قوانین پروژه کسری خدمت سربازی

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

قوانین پروژه کسری خدمت سربازی

برای مشاوره در زمینه قوانین پروژه کسری خدمت سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید 

 
 

قوانین پروژه کسری خدمت سربازی برای دریافت پروژه کسری خدمت

پروژه کسری خدمت و امریه یکی از راه های کاهش زمان سربازی است . مشمولین پروژه کسری خدمت سربازی در حال حاضر به دو صورت می توانند در ازای کسر زمان سربازی ، پروژه کسری خدمت انجام دهند . افراد می توانند با اطلاع کامل از قوانین پروژه کسری خدمت ، مدارک پروژه کسری خدمت خود را به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح و سازمان های مورد تایید آن تحویل دهند . و سپس برای دریافت پروژه های کسری خدمت اقدام کنند .

یک سری از قوانین پروژه کسری خدمت کلی بوده و در اکثر سازمان های ارائه دهنده پروژه کسری صادق است .

قوانین پروژه کسری خدمت,خدمت سربازی,بنیاد نخبگان,نیرو های مسلح,کسری خدمت,مشاوره نظام وظیفه,سازمان های ارائه دهنده پروژه کسری خدمت,مدارک پروژه کسری خدمت,مشمولین پروژه کسری خدمت

قوانین پروژه کسری خدمت سربازی کدامند ؟

در این قسمت قوانین پروژه کسری خدمت سربازی که برای دریافت پروژه کسری خدمت لازم است با آن آشنا شویم را ارائه می دهیم .

  • برای دریافت پروژه های کسری خدمت تنها کافیست دانشجوی کارشناسی ارشد و یا دکتری باشید . و مهم نیست که سرباز هستید و یا فارغ التحصیل و یا در زمان مرخصی تحصیلی اما نباید در دوران غیبت از سربازی باشید .
  •  مهم نیست در کدام ارگان یا سازمان خدمت می کنید . برای مثال کسی که در ارتش خدمت می کند می تواند پروژه کسری خود را از سپاه بگیرد .
  • افرادی که خدمت سربازی آنها به پایان نرسیده برای گرفتن پروژه کسری حداقل باید یک ماه از مدت خدمت سربازی آنها باقی مانده باشد . ( این عدد بعضا 6 ماه و 8 ماه است ! ) .
  • فارغ التحصیلان کارشناسی نمی توانند از این طرح استفاده نمایند . ( تبصره : دانشجویان نخبه کارشناسی با توجه به صلاح دید و قوانین پروژه کسری خدمت می توانند پروژه دریافت کنند . )
  • شما به ازای تکمیل و ارائه هر پروژه کسری می توانید از دو ماه تا 11 ماه کسر خدمت بگیرید . (سقف کسری بعضا 21 ماه عنوان شده است . )
  •  طبق قوانین پروژه کسری خدمت تا این لحظه میزان کسر خدمت بسیج و جبهه و جانبازی و تاهل و  … ( غیر تحقیقاتی ) نمی تواند از یکسال بیشتر باشد . اما پروژه های کسری خدمت تحقیقاتی به هر میزان که باشد به این مقدار اضافه می شود .

قوانین پروژه کسری خدمت برای رشته های مختلف

قوانین پروژه کسری خدمت که طی تجربه بدست آمده در رشته های  مختلف به صورت زیر است .

  •  رشته های دارای تحقیقات نظری در هر پروژه نمی توانند بیش تر از 6 ماه کسری بگیرند .
  •  رشته هایی مانند مهندسی مکانیک یا مهندسی شیمی که دارای پروژه های شبیه سازی و مدل سازی هستند و یا مهندسی برق و معماری و کامپیوتر که دارای طراحی و پیاده سازی و … هستند می توانند پروژه هایی 9 ماه کسری خدمت بگیرند .
  •  در پروژه های دارای فاز ساخت و طراحی تا 11 ماه نیز ممکن است شامل کسری خدمت سربازی شوند .

برای اطلاعات بیشتر از قوانین پروژه کسری خدمت رشته های تحصیلی مختلف می توانید با مشاوران ما در تماس باشید . 

 

قوانین دفاع از پروژه های کسری خدمت

  •  از دیگر قوانین پروژه کسری خدمت , پروژه هایی که کمتر از شش ماه شامل کسری می شوند تنها یک دفاع چند دقیقه ای در همان سازمان مربوطه دارند و در بنیاد نخبگان نیرو های مسلح دیگر جلسه دفاعیه ندارند .
  •  پروژه هایی که شامل بیشتر از 9 ماه کسری می شوند دارای دو دفاع در سازمان مربوطه و بنیاد نخبگان نیروهای مسلح هستند و معمولا  دارای جلسه دفاع طولانی تر و مفصل تری در بنیاد نخبگان نیرو های مسلح هستند . اینکه از زمان ارائه چقدر طول می کشد تا برای شما جلسه دفاع بگذارند به خیلی از عوامل بستگی دارد . اینکه چه میزان از خدمت سربازی شما باقی مانده است و یا اینکه در کدام شهرستان سکونت دارید و … به هر حال روند تصویب این پروژه ها چند ماه به طول می انجامد .
  •  اینکه چه مقدار از پروژه کسری سازمان شما توسط بنیاد نخبگان تایید خواهد شد اصلا ملاک مشخصی ندارد . اما معمولا هفتاد درصد آن تایید خواهد شد . اطلاعات دقیق کسری در قوانین کسری خدمت نیامده است . در این میان سازمان هایی که دارای سطح علمی بالاتری هستند مانند دانشگاه امام حسین (ع) میزان بیشتری از پروژه تصویب می شود و در بعضی دیگر از سازمان ها کمتر و باز همان گونه که گفته شد در قوانین کسری خدمت نیامده است .
  • پروژه هایی که بین 6 تا 9 ماه کسری می گیرند ممکن است در بنیاد نخبگان نیرو های مسلح دفاع داشته باشند . و این  امکان نیز وجود دارد که جسله دفاعی نداشته باشد و این بیشتر بستگی به سازمان مربوطه و پروژه ی تحقیقاتی شما دارد .

نکات تکمیلی قوانین پروژه کسری خدمت

  • از جمله قوانین کسری خدمت مهم این است که پروژه هر مقدار که بار نظامی بیشتری داشته باشد و دارای کاربرد نظامی زیادی باشد مقدار کسری خدمت بیشتری دریافت خواهد کرد .
  • یکی دیگر از قوانین کسری خدمت در بنیاد نخبگان نیرو های مسح این است که پرونده شما تنها یک بار در بنیاد نخبگان بررسی می شود و شما بعد از انجام پروژه اول باید آن را نگه داشته و با پروژه دوم تحویل دهید .
  • همچنین می توانید پروژه ها  را از یک سازمان یا دو سازمان مختلف بگیرید .
  • همیشه در همان ابتدا در مورد میزان کسری پروژه خود با سازمان به توافق برسید .

شما همچنین می توانید برای دانستن قوانین پروژه کسری خدمت بیشتر به سایت سازمان های ارائه دهنده پروژه کسری خدمت رفته و آخرین اخبار را بررسی کنید . حال باید به سازمان های مورد تائید بنیاد نخبگان مراجعه کنید و شرایط  را به دقت بررسی و مطالعه کنید . شما می توانید  به هر سازمانی که مایل هستید مراجعه کنید . پس در انتخاب سازمانی که قرار است برای آن پروژه کسری انجام دهید دقت به خرج دهید تا بعدا دچار مشکل نشوید .

 

برای مشاوره در زمینه قوانین پروژه کسری خدمت سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

خدمات مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره نظام وظیفه

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...