نحوه دریافت معافیت تحصیلی نظام وظیفه

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

نحوه دریافت معافیت تحصیلی نظام وظیفه

برای مشاوره در زمینه نحوه دریافت معافیت تحصیلی نظام وظیفه

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید 

 
 

نحوه دریافت معافیت خدمت سربازی 

نحوه دریافت معافیت تحصیلی نظام وظیفه : همه جوانان ایرانی وقتی به سن 18 سالگی می رسند . باید برای خدمت سربازی آماده شوند . جوانان ما و به خصوص خانواده ها ، همیشه می خواهند از سربازی فرار کنند . یعنی دوست ندارند در این وضعیت باشند . آن ها به دنبال معافیت از خدمت هستند . دوست دارند شرایطی فراهم کنند تا از خدمت نجات یابند . برای دریافت معافیت ، راه های زیادی وجود دارد . که این راه ها باعث می شوند فرد سرباز از خدمت سربازی معاف شود .

برای دریافت معافیت سربازی ، ابتدا باید نحوه دریافت و شرایط معافیت را بدانید . یکی از راه های دریافت معافیت خدمت سربازی ، استفاده از معافیت تحصیلی است . دریافت معافیت تحصیلی هم مانند دیگر انواع معافیت های سربازی دارای شرایط و انواع گوناگونی است . برای آشنایی با نحوه دریافت معافیت می توانید با ما همراه باشید . تا شما را با چگونگی دریافت معافیت تحصیلی آشنا سازیم . همچنین می توانید با مشاوران مرکز آویژه دانش تماس حاصل نمایید .

دریافت معافیت تحصیلی چگونه است ؟

همان طور که اشاره کردیم یکی از راه های معافیت ، معافیت تحصیلی است . معافیت تحصیلی هم برای دانش آموزان مورد استفاده قرار می گیرد . هم برای دانشجویان می تواند مورد استفاده قرار گیرد . شما نیز با دانستن شرایط و نحوه دریافت معافیت تحصیلی به راحتی می توانید . به دریافت معافیت تحصیلی اقدام نمایید .

مسلما دریافت هر معافیت در خدمت سربازی ، دارای شرایطی می باشد . دریافت معافیت تحصیلی نیز دارای شرایط و مراحل مختلفی است . اگر شما با نحوه دریافت معافیت تحصیلی آشنا باشید . به راحتی و با صرف کمترین زمان می توانید به دریافت معافیت تحصیلی اقدام نمایید . در ادامه نحوه دریافت معافیت تحصیلی برای دانش آموزان و دانشجویان را توضیح خواهیم داد .

بیشتر بخوانید : برای آگاهی از شرایط معافیت کفالت سربازی اینجا کلیک نمایید .

برای مشاوره در زمینه نحوه دریافت معافیت تحصیلی نظام وظیفه

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید 

نحوه دریافت معافیت تحصیلی سربازی برای دانش آموزان

شما برای دریافت معافیت تحصیلی باید اطمینان داشته باشید . که شرایط لازم را برای معافیت تحصیلی دارا هستید . پس برای دریافت معافیت تحصیلی ابتدا شما باید بدانید . که نحوه دریافت معافیت تحصیلی چگونه است .

برای دریافت معافیت تحصیلی ، از همان ابتدا که وارد سن 19 سالگی می شوید . باید برای دریافت معافیت تحصیلی اقدام نمایید . دریافت معافیت تحصیلی اصولا تا سن خاصی مورد استفاده قرار می گیرد . شما باید برنامه ریزی لازم را انجام دهید . تا بتوانید قبل از اتمام حداکثر سن ، معافیت تحصیلی دریافت نمایید . وقتی شما به دریافت شرایط معافیت تحصیلی اقدام می کنید . باید برگه معافیت را ه واحد آموزشی مربوطه نیز ارائه دهید .

همچنین در هر مرحله از دریافت معافیت می توانید . که با مشکلی برخوردید . یا اینکه سوالی برایتان پیش آمد . یا اینکه خواستید از نحوه دریافت معافیت تحصیلی اطلاعات کسب کنید . می توانید با مشاوران متخصص مرکز آویژه دانش، تماس حاصل نمایید . مشاوران ما می توانند در هر مرحله از دریافت معافیت تحصیلی به شما اطلاعات لازم و ضروری را منتقل کنند .

نحوه دریافت معافیت تحصیلی,مشاوره نحوه دریافت معافیت تحصیلی,مشاوره نحوه دریافت معافیت تحصیلی نظام وظیفه,نحوه دریافت معافیت تحصیلی نظام وظیفه,

نحوه دریافت معافیت تحصیلی سربازی برای دانشجویان

بعد از اینکه اطمینان پیدا کردید . که می توانید به دریافت معافیت بپردازید . می توانید جهت دریافت معافیت تحصیلی به یکی از دفاتر پلیس +10 رفته و ثبت نام نمایید . بعد از ثبت نام ، برای تکمیل سایر مراحل باید به دانشگاه خود مراجعه نمایید .

اگر شما شرایط معافیت تحصیلی را داشته باشید . با مشورت مشاوران ما می توانید به راحتی ، به دریافت معافیت تحصیلی اقدام کنید . در کمتر از یک ماه می توانید به دریافت معافیت تحصیلی نائل شوید . البته معافیت تحصیلی زمان و موعد مشخصی دارد . تا زمانی که اعتبار دارد می توانید از این معافیت استفاده نمایید .

مدت زمانی که برای معافیت تحصیلی در نظر گرفته می شود مشخص و معین می باشد . دانشجویان عزیز باید در طول این مدت ، تحصیل خود را به پایان برسانند . برای مقاطع مختلف تحصیلی نیز دریافت معافیت تحصیلی متفاوت می باشد . حتی طول دوره معافیت هم طبق مقطع تحصیلی مشخص می شود . برای مثال معافیت تحصیلی در مقطع کاردانی ، 2 سال و نیم در نظر گرفته شده است . کارشناسی ناپیوسته ، به طور حداکثر 3 سال مورد تایید سازمان نظام وظیفه می باشد . برای کارشناسی ارشد نیز ، 5 سال در نظر گرفته شده است .

برای مقطع دکتری نیز حدودا حداکثر معافیت تحصیلی ، 6 و 8 سال معین شده است . دانشجویان باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشند . تا بتوانند در طول دوره معافیت تحصیلی ، تحصیلات خود را به پایان ببرند و فارغ التحصیل شوند .

بیشتر بخوانید : برای آگاهی از اخبار معافیت تحصیلی نظام وظیفه اینجا کلیک نمایید .

 آيا دانشجويان انصرافي حق ادامه تحصيل مجدد و دوباره را دارند ؟

همان طور که گفتیم دانشجویان هم می توانند از شرایط معافیت تحصیلی استفاده نمایند . سازمان نظام وظیفه این حق را برای دانشجویان نیز در نظر گرفته است . تا دانشجویان نیز بتوانند از این شرایط برای معافیت سربازی نظام وظیفه استفاده نمایند .

اما باید این نکته را در نظر بگیرید . که افراد مشمول در طول دوره تحصیل تنها یکبار مجاز به استفاده از معافیت تحصیلی را دارند . یعنی از دیپلم تا دکتری ، یکبار حق استفاده از معافیت تحصیلی را دارید .

در مورد سوال بالا نیز باید گفت . بله امکان ادامه تحصیل وجود دارد . ولی این استفاده نیز فقط یکبار امکان پذیر می باشد . و شرایط دیگری نیز دارد که برای آشنایی با این شرایط می توانید با مشاوران مرکز آویژه دانش تماس حاصل نمایید .

کسب اطلاعات بیشتر :

برای مشاوره در زمینه نحوه دریافت معافیت تحصیلی نظام وظیفه

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید 

خدمات مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره نظام وظیفه

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...