کرده و مدارک معافیت تحصیلی خود به نزدیکترین دفتر پلیس +10 یا دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی تحویل دهند . در این مراکز افراد کاملا توجیه هستند و درخواست معافیت مشمولان را طبق قوانین معافیت تحصیلی در سامانه ثبت می‌ کنند . و سپس مجوز اولیه به صورت اتوماتیک صادر می‌شود و سپس می‌توانند برای تکمیل ثبت ‌نام به دانشگاه مربوطه مراجعه کنند .

همچنین برای افرادی که شرایط معافیت تحصیلی را داشته باشند در مدت زمان کمتر از یک ماه معافیت تحصیلی صادر می‌شود و این معافیت تا موعد پایان تحصیلات در دانشگاه مربوطه اعتبار دارد .

بیشتر بخوانید : مدت زمان معافیت تحصیلی

معافیت تحصیلی و شرایط آن

یکی از مهمترین قوانین معافیت تحصیلی ، ماده ۲۶ قانون خدمت نظام وظیفه عمومی است . که مطابق با آن تمامی دانش آموزان دوره آخر متوسطه و هنرستان ها، دانشسراها و دانش آموزان آموزشگاه های فنی حرفه ای و دانشجویان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در صورت تحصیل و رسیدن به سن قانونی برای خدمت سربازی ، تا هنگامی که به تحصیل خود ادامه می دهند ، از رفتن به خدمت سربازی معاف خواهند بود .

طبق قوانین معافیت تحصیلی ، این معافیت در واقع یک فرصت برای افرادی است که  به دلیل برخی از محدودیت ها ، از رفتن به سربازی معاف می شوند . اما مشمولین معافیت تحصیلی باید شرایط لازم برای معافیت را داشته باشند تا بتوانند از آن استفاده کنند .

بیشتر بخوانید :  شرایط معافیت تحصیلی

 

قوانین معافیت تحصیلی دانشجویان

مشمولان فارغ التحصيل ديپلم و پيش دانشگاهي در صورت عدم غیبت خدمت سربازی كه طبق قوانین معافیت تحصیلی برای وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري يا وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي و يا دانشگاه آزاد اسلامي صادر شده است می توانند در يكي از دانشگاهها و موسسات آموزش عالي مورد تائيد وزارتخانه ها و دانشگاهي مذكور پذيرفته شوند و تا پايان سقف تعيين شده ، ازمعافيت تحصيلي برخوردار شوند .

طبق قوانین معافیت تحصیلی حداکثر مدت مجاز برای هر یک از دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی ، کاردانی ، کارشناسی ناپیوسته ، کارشناسی ارشد نا پیوسته ، دکتری ، کارشناسی پیوسته ، کارشناسی ارشد و دکتری پزشکی پیوسته متفاوت است . همچنین در مواقع ضروری با تشخیص و تایید کمیسیون موارد خاص دانشگاه های مربوطه ، حداکثر می تواند یک سال به مدت های فوق افزوده شود .

پس باید توجه کرد که دانشجویانی که بيش از مدت زمان تعیین شده مجاز به تحصيل خود ادامه دهند غايب شناخته خواهند شد . و از ادامه تحصیل محروم می شوند .

همچنین طبق قوانین معافيت تحصيلي براي هر مقطع تحصيلي فقط يك بار مورد استفاده قرار می گیرد .

جهت آگاهی کامل از قوانین معافیت تحصیلی می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل نمایید .

بیشتر بخوانید : اخبار معافیت تحصیلی

بیشتر بخوانید :  شرایط معافیت تحصیلی و سنوات در خدمت سربازی

کلیاتی از قوانین معافیت تحصیلی خدمت سربازی

در این قسمت به کلیاتی پیرامون قوانین معافیت تحصیلی اشاره می کنیم :

  • مشمولین فارغ التحصیل مقاطع دانشگاهی در صورت اتمام تحصیلات خود در سنوات مجاز و قبولی در مقطع بالاتر ظرف مدت مجاز ، طبق قوانین معافیت تحصیلی می توانند از این معافیت بهره ببرند .
  • تحصیل در دوره های فراگیر ، بین الملل و سایر مقاطع تحصیلی بدون آزمون ، در صورت تصویب شورای گسترش آموزش عالی بدون مشکل است . و طبق قوانین معافیت تحصیلی ، جزء مشمولین معافیت تحصیلی به حساب می آیند .
  • طبق قوانین معافیت تحصیلی اگر قبولی در دانشگاه از طریق کنکور سراسری باشد ، و یا در صورتی که پذیرش بدون کنکور صورت گیرد زمان صدور معافیت متفاوت است .
  • همچنین طبق قوانین معافیت تحصیلی ، فارغ التحصیلان مقاطع دکتری پزشکی در دوره تخصصی پزشکی ، به شرط عدمغیبت در خدمت سربازی ، می توانند به تحصیل خود ادامه دهند .

با توجه به نکات بالا زمان صدور معافیت برای مشمولین معافیت تحصیلی بسیار اهمیت دارد . بسیاری از افراد به علت آگاهی نداشتن یا ناقص بودن اطلاعات در زمان مناسب برای دریافت معافیت اقدام نکرده و در ادامه تحصیل به مشکل برخورد می کنند و در صورت مشکل در دریافت معافیت افراد از ادامه تحصیل محروم می شوند .

جهت مشاوره معافیت تحصیلی می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره تلقنی آویژه دانش تماس حاصل نمایید .

آن ها شما را در کم ترین زمان ممکن در زمینه نحوه دریافت و قوانین معافیت تحصیلی راهنمایی می کنند .

بیشتر بخوانید :  مشاوره معافیت تحصیلی

بیشتر بخوانید :  مدارک معافیت تحصیلی

قوانین معافیت تحصیلی سربازی,مدارک معافیت تحصیلی سربازی,مشمولین معافیت تحصیلی سربازی,انواع معافیت سربازی,معافیت کفالت,معافیت پزشکی,معافیت موارد خاص,خدمت سربازی,نظام وظیفه,مشاوره نظام وظیفه تلفنی,مشمولین خدمت سربازی,معافیت سربازی,مدارک معافیت سربازی,قوانین معافیت سربازی,مشمولین معافیت سربازی

 

برای مشاوره در زمینه  آشنایی با قوانین معافیت تحصیلی خدمت سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

خدمات مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره نظام وظیفه

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...