قوانین معافیت ایثارگری چیست ؟

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

قوانین معافیت ایثارگری چیست ؟ 

 
 

آشنایی با قوانین معافیت ایثارگری سربازی

در این قسمت ابتدا با معافیت ایثارگری و نحوه دریافت معافیت ایثارگری آشنا می شویم . سپس قوانین معافیت ایثارگری را برای مشمولین معافیت ایثارگری بیان میکنیم . در انتها نیز به مدارک معافیت ایثارگری اشاره کرده و آن ها را نام می بریم .

بیشتر بخوانید : مشاوره معافیت ایثارگران

دریافت معافیت ایثارگری

برای دریافت کارت پایان خدمت با استفاده از معافیت ایثارگری که توسط قوانین تعریف شده است ، شرایط خاص و ویژه ای را در بر می گیرد . طبق قوانین معافیت ایثارگری همه افراد نمی توانند از این فرصت استفاده کرده و از سربازی معاف شوند . طبق قوانین معافیت ایثارگری ، این افراد می بایست واجد  شرایط مورد نیاز معافیت ایثارگری را داشته باشند . افراد برای سنجش وضعیت نظام وظیفه و وضعیت معافیت باید به صورت کامل با قوانین معافیت ایثارگری آشنا بوده و طبق آن مدارک معافیت ایثارگری را تهیه و برای معافیت از سربازی اقدام کنند .

بیشتر بخوانید : آخرین تغییرات معافیت ایثارگری

نحوه و شرایط دریافت معافیت ایثارگری

اگر افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند و قصد استفاده از معافیت ایثارگری را داشته باشند  پس از اطلاع از آخرین قوانین معافیت ایثارگری می بایست با نحوه دریافت معافیت ایثارگری خدمت سربازی آشنا شوند . در این قسمت نحوه دریافت معافیت ایثارگری خدمت سربازی را بررسی می کنیم .

مشمولین معافیت سربازی ابتدا می بایست اطلاعات شخصی خود را در سیستم جامع نظام وظیفه عمومی که زیر نظر نیرو های مسلح است را ثبت نمایند . شرایط استفاده از معافیت ایثارگری متنوع می باشد و افراد زیادی را در بر می گیرد . یکی از شرایط استفاده از معافیت ایثارگری این است که پدر داوطلب اخذ معافیت ، سابقه حداقل میزان تعریف شده حضور در جبهه را داشته باشد که این میزان حضور در جبهه طبق قوانین معافیت ایثارگری مشخص می شود . متقاضیان در صورت داشتن شرایط تعریف شده طبق قوانین معافیت سربازی از خدمت سربازی معاف می شوند . همچنین مشمولینی که پدر آن ها ، حداقل 25 درصد جانبازی داشته باشد می توانند طبق قوانین معافیت ایثارگری از سربازی معاف شوند .

 مسئله مهمی که باید در اینجا ذکر شود این است که در صورتی که شخص کمتر از حداقل های تعریف شده مانند حداقل حضور در جبهه ، مدت آزادگی یا درصد جانبازی را داشته باشد طبق قوانین معافیت ایثارگری می تواند از امتیاز های دیگری مانند کسری خدمت سربازی برخوردار شود .

اما باید بدانید که همه موارد ذکر شده در بالا را تنها در صورتی می شود استفاده کرد که مشمولین از نحوه دریافت معافیت ایثارگری سربازی اطلاعات داشته باشند . برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون آخرین اخبار معافیت ایثارگران می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس حاصل نمایید .

بیشتر بخوانید :  نحوه دریافت معافیت ایثارگری

انواع مشمولین معافیت طبق قوانین معافیت ایثارگری

طبق قوانین معافیت ایثارگری 6 گروه می توانند از این نوع معافیت ، با توجه به حداقل های تعریف شده طبق قوانین معافیت سربازی ، استفاده کنند . این 6 گروه عبارتند از :

  1. افرادی كه با بانوان جانباز ازدواج کرده باشند .
  2. ایثارگران می توانند با داشتن حداقل امتیازات لازم طبق قوانین معافیت ایثارگری فرزندان خود را از سربازی معاف کنند .
  3. برادر مشمول جز شهداء ، جاويد الاثران ، آزادگان و جانبازان باشد .
  4. فرزند خوانده جانبازان
  5.  فرزندان شهداء و جاويدالاثران
  6. معافيت جانبازان

بیشتر بخوانید :  اخبار معافیت ایثارگری

مدارک مورد نیاز طبق قوانین معافیت ایثارگری

باید به این نکته توجه کرد که مدارک معافیت ایثارگری برای هر کدام از مشمولین معافیت ایثارگری فرق می کند و هر گروه از مشمولین مدارک و شرایط خاصی را دارد . در ادامه مطلب مدارک مشترکی را که برای هر گونه از انواع معافیت ایثارگری لازم است را نام می بریم . برای آگاهی از اطلاعات جامع در زمینه مدارک معافیت ایثارگری می توانید با مرکز آویژه دانش تماس حاصل نمایید .

طبق قوانین معافیت ایثارگری مدارک لازم عبارتند از :

  •  برگه گواهی ايثارگر صادر شده از بنياد شهيد و امور ايثارگران با توجه به نوع شرایط معافيت ایثارگران سربازی
  •  کپی شناسنامه مشمولین و شخص ایثارگر .
  •  کپی کارت ملی مشمولین و ایثارگر .
  •  پاسخ ثبت احوال محل صدور شناسنامه ایثارگر در خصوص تغییرات شناسنامه و اثبات نسبت مشمول و ایثارگر .
  •  گواهی آخرین مدرک تحصیلی از دانشگاه محل تحصیل  .
  •  یک قطعه عکس 4×3 رنگي از مشمولین
  •  برگه وضعیت نظام وظیفه مشمول
  •   گواهی اشتغال به خدمت از محل خدمت سربازی در حالی که شخص در حال گذراندن خدمت سربازی باشد .

بیشتر بخوانید :  مدارک معافیت ایثارگری

روند رسيدگي به درخواست معافيت ایثارگری

  • فرد پس از دریافت نسخه اول برگه شماره 1 ايثارگری صادره از بنياد شهيد و امور ايثارگران می بایست به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ( پليس + 10 ) مراجعه کند . دفترچه راهنماي اعزام به خدمت را تهيه کرده و قسمت مربوط به ايثارگران را مطالعه نمايد سپس فرم هاي مربوط به اين معافيت را تكميل نماید و سپس مدارک معافیت ایثارگری خود را به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ( پليس+10 ) تحویل دهد . اغلب به مدت یک هفته بعد از تحویل مدارک درخواست آن ها بررسی می گردد .
  • دفاتر خدمات الکترونیک وظیفه دارند مدارک دریافتی مشمول را با اصل آنها تطبیق داده  و آنها را تایید کنند . و در اولین فرصت ممکن به سازمان وظیفه عمومی شهرستان مربوطه تحویل دهند .
  • سازمان نظام وظیفه عمومی پس از دریافت مدارک لازم ، از شناسنامه فرد استعلام می گیرد .

بیشتر بخوانید : جزئیات معافیت ایثارگری

برای مشاوره در زمینه  آشنایی با قوانین معافیت ایثارگری خدمت سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

خدمات مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره نظام وظیفه

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...