مدارک معافیت موارد خاص خدمت سربازی

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

مدارک معافیت موارد خاص خدمت سربازی

 

برای مشاوره در زمینه مدارک معافیت موارد خاص خدمت سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید 

 
 

معافیت موارد خاص چیست ؟  مدارک معافیت موارد خاص کدامند ؟

تمامی افرادی که در ایران به سن قانونی می رسند ، باید در دوره سربازی شرکت کنند ، بعضی افراد قبل از رسیدن به سن سربازی خود ، به دنبال راه هایی برای کاهش ، به تعویق انداختن و یا معافیت کامل از آن هستند . پروژه های کسری خدمت برای دانشجویان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی از راه های کاهش خدمت سربازی به شمار میروند . از انواع معافیت ها میتوان به معافیت موارد خاص ، معافیت پزشکی ، معافیت کفالت و … نام برد و برای معافیت خدمت سربازی استفاده کرد . در ادامه به معافیت موارد خاصپرداخته و در مورد آن صحبت میکنیم و در انتها به مدارک معافیت موارد خاص اشاره می کنیم .

با توجه به سختی های خدمت سربازی و هراسی که مشمولان خدمت سربازی به علت طولانی بودن مدت خدمت سربازی و هم چنین دوری از محل زندگی خود دارند ، مشمولین به دنبال روش هایی هستند که یا از خدمت سربازی خود معاف شوند و یا بتوانند مدت خدمت سربازی خود را کاهش دهند . ولی متاسفانه به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در زمینه قوانین معافیت سربازی در این امر موفق نمی شوند . برای آشنایی کامل با مدارک معافیت موارد خاص می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید و سوال های خود را در این زمینه مطرح کنید .

بیشتر بخوانید :  مشاوره انواع معافیت سربازی

معافیت موارد خاص سربازی چیست ؟

زمانی که نام معافیت موارد خاص سربازی را می شنویم ، شاید اکثر ما در این زمینه اطلاعاتی زیادی نداشته باشیم . و یا حتی شاید اطلاعات داشته باشیم ، ولی اطلاعات مان در این زمینه کامل نباشد . به همین دلیل شاید نتوانیم از معافیت موارد خاص به درستی استفاده کنیم و برای معافیت خدمت سربازی از آن بهره بگیریم . زمانی که می خواهید از معافیت خدمت سربازی استفاده کنید ، ضوابط و قوانین بسیاری برای معافیت از خدمت سربازی وجود دارد . اما همه ما نمی توانیم به یک اندازه از امتیازات معافیت سربازی بهره مند شویم . شرایط هر فرد هم با افراد دیگر متفاوت است . بنابراین ابتدا باید شرایط معافیت های سربازی را بدانید تا بتوانید با بررسی شرایط خود و مراجعه به قوانین از انواع معافیت های سربازی استفاده کنید .

افرادی که در این گروه قرار می گیرند باید شرایط خاص و ویژه خانوادگی داشته باشند و معیار های معافیت سربازی را داشته باشند .برای مثال می توان به یک مورد اشاره کرد : افرادی که والدین آن ها ناتوان و یا معلول جسمی بوده و یا حداقل دو فرزند آنان معلول و از نظر جسمی ناتوان باشند . این دسته از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند . معافیت های این دسته انواع مختلفی داشته و افراد زیادی می توانند در این دسته قرار بگیرند . افراد این دسته باید مدارک معافیت موارد خاص را به خوبی شناخته و سپس برای اخذ معافیت سربازی اقدام کنند .

بیشتر بخوانید:  شرایط معافیت موارد خاص سربازی

جهت آشنایی کامل با قوانین و ضوابط معافیت موارد خاص و مشاوره تکمیل مدارک معافیت موارد خاص می توانید با مشاوران ما درمرکز مشاوره تلفنی آویژه تماس بگیرید .

مراحل و نحوه ی معافیت موارد خاص

  1. دریافت دفترچه راهنماي خدمت نظام وظيفه عمومي از دفتر های خدمات الكترونيك انتظامي ‌پليس +10 برای تنظيم و تكميل مدارك معافیت موارد خاص .
  2. مراجعه به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي پليس + 10 با داشتن كليه مدارك معافیت موارد خاص .
  3. ثبت درخواست در سامانه نظام وظیفه عمومی توسط كاربر پليس + 10 و ارسال پرونده و مدارک معافیت موارد خاص از دفاتر به مراكز نظام وظيفه عمومي .
  4. بررسي و رسیدگی به مدارك معافیت موارد خاص و تاييد اطلاعات توسط كارشناسان معاونت نظام وظيفه عمومي سراسر كشور در سامانه جامع نظام وظيفه عمومي .
  5. صدور كارت معافيت موارد خاص و ارسال آن به آدرس مشمول .
  6. حداقل مدت زمان بررسی و رسيدگي به درخواست یک ماه بعد از ارسال مدارک معافيت موارد خاص مي باشد.

بیشتر بخوانید : اخبار معافیت موارد خاص سربازی

در صورتی که در خصوص قوانین معافیت موارد خاص ٬ مدارک معافیت موارد خاص لازم و … سوالاتی دارید ٬ همه روزه می توانید با مشاوران مجرب ما در این خصوص تماس حاصل فرمایید .

مدارک معافیت موارد خاص

از جمله مدارک مشترک لازم جهت معافیت سربازی ، اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه و عکس پرسنلی ۳×۴ است  .
از آنجایی که سایر مدارک مانند آخرین مدرک تحصیلی مورد تأیید وزارت علوم و یا فرم های معاینه برای هر نوع معافیت متفاوت است ، به نظر می رسد که آگاهی از مدارک معافیت خدمت سربازی بسیار حائز اهمیت است . زیرا در صورت دارا بودن سایر شرایط ،  اگر مدارک لازم به منظور دریافت معافیت را نداشته باشید ، شانس خود را برای گرفتن کارت معافیت از دست خواهید داد . در ادامه مدارک معافیت موارد خاص سربازی را ارائه می دهیم  .

بیشتر بخوانید :  مدارک معافیت سربازی

کلیات مدارک معافیت موارد خاص

با توجه به تنوع انواع معافیت موارد خاص مدارک معافیت خاص نیز با توجه به هر دسته مختلف می باشد و هر گروه باید مدارک معافیت موارد خاص را طبق نوع معافیت تکمیل کند . از دیگر مدارک معافیت موارد خاص سربازی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  •  گواهي آخرين مدرك تحصيلي در صورتی که خارج از كشور تحصيل نموده اید بايد به تاييد نمايندگی  كنسولي جمهوري اسلامي در آن كشور برسد و توسط مترجم رسمي دادگستري ترجمه شود .
  •  کپی تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی و وكالت نامه وكيل براي مشمولين مقيم خارج از كشور .
  •  تکمیل برگه ی شماره 6 که تعهد نامه استفاده از معافیت رهبری است و ارسال آن .

برای آگاهی جامع از قوانین و مدارک معافیت موارد خاص خدمت سربازی می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه دانشتماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنید . مشاوران حرفه ای ما در زمینه نظام وظیفه شما را در راه دریافت انواع معافیت سربازی یاری می کنند .

مدارک معافیت موارد خاص سربازی,قوانین معافیت موارد خاص سربازی,مشمولین معافیت موارد خاص سربازی,انواع معافیت های سربازی,معافیت کفالت,معافیت پزشکی,معافیت موارد خاص,خدمت سربازی,نظام وظیفه,مشاوره نظام وظیفه تلفنی,مشمولین خدمت سربازی,معافیت سربازی,مدارک معافیت سربازی,قوانین معافیت سربازی,مشمولین معافیت سربازی

برای مشاوره در زمینه آشنایی با مدارک معافیت موارد خاص خدمت سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

خدمات مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره نظام وظیفه

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...