قوانین معافیت موارد خاص سربازی

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

قوانین معافیت موارد خاص سربازی

 

برای مشاوره در زمینه قوانین معافیت موارد خاص سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید 

 
 

قوانین معافیت موارد خاص

با توجه به قوانین معافیت موارد خاص که در دفترچه راهنمای نظام وظیفه عمومی آمده است ، افرادی با شرایط و ضوابط خاص می توانند از این نوع معافیت استفاده کنند . دغدغه بسیاری از جوانان که به سن خدمت سربازی می رسند رهایی و معافیت از آن است و با توجه به انواع معافیت سربازی که در دفترچه ی راهنمای نظام وظیفه عمومی آمده است می توان از خدمت سربازی معاف شد . البته تمامی افراد نمی توانند شامل معافیت سربازی شوند . به همین دلیل باید قوانین آن را با دقت مورد مطالعه قرار دهند تا ببینند شرایطشان شامل آن قوانین می شود یا نه . یکی از انواع معافیت های سربازی معافیت موارد خاص است که در اینجا قوانین معافیت موارد خاص را به شما ارائه می دهیم که می توانید برای سنجیدن شرایط خود برای معافیت از آنها استفاده کنید .

بیشتر بخوانید : مشاوره نظام وظیفه انواع معافیت سربازی

در ادامه این مطالب ، قوانین معافیت موارد خاص خدمت سربازی را بررسی می کنیم .

معافیت موارد خاص

افرادی که در این گروه قرار می گیرند باید شرایط خاص و ویژه خانوادگی داشته باشند و شرایط و ملاک های معافیت سربازی را داشته باشند . برای مثال می توان به یک مورد اشاره کرد : افرادی که والدین آن ها از نظر جسمی ناتوان یا معلول بوده و یا حداقل دو فرزند آنان معلول و از نظر جسمی ناتوان باشند . این گروه  از انجام خدمت سربازی معاف شده و فقط باید برای معافیت از سربازی درخواست کنند . معافیت های این دسته تنوع زیادی داشته و افراد زیادی می توانند از این قانون استفاده کنند . افراد این دسته می بایست با مدارک معافیت موارد خاص آشنا شده و سپس برای اخذ معافیت سربازی اقدام کنند .

بیشتر بخوانید : اخبار معافیت موارد خاص

قوانین معافیت موارد خاص شامل چه کسانی می شود

طبق قوانین معافیت موارد خاص افراد زیادی می توانند در این دسته از مشمولین معافیت سربازی قرار گیرند . در ادامه بخشی از مشمولین که طبق قوانین معافیت موارد خاص می توانند از خدمت سربازی معاف شوند را بررسی می کنیم .

  1. ، اگر در خانواده‌ ای یک فرزند پسر بالای 18 سال باشد و یک معلول که چه خواهر و یا برادر داشته باشد ، این فرزند هم طبق قوانین معافیت موارد خاص می‌ تواند جزء مشمولین معافیت موارد خاص باشد .
  2. طبق قوانین معافیت سربازی افرادی که پدر و یا مادرشان جانباز بوده یا به مقدار مشخص سابقه آزادگی یا به میزان مشخص شده سابقه حضور در جبهه را داشته باشند ، می‌ توانند یکی از فرزندانشان را معاف کنند . ( میزان درصد جانبازی و و مدت زمان حضور در جبهه طبق قوانین باید از یک حداقل مقدار بیشتر باشد تا طبق قوانین معافیت موارد خاص مشمول بتواند از خدمت سربازی معاف شود ) . بتوان از  همچنین اگر با ترکیب موارد جانبازی و سابقه جبهه با هم منجر به 30 ماه شود ، یک فرزند خانواده معاف خواهد شد .
  3. اگر مادری فاقد همسر و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی باشد و دارای دو فرزند پسر بالای 18 سال داشته باشد . با توجه به قوانین معافیت موارد خاص و تصمیمات مقام معظم رهبری ، یکی از فرزندانش از خدمت سربازی معاف می‌شود .
  4. بخشیدگي سني : طبق قوانین معافیت موارد خاص اين معافيت با توجه به مدرك تحصيلي و سن مشمول به 5 گروه تقسيم می شود که هر کدام قوانین خاص و شرایط خاص خود را دارد :
  • زير ديپلم ، ديپلم ، فوق ديپلم
  • ليسانس.
  • فوق ليسانس
  • دكتري غيرپزشكي
  • دكتري پزشكي و دامپزشكي

بیشتر بخوانید : شرایط معافیت موارد خاص

 برای آگاهی جامع از قوانین معافیت موارد خاص و آخرین شرایط معافیت سربازی با مشاوران ما در مرکز آویژه تماس بگیرید .

بخشیدگی سنی یکی از قوانین معافیت موارد خاص خدمت سربازی

طبق قوانین معافیت موارد خاص یک دسته از مشمولین خدمت سربازی بدون توجه به مدرک تحصیلی با رسیدن به سن 50 سالگی تمام نیاز به درخواست معافيت ندارند و از خدمت سربازی معاف می باشند . شناسنامه عكس دار آنان مشروط بر اينكه تغييرات سني نداشته باشد به منزله روشن بودن وضعيت وظيفه عمومي آنان مي باشد .

قوانین معافیت موارد خاص سربازی,مدارک معافیت موارد خاص سربازی,مشمولین معافیت موارد خاص سربازی,انواع معافیت های سربازی,معافیت کفالت,معافیت پزشکی,معافیت موارد خاص,خدمت سربازی,نظام وظیفه,مشاوره نظام وظیفه تلفنی,مشمولین خدمت سربازی,نیرو های مسلح,معافیت سربازی,مدارک معافیت سربازی,قوانین معافیت سربازی,مشمولین معافیت سربازی

در صورتی که در خصوص شرایط خدمت سربازی ٬ انواع معافیت سربازی  سوالاتی دارید ٬ همه روزه می توانید با مشاوران مجرب ما در مرکز مشاوره تلفنی آویژه تماس حاصل فرمایید .

بیشتر بخوانید : مشاوره معافیت موارد خاص خدمت سربازی

روند رسیدگی و کلیات قوانین معافیت موارد خاص

  • گرفتن دفترچه راهنماي خدمت نظام وظيفه عمومي از دفاتر خدمات الكترونيك نیروی انتظامي ‌پليس +10 به منظور تنظيم و تكميل مدارك مورد نياز طبق قوانین معافیت موارد خاص خدمت سربازی.
  • مراجعه به مراکز خدمات الكترونيك نیروی انتظامي پليس + 10 به همراه كليه مدارك مورد نياز طبق قوانین معافیت موارد خاص و تکمیل دفترچه اعزام به خدمت سربازی .
  • ثبت درخواست در سامانه توسط كاربر پليس + 10 و ارسال پرونده از طريق رابطين دفاتر به مراكز نظام وظيفه عمومي .
  • بررسي مدارك و تاييد اطلاعات توسط كارشناسان معاونت نظام وظيفه عمومي سراسر كشور در سامانه جامع نظام وظيفه عمومي .
  • صدور كارت معافيت موارد خاص و ارسال آن به آدرس مشمول  .

·   حداقل مدت رسيدگي به درخواست معافيت موارد خاص يك ماه پس از تکمیل دفترچه و ارسال آن به سازمان نظام وظیفه عمومی مي باشد .

بیشتر بخوانید :  نحوه دریافت معافیت موارد خاص

برای مشاوره در زمینه آشنایی با قوانین معافیت موارد خاص خدمت سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

خدمات مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره نظام وظیفه

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...