شرایط معافیت پزشکی خدمت سربازی به علت آستیگماتیسم و قوز قرنیه چشم

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

شرایط معافیت پزشکی خدمت سربازی به علت آستیگماتیسم و قوز قرنیه چشم

 

آستیگماتیسم

معافیت پزشکی سربازی به علت آستیگماتیسم

برای مشاوره در زمینه شرایط معافیت پزشکی خدمت سربازی به علت آستیگماتیسم و قوز قرنیه چشم

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید 

 
 

معافیت پزشکی در خدمت سربازی ( نظام وظیفه ) به علت ضعیفی چشم یا آستیگماتیسم چگونه است؟ آیا قوز قرنیه می تواند باعث معافیت از سربازی شود؟ در ادامه علاوه بر پاسخ به این سوالات ٬ علایم بروز آن را نیز بررسی خواهیم نمود .

معافیت پزشکی خدمت سربازی به علت آستیگماتیسم و قوز قرنیه

اگر شما نیز جزو کسانی هستید که به دنبال راه های معافیت از سربازی میباشند توصیه میکنیم که مطلب زیر را از دست ندهید  … جالب است بدانید مشکلات مربوط چشم یکی از راه های معافیت از سربازی میباشد و در کل 39 مورد از بیماری های چشمی مشمول معافیت میگردند. در این مقاله به دو مورد از آنها تحت عنوان آستیکماتیسم و قوز قرنیه می پردازیم.

قانون جاری در مورد ضعف بینایی به این صورت میباشد که اگر مقطع تحصیلی شخص دیپلم و یا زیر دیپلم باشد با نمره چشم 6 (برای یک چشم) و اگر کارشناسی یا بالاتر باشد با نمره چشم 8 (برای یک چشم) شخص معاف میگردد . اما شایان ذکر است ما راهی را به شما معرفی میکنیم که مشمولین فارغ از بحث ضعف چشم معاف گردند :

معافیت آستیگماتیسم ( معافیت پزشکی سربازی ) :

آستیگماتیسم که در اصطلاح رایج با لفظ «آستیگمات» شناخته می شود، بیماری رایج چشمی است که دید را با مشکل مواجه می کند و این مشکل می تواند توسط عینک، لنز و یا عمل جراحی برطرف شود. دلیل اصلی بروز این وضعیت به این خاطر است که چشم به صورت کامل کروی نیست و این موضوع باعث بوجود آمدن خطای انکساری می شود. آستیگماتیسم تقریبا در همه افراد وجود دارد و تنها شدت و ضعف آن بین افراد متفاوت است. برای تصحیح این خطا معمولا از عینک، لنز و یا جراحی کمک گرفته می شود.

بیشتر بخوانید : مشاوره تلفنی نظام وظیفه

انواع آستیگماتیسم

در عمل چشم‌های آستیگمات به سه شکل خود را بروز می‌دهند:

  • 1-آستیگماتیسم ساده
  • 2-آستیگماتیسم مرکب
  • 3-آستیگماتیسم مخلوط

در تقسیم‌بندی که بر مبنای محور دو خط کانونی انجام می‌شود:

  • 1-آستیگماتیسم منظم
  • 2-آستیگماتیسم غیر منظم

علت ایجاد آستیگماتیسم چیست

فشار پلك روى قرنیه مى تواند منجر به آستیگماتیسم مختصرى شود، ولى در اغلب موارد آستیگماتیسم ریشه ارثى دارد. علاوه بر آن ضربات و صدمات وارده بر قرنیه، نیز مى توانند منجر به آستیگماتیسم به ویژه از نوع نامنظم آن شوند.

برای مشاوره در زمینه نظام وظیفه

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

شرایط معافیت آستیگماتیسم

مطابق با آخرین شرایط و ضوابط موجود در قانون نظام وظیفه بخش بیماری های چشم و مطابق با آئین نامه پزشکی یک شخص اگرشرایط بیماری آستیگماتیسم را داشته باشد، شانس معافیت خواهد داشت.

مشاوران نظام وظیفه مرکز مشاوره آویژه دانش از مشاوران مجرب و متخصص حوزه معافیت های پزشکی بوده و با آگاهی از شرایط بیماری شما به راحتی می توانند نوع معافیت شما را تشخیص داده و در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به مراجعه حضوری راهنمایی های لازم را به شما مشمولان عزیز خدمت سربازی ارایه خواهند داد.

قوز قرنیه چیست

کراتوکونوس یا قوز قرنیه، بیماری است که در آن، قرنیه نازک شده و شکل آن تغییر می کند. قرنیه به طور طبیعی شکلی گرد یا کروی دارد، ولی در کراتوکونوس (قوز قرنیه) قرنیه برآمده و مخروطی شکل می شود.

علائم و نشانه‌های کراتوکونوس (قوز قرنیه) :

تشخیص کراتوکونوس (قوز قرنیه) ممکن است به دلیل بروز و پیشرفت آهسته آن مشکل باشد. این بیماری ممکن است با نزدیک بینی و آستیگماتیسم همراه باشد در نتیجه ممکن است موجب عدم وضوح و تاری دید شود. بیمار همچنین ممکن است دچار هاله بینی و حساسیت به نور باشد. بیماران معمولاً در هر بار مراجعه به چشم پزشک نسخه شان تغییر می‌کند و بعد از مدتی ثابت باقی می‌ماند

در صورت بروز هرگونه سوال یا ابهام و نیاز به مشاوره تلفنی نظام وظیفه ؛ اموری نظیر معافیت پزشکی ، معافیت کفالت و … هم اکنون می توانید تماس حاصل فرمایند . 

برای مشاوره در زمینه نظام وظیفه

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

شرایط معافیت پزشکی خدمت سربازی به علت آستیگماتیسم و قوز قرنیه چشم

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...