مدارک معافیت تحصیلی خدمت سربازی

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

مدارک معافیت تحصیلی خدمت سربازی

 

برای مشاوره در زمینه مدارک معافیت تحصیلی خدمت سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید 

 
 

آشنایی با مدارک معافیت تحصیلی

تمامی جوانان ایرانی که به سن 18 سالگی می رسند ، باید نسبت به خدمت سربازی خود اقدام کنند . بسیاری از مشمولین همواره به دنبال به تعویق افتادن آن یا معافیت از آن هستند . برای دریافت معافیت تحصیلی راه های زیادی وجود دارد . برای دریافت انواع معافیت سربازی ، ابتدا باید با شرایط و قوانین معافیت سربازی آشنا شوند . یکی از راه های معافیت از خدمت سربازی ، استفاده از معافیت تحصیلی است . معافیت تحصیلی نیز همانند انواع دیگر معافیت ها دارای شرایط و انواع گوناگونی است . معافیت تحصیلی همان گونه که از اسم آن معلوم است برای دانش آموزان و دانشجویان در حال تحصیل مورد استفاده قرار می گیرد . شما نیز می توانید با دانستن قوانین و مدارک معافیت تحصیلی اقدام به استفاده از آن نمایید .

دریافت معافیت تحصیلی دارای شرایط و قوانین مختلفی است . با آشنایی از مدارک معافیت تحصیلی و و نحوه ی دریافت آن به راحتی و با صرف کمترین مدت زمان می توانید نسبت به دریافت معافیت اقدام کنید .

بیشتر بخوانید : مشاوره معافیت تحصیلی

مدارک معافیت تحصیلی سربازی برای دانش آموزان و دانشجویان

دانش آموزان برای دریافت معافیت تحصیلی ، از همان ابتدا که وارد سن 18 سالگی می شوند ، باید برای دریافت معافیت تحصیلی اقدام کنند . معافیت تحصیلی اساسا تا سن خاصی مورد استفاده قرار می گیرد . شما خود باید طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید قبل از اتمام حداکثر سن مورد نظر ، معافیت تحصیلی دریافت نمایید .به هنگام آماده سازی مدارک معافیت تحصیلی ، باید برگه معافیت تحصیلی را به واحد آموزشی مربوطه نیز ارائه دهید .

دانشجویان نیز می توانند جهت دریافت معافیت با ارائه مدارک معافیت تحصیلی به یکی از دفاتر پلیس +10  و ثبت برای آن اقدام نمایند . بعد از ثبت نام ، برای تکمیل سایر مراحل باید به دانشگاه خود مراجعه نمایید  . مدت زمانی که برای معافیت تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان در نظر گرفته می شود مشخص و معین می باشد . دانشجویان عزیز باید در طول این مدت ، تحصیل خود را به پایان برسانند . برای مقاطع مختلف تحصیلی نیز دریافت معافیت تحصیلی متفاوت می باشد . حتی طول دوره معافیت هم طبق مقطع تحصیلی مشخص می شود .

برای مثال معافیت تحصیلی در مقطع کاردانی ، 2 سال و نیم در نظر گرفته شده است . کارشناسی ناپیوسته ، به طور حداکثر 3 سال مورد تایید سازمان نظام وظیفه می باشد . برای کارشناسی ارشد نیز ، 5 سال در نظر گرفته شده است  . برای مقطع دکتری نیز حدودا حداکثر معافیت تحصیلی ، 6 و 8 سال معین شده است . دانشجویان باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشند . تا بتوانند در طول دوره معافیت تحصیلی ، تحصیلات خود را به پایان ببرند و فارغ التحصیل شوند .

بیشتر بخوانید : شرایط معافیت تحصیلی

زمان اقدام و تحویل مدارک معافیت تحصیلی

مشمولین خدمت سربازی برای گرفتن معافیت تحصیلی باید دفترچه راهنمای اعزام به خدمت سربازی را از مراکز پلیس +10  دریافت کنند و با شرایط آن آشنا شوند . اطلاعاتی که می توانند از آن استخراج کنند عبارت اند از شرایط معافیت تحصیلی ، مدارک معافیت تحصیلی و اقدامات لازم برای گرفتن معافیت تحصیلی و مدت زمان معافیت تحصیلی و … .

دانش آموزان و دانشجویان مراکز آموزش عالی مربوط با وزارت آموزش و پرورش و یا مراکز مورد تایید آن وزارت خانه و دانشجویان دانشگاه ها ی مربوط به وزارت علوم و بهداشت ، تا زمانی که به تحصیلات خود در این مراکز ادامه می دهند ، می توانند از دوره ضرورت سربازی معاف شوند .

کلیه دانش آموزان ، دانشجویان و طلاب علوم دینی کا به سن 18 سالگس می رسند ، باید اشتغال به تحصیل خود را از مرکز آموزش مربوطه دریافت کنند و به سازمان نظام وظیفه عمومی تحویل دهند . در اینجا مدارک مورد نیاز برای معافیت تحصیلی را به شما ارائه می دهیم .

یکی از اقدامات مهم برای گرفتن معافیت تحصیلی آماده سازی مدارک معافیت تحصیلی طبق قوانین معافیت تحصیلی می باشد . در اینجا از مهمترین مدارک معافیت را نام می بریم و برای کسب آگاهی جامع از تمامی اطلاعات می توانید از مشاورین متخصص مرکز آویژه کمک بگیرید .

بیشتر بخوانید : نحوه دریافت معافیت تحصیلی

مدارک معافیت تحصیلی سربازی,قوانین معافیت تحصیلی سربازی,مشمولین معافیت تحصیلی سربازی,انواع معافیت سربازی,معافیت کفالت,معافیت پزشکی,معافیت موارد خاص,خدمت سربازی,نظام وظیفه,مشاوره نظام وظیفه تلفنی,مشمولین خدمت سربازی,معافیت سربازی,مدارک معافیت سربازی,قوانین معافیت سربازی,مشمولین معافیت سربازی

مدارک معافیت تحصیلی مورد نیاز

در ادامه مدارکی را که عموما برای دریافت معافیت تحصیلی به آن نیاز است را می بینیم .

  1.  اصل و کپی نامه پذیرش دریافتی از دانشگاه ها .
  2. اصل و کپی مدارک لیسانس یا نامه دانشگاه به نظام وظیفه عمومی .
  3.  اصل و کپی شناسنامه .
  4.  اصل و کپی کارت ملی .

برای آشنایی کامل با مدارک معافیت تحصیلی جهت اخذ معافیت با مشاوران ما در مرکز مشاوره تلفنی آویژه تماس حاصل نمایید 

بیشتر بخوانید : مشاوره نظام وظیفه

کلیاتی پیرامون معافیت تحصیلی

در ادامه لازم است به چند نکته توجه کنیم .

  • تحصيل دانش آموزان بايد به صورت پيوسته باشد .
  • به دانش آموزان داوطلب آزاد معافيت تحصيلي تعلق نمي گيرد .
  • كليه دانش آموزان و دانشجویان برخوردار از معافيت تحصيلي در صورت انصراف و يا ترك تحصيل بايد طی مدت 4 ماه در داخل كشور و يك سال در خارج از كشور خود را به سازمان وظيفه عمومي در داخل كشور معرفي نمايند تا غیبت برای آنها در نظر گرفته نشود و نسبت به تعيين تكليف نمودن وضعيت خدمت آنان اقدام گردد .

بیشتر بخوانید : اخبار معافیت تحصیلی

 

برای مشاوره در زمینه  آشنایی با مدارک معافیت تحصیلی خدمت سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

خدمات مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره نظام وظیفه

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...