مشمولین امریه سربازی چه افرادی هستند ؟

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

مشمولین امریه سربازی چه افرادی هستند ؟

 

برای مشاوره در زمینه مشمولین امریه سربازی چه افرادی هستند ؟

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید 

 
 

خدمت سربازی و مشمولین امریه سربازی

خدمت سربازی در ایران به خدمت نظام وظیفه عمومی گفته می شود که طبق قانون اساسی کشورمان تمام مردان بالای 18 سال ، به جزء مواردی که شامل معافیت کفالت , پزشکی و موارد خاص می شوند باید خدمت سربازی خود را بگذرانند . از راه های کوتاه تر کردن خدمت سربازی می توان به پروژه های کسری خدمت سربازی و امریه اشاره کرد . مشمولین پروژه کسری خدمت با اطلاع از قوانین پروژه کسری خدمت و داشتن مدارک لازم جهت اخذ پروژه کسری خدمت می توانند از بنیاد ملی نخبگان نیرو های مسلح کسری خدمت سربازی بگیرند .از راه های دیگر کاهش خدمت امریه سربازی است که مشمولین امریه سربازی می توانند با داشتن مدارک امریه سربازی از سازمان های مختلف که زیر نظر نیروهای مسلح می باشند امریه سربازی دریافت کرده و خدمت خود را طی کنند .

در امریه سربازی مشمولان وظیفه در یکی از سازمان های نیرو های مسلح خدمت می کنند .سازمان های مربوطه زیر نظر  ارتش ،سپاه و نیروی انتظامی می باشند . طبق قوانین و بر اساس ضوابط خاصی ادارات دولتی می توانند از مشمولین نیرو های وظیفه استفاده کنند . مشمولین امریه سربازی بعد از گذراندن دوره ی دو ماه آموزشی باید خود را به سازمان های نیرو های مسلح مربوطه معرفی کرده و با لباس شخصی و همچون یک کارمند عادی دوره خدمت سربازی خود را در آن سازمان پشت سر بگذرانند .حقوقمشمولین امریه سربازی اندکی با حقوق بقیه سربازان که به صورت عادی خدمت می کنند فرق دارد .

امریه سربازی چیست ؟

طبق دستور مقام معظم رهبري سازمان هاي اداراي و نیرو های مسلح مي توانند بخشي از پرسنل مورد نياز خود را از طريق جذب سرباز به عنوان امریه سربازی تامين كنند .که این افراد باید جز مشمولین امریه سربازی باشند . بر اساس این قانون دستگاه مربوطه از ستاد كل نيروهاي مسلح تقاضا مي كند كه سرباز مورد نظر در سازمان مذكور مشغول خدمت شود .سپس  با موافقت ستاد كل نیرو های مسلح مشمولین امریه سربازی پس از گذراندن دوره آموزشي خود که دو ماه به طول می انجامد به جاي خدمت در پادگان های نظامی در اداره و سازمان در خواست كننده مشغول به كار مي شوند . مشمولین امریه سربازی باید طبق قانون به مدت مشخص به صورت امريه سربازی در آن اداره یا سازمان خدمت خود را سپری کنند .

مشمولین امریه سربازی,خدمت سربازی,بنیاد ملی نخبگان,نیرو های مسلح,مشاوره نظام وظیفه تلفنی,سازمان های ارائه دهنده امریه سربازی ,مدارک امریه سربازی,قوانین امریه سربازی,نظام وظیفه

شرایط مشمولین امریه سربازی

شرایط امریه و مشمولین امریه سربازی بیشتر به شرایط مورد نیاز سازمان مورد نظر بستگی دارد . ولی در هر صورت دانشجویان نخبه با معدل های بالا از دانشگاه های معتبر ، دارای اولویت بیشتری برای جذب به عنوان نیروی امریه می باشند . با این وجود ممکن است در سازمان ها و اداراتی متقاضیان دارای مدرک دیپلم هم به عنوان امریه پذیرفته شوند . ممکن است شرایط ایثارگری و عضویت در بسیج نیز امتیازاتی برای مشمولین امریه سربازی به همراه داشته باشد . معمولا هر سازمانی لیستی برای حداقل معدل و شرایط برای پذیرش نیروی امریه دارد . این لیست بر اساس دانشگاه های سراسر کشور و مراکز آموزشی مختلف متفاوت است .این اطلاعات اغلب در آیین نامه های داخلی سازمان ها برای مشمولین امریه سربازی درج شده است . برای مثال برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه تهران معدل 14 در کارشناسی و 14.5 در کارشناسی‌ ارشد برای پذیرش به عنوان امریه قابل قبول است .

برای پاسخ به سوالات خود در زمینه اخرین اخبار نظام وظیفه و شرایط امریه سربازی می توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

سازمان های ارائه دهنده امریه سربازی

سازمان های زیادی وابسته به نیرو های مسلح می باشند که نیروی امریه می پذیرند . از جمله آن ها می توان به وزارتخانه‌ ها و سازمان‌ های وابسته به آنها ، شهرداری ها و آتش‌ نشانی‌ ها ، سازمان‌ های دولتی زیر نظر وزارتخانه‌ ها ، جهاد دانشگاهی ، سازمان محیط‌ زیست ، بهزیستی ، سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌ای ، دانشگاه های سراسر کشور و …. اشاره کرد . مشمولین امریه سربازی برای دریافت شرایط و قوانین جذب امریه هر سازمان باید به سایت اینترنتی آن سازمان مراجعه کنند .

بهترین روش برای جذب شدن به عنوان نیروی امریه این است که ابتدا سازمان‌ هایی را که با رشته تحصیلی شما مرتبط هستند ، راپیدا کرده و سپس برای جذب اقدام کنید . سپس با مراجعه و ملاقات با کارشناسان بخش مربوطه بر سر جذب به عنوان نیروی امریه به توافق برسید . در صورت توافق شما می توانید خدمت سربازی خود را در سازمان یا ارگان مورد نظر که زیر نظر نیرو های مسلح می باشد سپری کنید .

کلیات دریافت امریه برای مشمولین امریه سربازی

  1. مشمولین امریه سربازی حداقل باید 2 الی ٣ ماه پیش از تاریخ اعزام برای امریه سربازی خود اقدام کنند .
  2. نباید جز غایبین خدمت سربازی محسوب شوند .
  3. انتخاب محل خدمت با سازمان مربوطه است . مگر اینکه از محل مورد نیاز خود نامه ای مبنی بر نیاز آنها به سازمان ارائه دهید . در غیر این صورت انتقال بسیار مشکل است .
  4. – مدت زمان امریه سربازی جز سوابق استخدامی مشمولین امریه سربازی محسوب می شود .
  5. امکان انصراف از امریه بعد از پذیرفته شدن توسط سازمان برای متقاضی وجود ندارد .
  6. حقوق پرداختی به مشمولین امریه سربازی برابر یا کمی بیشتر از حقوق سربازان معمولی است .
  7. امریه شدن در یک سازمان تعهدی به استخدام آینده مشمولین امریه سربازی در آن ندارد ، ولی آن را تسهیل خواهد کرد .
  8. اعتبار دانشگاه و محل تحصیل از نظر آزاد یا سراسری بودن تفاوتی در پذیرش امریه ندارد .
  9. ساعات کاری در محل امریه برای مشمولین امریه سربازی مثل ساعت کاری برای سایر کارمندان آن اداره یا سازمان است.

 

برای مشاوره در زمینه مشمولین امریه سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید 

خدمات مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره نظام وظیفه

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...