معافیت ایثارگری خدمت سربازی

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

معافیت ایثارگری خدمت سربازی

چگونه معافیت ایثارگری بگیریم ؟

معافیت ایثارگری : همانطور که می دانید قوانین مربوط به معافیت ایثارگری هر ساله درحال تغییر است . به همین جهت بسیاری از سربازانی که مشمول معافیت ایثارگری می شوند . اطلاعات کافی در این زمینه ندارند . ما سعی کرده ایم به قسمت هایی از این موضوع بپردازیم . ولی برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید . مشاوران متخصص آویژه دانش می توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند .

میزان معافیت ایثارگری

ما در این قسمت درباره شرایط معافیت ایثارگری بیشتر توضیح می دهیم . تا شما عزیزان با این شرایط آشنا شوید . بتوانید از شرایط ایثارگری استفاده کنید . هیچ محدودیت سنی وجود ندارد . طبق طرح های جدیدی که برای معافیت ایثارگران وجود دارند . همهفرزندان ایثارگران به ازای هر ماه ایثارگری ۱۲ روز  مشمول معافیت ایثارگری می شوند . ولی مطابق اخبار منتشر شده از خبر گذاری ها معافیت ایثارگری به طور کلی از سال گذشته منتفی شده است . و فقط شامل ایثارگرانی که سابقه ۲۸  یا ۲۹ماه ایثارگری دارند می گردد .

این موضوع موجب دلخوری تعداد زیادی از ایثارگران گردیده است . چرا که تنها ۲۰ هزار نفر از ایثارگران دارنده بالاترین سطح ایثارگری مشمول این قانون می شدند . ولی با تلاش های زیادستاد کل نیرو های مسلح و سازمان نظام وظیفه جلسات مکرری که با نمایندگان مجلس انجام شد . سرانجام موجب شد تا تمام فرزندان ایثارگران از معافیت ایثارگری بهره مند شوند . و قانون به ازای یک ماه ۱۲ روز معافیت به سر انجام رسید .

و اما برای  افرادی که هم اکنون در حال خدمت هستند . هم  هیچ محدودیتی وجود ندارد و وقتی قانون اجرا شود به این افراد هم تعلق خواهد گرفت . برای اطلاع از شرایط معافیت ایثارگران می توانید همه روزه با مرکز مشاوره آویژه دانش تماس بگیرید .

بیشتر  بدانید :

  •  برای اینکه در مورد شرایط معافیت ایثارگری مطلع شوید . اینکه مشخص شود در هر سال ، افراد دارای چه شرایط سنی و اولویت های معافیت ایثارگری باشند . کلیه جانبازان ، ایثارگران می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 ثبت نام خود را انجام دهند .
  •  ثبت‌نام در مرحله ی مقدماتی برای تشخیص افراد دارای شرایط اولویت است . بر همین اساس با وجود مدرک یا بر اساس اظهارات خود ثبت نام می شوند . در این قسمت نیازی نیست افراد برای به دست اوردن مدرک معتبر به بخش سازمان نیرو های مسلح مراجعه کنند . لذا داشتن اطلاعات فرزندان ذکور به طور کامل مورد نیاز است . 
  • بعد از این مرحله حداکثر بیست هزار نفر که  بیشترین درصد ایثارگری دارند . یا دارای حداکثر زمان جانبازی  هستند یا جمعسابقه ازادگی آنان به بالاترین حد  می‌رسد . برای دریافت معافیت ایثارگری در اولویت قرار خواهند گرفت . که در این قسمت افراد دارای شرایط اعلام شده باید مدارک لازم را از بنیاد شهید و سازمان های مربوطه تهیه کنند . بنابر شرایط اعلام شده آن ها را به سازمان نظام وظیفه ناجا ارائه دهد .
  • کارکنان وظیفه‌ای که در حال انجام خدمت سربازی هستند . درصورت کسر خدمت ایثارگری ، کارت پایان خدمت سربازی دریافت می کنند . 
  • فرزندانی که به واسطه سابقه ایثارگری یا ازادگی والدین خود از خدمت معاف می شوند . باید متعهد گردند تا ظرف مدت ۵ سال اگر برای اموزش رزم مقدماتی نظامی فراخوانده شدند خود را معرفی نمایند .
  • مشمولین حین خدمت که درخواست کسر خدمت ایثارگری دارند . باید به دفاتر پلیس۱۰ +مراجعه نمایند . که هزینه یپرداختی در این مرحله شش هزار تومان است .
معافیت ایثارگری,مشاوره معافیت ایثارگری,معافیت ایثارگری خدمت سربازی,مشاوره معافیت ایثارگری نظام وظیفه,معافیت ایثارگری نظام وظیفه,

شرایط معافیت ایثارگری :

موارد لازم جهت دریافت معافیت ایثارگری در این جا شرح داده شده است :

  •  در صورتی که شهدا و یا ایثارگران مفقود الاثر دارای فرزند نباشند . طبق قوانین و ضوابط اجرایی تنها یکی از برادران انها می تواند از حق معافیت آنها استفاده نمایند . همچنین آزادگان دارای حداقل ۲۴ ماه اسارت بدون فرزند پسر باشند . جانبازان دارای حداقل 25% جانبازی در صورتی که فرزند پسری نداشته باشند . تنها یکی از برادرانان ها  می تواند از شرایط معافیت خدمت سربازی استفاده نماید .
  • باید به این نکته توجه کنید . اگر فرد ایثارگر دارای ۶۰ ماه سابقه حضور در جبهه و ۵۰ ماه آزادگی و ۶۰ درصد جانبازی باشد . می تواند طبق ضوابط فرزندان خود را معاف از خدمت سربازی کند .
  1.  بنا بر داشتن  ۴۸ ماه ازادگی  می تواند ۲ فرزند خود را معاف کند .
  2. وبا داشتن حداقل ۵۰ درصد جانبازی می تواند برای ۲ فرزند دیگر معافیت از خدمت بگیرد .

این ظوابط معافیت از خدمت تنها ویژه فرزندان ایثارگران است .  شامل برادران آنان نمی شود .

 فرزندان ایثارگرانی دارای ۱۰ درصد یا  بالاتر درجه جانبازی هستند . می‌توانند از قوانین در مورد معافیت ایثارگری بهره مند شوند .

اگر جانبازی که با تأیید بنیاد شهید و امور ایثارگران بنابر شرایط جانبازی نمی تواند صاحب فرزند شود . می تواند برای فرزند خوانده قانونی خود درخواست معافیت از خدمت  نماید .

معافیت از خدمت مشمول کسانی است  که همسر جانباز ۲۵ درصد دارند .  به شرطی که ۵ سال از ثبت عقد گذشته باشد ، معافیت می گیرند . و در صورتی که ازدواج آنان دانم یاشد با تأیید بنیاد امور ایثارگران از معافیت ایثارگری دائم برخوردار می شوند .

مدارک لازم برای معافیت ایثارگری

یکی از کارهایی که نیاز است برای دریافت معافیت ایثارگری انجام دهیم ، تهیه تعدادی مدارک است . که در زیر تعدادی از  این مدارک  را آورده ایم . شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید .

  1. عکس از صفحه اول شناسنامه ( شناسنامه باید عکس دار باشد ) .
  2. دو قطعه عکس۲*۳ با زمینه رنگ روشن تمام رخ مطابق با شئونات اسلامی .
  3. کپی کارت ملی
  4. کپی گواهی تحصیلی
  5. تکمیل برگه ی واکسیناسیون موجود در دفترچه ی راهنما .
  6. عکس از تمام صفحات شناسنامه پدر و عکس از صفحه اول شناسنامه برادر .
  7. گواهی ابطال فرد قبلی .
  8. اصل معرفی نامه از سازمان مربوطه .
  9. پرداخت قبوض مطابق با دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی سربازی .

برای اطلاعات بیشتر در زمینه معافیت ایثارگری

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید 

خدمات مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره نظام وظیفه

  1. مشاوره معافیت پزشکی
  2. مشاوره خرید خدمت
  3. مشاوره معافیت کفالت
  4. مشاوره معافیت ایثارگری
  5. مشاوره معافیت تحصیلی
  6. مشاوره کسری خدمت
  7. مشاوره امریه
  8. مشاوره سرباز نخبگی (سرباز نخبه وظیفه)
  9. مشاوره اعزام به خدمت
  10. مشاوره غیبت و جریمه خدمت سربازی
  11. مشاوره تعجیل و تمدید خدمت سربازی
  12. مشاوره خروج از کشور برای مشمولان نظام وظیفه خدمت سربازی
  13. اخبار نظام وظیفه
  14. معافیت ایثارگری خدمت سربازی

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...