لغو کارت معافیت پزشکی

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

لغو کارت معافیت پزشکی

لغو کارت معافیت پزشکی

برای مشاوره در زمینه لغو کارت معافیت پزشکی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

 
 

لغو کارت معافیت پزشکی

لغو کارت معافیت پزشکی ، همانطور که میدانید مشمولین نظام وظیفه به دلیل داشتن انواع بیماری های روحی و روانی ، جسمانی نظیر بیماری های قلب و عروق ، بیماری های مغز و اعصاب ، بیماری های چشم و عوارض بینایی ، بیماری های پوست و بافت های زیر پوستی ، بیماری های فک و دهان ، بیماری های ریه و… می توانند برای داشتن کارت معافیت پزشکیاقدام نمایند .

بنابر ابلاغیه ستاد کل نیرو های مسلح ، مشمولان نظام خدمت سربازی داشتن کارت معافیت پزشکی به دلیل مشکلاتی که در زمینه استخدام در ارگان ها یا سازمان های دولتی و خصوصی دارند به شرط به دست اوردن بهبودی کامل بیماری ، می توانند کارت معافیت پزشکی خود را ابطال ویا لغو کنند . اینگونه افراد حق بهره مندی از سایر معافیت های سربازی(معافیت کفالت ، معافیت جانبازی ، معافیت کسری خدمت ایثارگری ، معافیت خانواده شهداء و …) را ندارند و میبایست به خدمت سربازی اعزام شوند .

شرایط لغو کارت معافیت پزشکی

  • شرط سنی ابطال کارت معافیت پزشکی برای افراد زیر دیپلم ، دیپلم و فوق دیپلم حداکثر 30 سال است .
  • شرط سنی ابطال کارت معافیت پزشکی برای افراد لیسانس حداکثر 33 سال است .
  • شرط سنی ابطال کارت معافیت پزشکی برای افراد کارشناسی ارشد حداکثر 36 سال است .
  • شرط سنی ابطال کارت معافیت پزشکی برای افراد دکتری حداکثر 40 سال است .
  • در صورتی مشمول مورد نظر می‌تواند تقاضای ابطال کارت معافیت پزشکی را بکند که بیماری وی کاملا بهبود یافته باشد .
  • سلامتی کامل اینگونه افراد باید از سوی شورای پزشکی سازمان وظیفه عمومی و صلاحیت امنیتی آنان توسط حفاظت اطلاعات ناجا تایید شود .

فرایند لغو کارت معافیت پزشکی

تقاضا کنندگان مي بايست مدارک لازم لغو کارت معافیت پزشکی (که در ادامه ی مطلب به ان اشاره شده است) را به وظيفه عمومي محل اخذ معافيت پزشکي ارائه دهند . پرونده متقاضي در شوراي عالي پزشکي استان محل اخذ معافيت پزشکي بررسي میشود . در صورت احراز بهبود کامل بيماري و سلامتي فرد ، پرونده به صورت متمرکز در سازمان وظيفه عمومي ناجا بررسي خواهد شد . در صورت تاييد ، کارت معافيت پزشکي آنان باطل و لغو شده و بدون غيبت به خدمت سربازی دوره ضرورت اعزام مي شوند . درصورت نیاز به معاینات تخصصی باید هزینه این معاینات توسط متقاضیان پرداخته شود .

مدارک لازم لغو کارت معافیت پزشکی

  1. اصل کارت معافیت پزشکی
  2. تعهدی مبنی بر اعزام به خدمت سربازی

محدودیت های اجتماعی معافیت پزشکی

افراد داراي معافيت پزشکي بر اساس نوع بيماري ممکن است براي استخدام در برخي از سازمان ها یا ارگان ها با توجه به ضوابط سازمان مربوطه ، دچار محدوديت شوند . همچنين اين دسته از افراد در صورت ارائه درخواست اخذ گواهينامه راهنمايي و رانندگي ، در مراکز معاينات تخصصي راهور نيز به منظور تاييد صلاحيت ، معاينه پزشکي مي شوند .

استخدام با کارت معافیت پزشکی

کسانیکه در یک فرایند کاملا قانونی دارای  کارت معافیت پزشکی هستند این معافیت مانع اشتغال انها نمیشود و در دستگاه دولتی منع قانونی ندارد . در همین حالت هم کارفرما نباید دارندگان معافیت پزشکی را از تصاحب شغل مورد نظر محروم کند . حتی اگر هم شغلی نیاز به توانایی جسمی دارد ، کار فرما می تواند در آگهی استخدام قید کند که از پذیرفته شدگان ، مصاحبه عملی به عمل خواهد آمد و یا در آگهی استخدام عنوان کند که این کار نیاز به توانایی جسمی دارد تا به طور خودکار ، بخشی از آمار تقاضا کنندگان شغل مربوطه کاسته شود ، اما این که کارفرما ، همه دارندگان معافیت های پزشکی را از تصاحب آن شغل محروم کند ، معیاری کاملا غیر منطقی و قانونی است . مشکلات بیکاری کسانی که معافیت پزشکی دارند باید از سوی وزارت کار بررسی شود و وظیفه مجلس بررسیکلیات قانون وظیفه عمومی است .

شغل مناسب برای دارندگان کارت معافیت پزشکی

بهتر است افراد دارای کارت معافیت پزشکی در مشاغل متناسب با وضعیت جسمانی  خود استخدام شوند زیرا برخی مشاغل نیازبهتوانایی فیزیکی دارد . برخی افراد ، معافیت‌های پزشکی به خاطر چاقی و لاغری دارند که برای استخدام لزوما مشکلی برایشان پیش نخواهد امد . ولی افراد معاف شده به دلیل معافیت هایی مانند انواع مشکلات تنفسی ، بیماری‌های قلبی ، بیماری های چشم و عوارض بینایی ، بیماری های مغز و اعصاب و مشابه ان هم هستند که در برخی از مراکز به دلیل اینگونه بیماری ها از استخدام منع میشوند . به طور مثال کسی که دچار کم بینایی باشد برای مشاغلی نظیر تایپ مناسب نیست . یا کسی که به دلیل نابینایی از معاف منع شده است ممکن است برای کار در یک بانک ، بسیار توانمند و موفق باشد .

استخدام معلولان کشور

درخصوص استخدام معلولان کشور براساس قانون ، ۳ درصد ازاستخدامی‌های کشور باید به این هموطنان اختصاص یابد . این قانون تعدادی از جوانان معلول و صاحب معافیت پزشکی را تحت‌پوشش خود قرار میدهد . به نظر می‌رسد قوانینی مشابه برای سایر جوانانی که به دلیل بیماری امکان کار و امرار معاش را ندارند ، وجود داشته باشد .

برای مشاوره در زمینه لغو کارت معافیت پزشکی 
می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

خدمات مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره نظام وظیفه

  1. مشاوره معافیت پزشکی
  2. مشاوره خرید خدمت
  3. مشاوره معافیت کفالت
  4. مشاوره معافیت ایثارگری
  5. مشاوره معافیت تحصیلی
  6. مشاوره کسری خدمت
  7. مشاوره امریه
  8. مشاوره سرباز نخبگی (سرباز نخبه وظیفه)
  9. مشاوره اعزام به خدمت
  10. مشاوره غیبت و جریمه خدمت سربازی
  11. مشاوره تعجیل و تمدید خدمت سربازی
  12. مشاوره خروج از کشور برای مشمولان نظام وظیفه خدمت سربازی
  13. اخبار نظام وظیفه
  14. لغو کارت معافیت پزشکی

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...