ادامه تحصیل مشمولین در خارج از کشور

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

ادامه تحصیل مشمولین در خارج از کشور

ادامه تحصیل مشمولین در خارج از کشور

برای مشاوره در زمینه ادامه تحصیل مشمولین در خارج از کشور

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

 
 

ادامه تحصیل مشمولین در خارج از کشور

ادامه تحصیل مشمولین در خارج از کشور ، ان دسته افرادی که به سن مشمولیت رسیده اند و قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند برای خروج از کشور نیازمند مجوز سازمان وظیفه عمومی هستند . مشمولان نظام وظیفه متقاضی تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور با داشتن شرایط لازم می توانند از کشور خارج شوند .

شرایط ادامه تحصیل مشمولین لیسانس در خارج از کشور

طبق ماده 36 قانون خدمت وظیفه عمومی ، مشمولان نظام وظیفه دارای مدرک کارشناسی و بالاتر که به قصد تحقیق از دانشگاه مقصد و یا برای مصاحبه مجبور به خروج از کشور هستند در صورتی که دانشگاه و رشته تحصیلی مورد تایید وزارت علوم یا بهداشت قرار بگیرد می‌توانند با سپردن وثیقه‌ای که رقم آن را سازمان وظیفه ‌عمومی ناجا تعیین شده برای دریافت مجوز خروج از کشور و گذرنامه ان اقدام نمایند . مشمول مورد نظر می تواند با هماهنگی لازم از کشور خارج شود و پس از اتمام دوره دکتری و مدارج بالاتر به کشور باز گردد .

برای اطلاعات بیشتر در زمینه ادامه تحصیل مشمولین در خارج از کشور

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

شرایط ادامه تحصیل مشمولین دیپلم در خارج از کشور

قبلا اینطور آمده بود که مشمولان دیپلم و بالاتر در صورتی که غیبت نداشته باشند می‌توانند در داخل و خارج از کشور ادامه تحصیل دهند این ماده دارای ابهاماتی بود که رفع شد . بنابر مواد 36 و 37 قانون وظیفه عمومی ، سازمان وظیفه ی عمومی به متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی تا زمانی که وضعیت سربازی خود را به طور قطعی مشخص نکرده‌اند اجازه ی خروج از کشور را نمی دهد. مشمولین دیپلم فقط برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در رشته های پزشکی ، دندان پزشکی و داروسازی می توانند مجوز بگیرند . اینگونه مشمولین نظام وظیفه حتی برای شرکت در دوره های زبان خارج از کشور هم نمی توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند .

افرادی که پس از اخذ دیپلم ، خدمت سربازی را گذارنده‌اند حداکثر یک سال پس از آنکه دیپلم می‌گیرند ، فرصت دارند در یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مورد تأیید وزارت‌خانه‌های علوم یا بهداشت در داخل کشور پذیرفته شوند ، تا بتوانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند ، مشروط به اینکه دارای غیبت غیرموجه نباشند . این افراد اگر غیبت نداشته باشند فقط می‌توانند برای تفریح، زیارت با دریافت مجوز موقت خروج از کشور از کشور خارج شوند اما امکان ادامه تحصیل مشمولین در خارج از کشور وجود ندارد .

معافیت تحصیلی مشمولین خارج از کشور

همچنین براساس ماده 37 قانون اساسی ، ایرانیان مقیم خارج از کشور ، فرزندان مامورين ثابت دولت جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور و همچنين كساني كه قانوناً تحت كفالت ، يا ولايت قانوني آنها مي‌باشند ، چنانچه در حين تحصيل در مدارس ايراني مستقر در خارج از كشور و يا مؤسسات آموزشي كشورهاي خارج مورد تأييد آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌هاي علميه مورد تأييد شوراي عالي حوزه‌هاي علميه به سن مشموليت برسند می‌توانند معاف تحصیلی شوند . اینگونه سربازان نظام وظیفه در صورتی که فاقد غیبت باشند ادامه تحصيل مشمولین در خارج از کشور تا سقف يك سال پس از فراغت از تحصيل در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي خارج از كشور كه مورد تأييد وزارتخانه‌هاي علوم يا بهداشت هستند بلامانع مي‌باشد و در همان دانشگاه‌های خارجی می توانند ادامه تحصیل دهند .

سال های مجاز ادامه تحصیل مشمولین در خارج از کشور

سقف سال های مجاز به ادامه تحصیل مشمولین در خارج از کشور  (با استفاده از معافیت تحصیلی) مانند دانشجویان محصل دردانشگاه های داخلی است :

  • سال های مجاز ادامه تحصیل مشمولین در خارج از کشور مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته 3 سال است .
  • سال های مجاز ادامه تحصیل مشمولین در خارج از کشور مقطع کارشناسی ارشد پیوسته 6 سال است .
  • سال های مجاز ادامه تحصیل مشمولین در خارج از کشور مقطع دکتری پیوسته 8 سال است .
  • سال های مجاز ادامه تحصیل مشمولین در خارج از کشور مقطع دکتری تخصصی 6 سال است .

وضعیت ورود به کشور برای مشمولین محصل در خارج از کشور

مشمولان نظام وظیفه ای که با استفاده از معافیت تحصیلی در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل می کنند محدودیتی برای سفر به کشور نداشته و به دفعات می توانند مجوز های لازم را برای رفت و امد به کشور از وزارت خانه های مربوط بگیرند . این دانشجویان همچنین در صورت انصراف از تحصیل تا یک سال پس از ان می توانند یک بار دیگر از دانشگاهی پذیرش گرفته و مشغول به تحصیل شوند . در صورت انصراف دوباره انها دیگر امکان استفاده از معافیت تحصیلی را نخواهند داشت .

توجه : تقاضیان باید با ارائه مدارک مربوطه به سازمان وظیفه عمومی و سپردن ضمانت نامه بانکی و پذیرش شرط ضبط آن به نفع دولت در صورت عدم بازگشت به موقع ، مجوز خروج از کشور را دریافت کنند .

هزینه خروج از کشور مشمولین برای ادامه تحصیل :

وثیقه به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال سپرده نقدی ویا ارائه ضمانت نامه ویا سند ملکی می باشد .

برای اطلاعات بیشتر در زمینه ادامه تحصیل مشمولین در خارج از کشور

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

خدمات مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره نظام وظیفه

  1. مشاوره معافیت پزشکی
  2. مشاوره خرید خدمت
  3. مشاوره معافیت کفالت
  4. مشاوره معافیت ایثارگری
  5. مشاوره معافیت تحصیلی
  6. مشاوره کسری خدمت
  7. مشاوره امریه
  8. مشاوره سرباز نخبگی (سرباز نخبه وظیفه)
  9. مشاوره اعزام به خدمت
  10. مشاوره غیبت و جریمه خدمت سربازی
  11. مشاوره تعجیل و تمدید خدمت سربازی
  12. مشاوره خروج از کشور برای مشمولان نظام وظیفه خدمت سربازی
  13. اخبار نظام وظیفه
  14. ادامه تحصیل مشمولین در خارج از کشور

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...