مشمولین معافیت کفالت سربازی

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

مشمولین معافیت کفالت سربازی

برای مشاوره در زمینه مشمولین معافیت کفالت سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید 

 

مشمولین معافیت کفالت خدمت سربازی

طبق قانون اساسی کشورمان مردانی که به سن 18 سالگی می رسند باید شرایط نظام وظیفه خود را مشخص کنند . قانون خدمت سربازی نظام وظیفه در سال 1303 به مجلس شورای ملی تقدیم شد و در آنجا به تصویب مجلس رسید . بسیاری از افراد دلنگران سپری کردن خدمت سربازی شان هستند و همواره به فکر کاهش خدمت سربازی ، عقب افتادگی آن و یا معافیت کامل از آن هستند . از راه های کاهش خدمت سربازی می توان پروژه های کسری خدمت و امریه را نام برد . از راه های به تاخیر انداختن آن می توان به معافیت تحصیلی اشاره کرد . انواع مختلف معافیت سربازی برای معافیت دائم از خدمت سربازی وجود دارد که هر یک شرایط و قوانین خاص خود را دارند . یکی از آن ها معافیت کفالت از اعضا خانواده می باشد . در این قسمت کلیاتی در مورد قوانین معافیت برای مشمولین معافیت کفالت بیان می کنیم .

معافیت از خدمت سربازی

معافیت سربازی در حقیقت یک فرصت برای افرادی است که طبق شرایط معافیت سربازی ، به دلیل برخی شرایط خاص , از رفتن به خدمت سربازی معاف می شوند . اما معافیت از سربازی به سادگی صورت نمی گیرید و تابع قوانین و شرایط زیادی است . افرادی که می خواهند از معافیت سربازی استفاده کنند باید تمامی شرایط و قوانین معافیت سربازی را به خوبی شناخته ، تا در این راه به مشکل نخورند .

مشمولین معافیت کفالت سربازی,مدارک معافیت کفالت سربازی,قوانین معافیت کفالت سربازی,انواع معافیت های سربازی,معافیت کفالت,معافیت پزشکی,معافیت موارد خاص,خدمت سربازی,نظام وظیفه,مشاوره نظام وظیفه تلفنی,مشمولین خدمت سربازی,نیرو های مسلح,معافیت سربازی,مدارک معافیت سربازی,قوانین معافیت سربازی,مشمولین معافیت سربازی

برای آگاهی از آخرین اخبار معافیت سربازی اینجا کلیک کنید .

شرایط معافیت سربازی

معافیت های سربازی انواع مختلفی را دارند که تمامی موارد و انواع آن ها در دفترچه راهنمای نظام وظیفه آمده است . برای مثال می توان به معافیت کفالت از اعضا خانواده ، معافیت تحصیلی ، انواع معافیت پزشکی ، معافیت موارد خاص و معافیت ایثارگراناشاره کرد . برای هر یک از انواع معافیت ، قوانین و شرایط متفاوتی وجود دارد . که مشمولین معافیت سربازی باید به دقت آن ها را مطالعه کنند تا در اخذ معافیت سربازی چه موقت و چه دائم به مشکل برخورد نکنند و بتوانند بهترین استفاده را از آن داشته باشند .

همچنین زمان اقدام برای معافیت سربازی بسیار با اهمیت است . به همین دلیل اگر حتی شرایط لازم برای معافیت سربازی را داشته باشید و در زمان مناسب آن ، اقدام به ارسال مدارک نکنید ، شانس خود را برای معافیت از دست خواهید داد . در اینجا می خواهیم به مشمولین معافیت کفالت و شرایط مربوط به اخذ این گونه از معافیت بپردازیم .

بیشتر بدانید : شرایط معافیت سربازی

برای آگاهی جامع از اطلاعات و انواع معافیت سربازی می توانید با مشاوران ما در مرکز آویژه دانش تماس بگیرید .

مشمولین معافیت کفالت سربازی چه افرادی می باشند ؟

معافیت کفالت سربازی خود نیز انواع مختلف و بسیاری دارد . در این قسمت بخشی از شرایط و قوانین اولیه مشمولین معافیت کفالت سربازی را بیان می کنیم .

  • کفالت پدر : از مشمولین معافیت کفالت پدر می توان به فرزندانی اشاره کرد که به تشخیص شورای پزشکی پدر آن ها نیازمند به مراقبت و قادر به اداره امور خود نباشد .
  • کفالت مادر : همچنین تنها فرزند پسر بالای ۱۸ سال که پدرش فوت کرده است . و نگهداری و مراقبت مادر را به عهده داشته باشد جزء مشمولین معافیت کفالت مادر به حساب می آید .
  • کفالت خواهر : تنها برادر تنی که سرپرستی خواهری که فاقد پدر و همسر باشد را بر عهده دارد .
  • کفالت برادر : در صورتی که برادر بزرگ نیازمند مراقبت ویژه باشد و فاقد پدر ، همسر باشد .

همان گونه که قبلا گفته شد این دسته از معافیت افراد بسیاری را شامل می شود . از دیگر انواع معافیت می توان به کفالت پدربزرگ و مادربزرگ ، کفالت خواهر مجرد ، کفالت اعضا بیمار خانواده و غیره . هر دسته از مشمولین معافیت کفالت قوانین و مدارک مورد نیاز خاص خود را برای معافیت از خدمت سربازی نیاز دارد .

با توجه به این که این دسته از معافیت انواع مختلفی دارد داوطلبان این دسته از معافیت با اطلاعات جامع و کامل و آشنایی با مدارک مورد نیاز هر نوع از انواع معافیت ، می توانند در گروه مشمولین معافیت کفالت قرار بگیرند و وضعیت خود را برای معافیت از سربازی بررسی کنند .

برای کسب آگاهی جامع و کامل معافیت کفالت خدمت سربازی با مشاوران ما در مرکز مشاوره تلفنی آویژه تماس بگیرید .

شرایط کلی مشمولین معافیت کفالت سربازی

همچنین افرادی که جزء مشمولین معافیت کفالت سربازی به حساب می آیند به غیر از مواردی که برای هر نوع از انواع کفالت مورد نیاز است باید شرایط زیر را داشته باشند .

  • افرادی که به سن مشمولیت سربازی ، 18 سال ، رسیده باشند .
  • مشمولین معافیت کفالت ، غیبت نداشته باشند و سرباز فراری محسوب نشوند . بیشتر بدانید : توجیه غیبت خدمت سربازی و شرایط استفاده از معافیت سربازی
  • یگانه مراقب و نگهدارنده شخص مکفول یعنی پدر، مادر ، خواهر ، برادر، پدربزرگ و مادربزرگ باشد .
  • درصورتی ‌که شخص دارای برادر بالای سن ۱۸ سال دیگری نیز باشد ، فاقد شرایط معافیت است . مگر آن ‌که بنا به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عموم  آن برادر قادر به سرپرستی و مراقب از شخص مکفول نباشد . در معافیت پدربزرگ و مادربزرگ ، پدربزرگ و مادربزرگ باید فاقد نوه پسر بالای ۱۸ سال سالم دیگری باشد .

همچنین مشمولین معافیت کفالت در حین استفاده از معافیت تحصیلی می‌توانند تقاضای معافیت کفالت کنند .

 

 

برای مشاوره در زمینه مشمولین معافیت کفالت سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

خدمات مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره نظام وظیفه

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...