مشمولین معافیت پزشکی خدمت سربازی

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

مشمولین معافیت پزشکی خدمت سربازی

مشاوره نظام وظیفه, مشاوره معافیت پزشکی, خدمت سربازی, مشاوره معافیت سربازی

برای مشاوره در زمینه مشمولین معافیت پزشکی خدمت سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید 

 
 

مشمولین معافیت پزشکی چه افرادی می باشند ؟

تمامی افرادی که در ایران به سن قانونی سربازی می رسند , و گاها قبل از رسیدن به سن سربازی خود ، به دنبال راه هایی برای کاهش ، و یا به تعویق انداختن و یا معافیت کامل از آن هستند . بعضی از افراد مشمول خدمت سربازی می توانند جزء مشمولین معافیت پزشکی خدمت سربازی قرار گیرند . برای استفاده از معافیت پزشکی باید تمامی قوانین مربوط به آن را بدانید تا ببینید می توانید جزء مشمولین معافیت پزشکی قرار بگیرید یا نه . بعد از اطلاع از قوانین آن باید مشمولین معافیت پزشکی ، مدارک معافیت پزشکی را بشناسند . تا بتوانند با استفاده از قوانین و مدارک مورد نیاز اقدام به ارسال مدارک خود کرده و از این معافیت استفاده کنند .

بیشتر بخوانید : مدارک معافیت پزشکی

بیشتر بخوانید : قوانین معافیت پزشکی

مشمولین معافیت پزشکی سربازی,مدارک معافیت پزشکی سربازی,قوانین معافیت پزشکی سربازی,انواع معافیت های سربازی,معافیت کفالت,معافیت پزشکی,معافیت موارد خاص,خدمت سربازی,نظام وظیفه,مشاوره نظام وظیفه تلفنی,مشمولین خدمت سربازی,نیرو های مسلح,معافیت سربازی,مدارک معافیت سربازی,قوانین معافیت سربازی,مشمولین معافیت سربازی

در صورتی که در خصوص شرایط خدمت سربازی ٬ انواع معافیت سربازی و … سوالاتی دارید ٬ همه روزه می توانید با مشاوران مجرب ما در این خصوص تماس حاصل فرمایید .

شرایط اخذ معافیت پزشکی

همانطور که از نام این نوع معافیت مشخص می باشد مربوط به شرایط و وضعیت سلامتی مشمولین معافیت پزشکی می شود . یعنی برای معافیت پزشکی باید طبق شرایط و قوانین نظام وظیفه ، سلامت مشمولین در خطر باشد . در ادامه می توانید با دسته های مختلف مشمولین معافیت پزشکی آشنا شوید .

بیشتر بخوانید : شرایط معافیت پزشکی

مشمولان خدمت وظیفه عمومی از نظر وضعیت جسمی و روانی به چهار دسته به شرح زیر تقسیم می‌شوند :

دسته اول

  • دسته اول افرادی هستند که از نظر جسمانی و همچنین روحی و روانی دارای وضعیت سالمی هستند و می توانند در شرایط عادی و معمولی به خدمت سربازی بروند .

دسته دوم

  • دسته دوم افرادی هستند که دچار بیماری و نقص عضو و اختلال روانی جزئی هستند و همچنین به دلیل عدم دارا بودن سلامتی کامل ، توان انجام امور رزمی را ندارند ولی به دلیل نوع بیماری یا نقص عضو و با توجه به میزان تحصیلات شان ، قادر به انجام خدمت دوره ضرورت در امور غیر رزمی هستند و به عنوان مشمولین معافیت پزشکی از نوع معاف از رزم شناخته می شوند .

دسته سوم

  • دسته سوم افرادی هستند که دچار عدم رشد یا بیماری های جسمی یا روانی درمان پذیر هستند و به دلیل اینکه باید برای بازیابی سلامت ، تحت درمان و معالجات پزشکی قرار گیرند ، در مدتی که براساس قوانین ، قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند و در مدت مذکور ، به عنوان مشمولین معافیت پزشکی موقت شناخته می شوند .

دسته چهارم

  • دسته چهارم کسانی که دچار بیماری و نقص عضو یا اختلال روانی غیر قابل درمان هستند و به طور دائم ، قادر به انجام خدمت دوره ضرورت در امور رزمی یا غیر رزمی نیستند و آن دسته از مشمولین معافیت پزشکی موقت که با رعایت قوانین مربوطه ، نیاز به معالجات طولانی مدت (بیش از دو سال ) دارند و به عنوان مشمولین معافیت پزشکی دائم شناخته می شوند .

بیشتر بخوانید : اخبار معافیت پزشکی

برای آگاهی از قوانین معافیت سربازی می توانید با مشاوران حرفه ای در مرکز آویژه دانش تماس بگیرید .

بیماری های مشمولین معافیت پزشکی

در کل بیماریهایی که منجر به معافیت پزشکی دائم یا موقت شامل قسمت های مختلفی می شوند که در ادامه آن ها را ارائه خواهیم داد . هر کدام از مشمولین معافیت پزشکی که در یک یا چند تا از بخش های زیر مشکلی دارند می توانند با توجه به بند های مخصوص آن بیماری نسبت به  معافیت سربازی خود اقدام نمایند . بخش های مختلف و مشمولین معافیت پزشکی عبارتند از :

  1. فک ، دهان و دندان
  2. بیماری های عمومی
  3. خون و انکولوژی – بدخیمی
  4. قلب و عروق
  5. داخلی مغز و اعصاب
  6. پوست و بافت های زیر پوست
  7. روماتولوژی و بافت همبند
  8. اعصاب و روان
  9. عفونی
  10. استخوان- اسکلت
  11. ریه و قفسه صدری
  12. غدد مترشحه
  13. شکم، دستگاه گوارش و جراحی عمومی
  14. گوش، حلق و بینی
  15. چشم و عوارض بینایی
  16. دستگاه تناسلی و ادراری
  17. جراحی مغز و اعصاب

بیشتر بخوانید : مشاوره معافیت پزشکی

برای اطلاعات جامع و مشاوره معافیت پزشکی می توانید با مشاوران ما در مرکز تخصصی مشاوره آویژه دانش تماس بگیرید .

موارد مهم در رابطه با مشمولین معافیت پزشکی

  • مشمولین معافیت پزشکی که مشكلات پزشكي خود را به هنگام معاينه اوليه اعلام نکنند ، اگر در دوره ی آموزشی يا خدمت به دليل اعلام نكردن مشكل پزشكي ، دچار حادثه شوند مسئوليت آن بر عهده خود مشمولین مي باشد  .
  • مشمولینی که در زمان رسيدگي پزشكي قرار دارند حق انصراف از درخواست پزشكي را ندارند و راي شوراي پزشكي در خصوص آنان ملاک مي باشد  .
  • مشمولین معافيت پزشكي و دارندگان کارت معافیت پزشکی درصورت بهبودي و سلامت كامل خود مي‌ توانند با اعلام شرايط ، درخواست ابطال كارت معافیت نمایند ، تا پس از بررسي و اثبات سلامتي كامل توسط شوراي پزشكي نظام وظيفه عمومي به خدمت سربازی اعزام گرديده و از كارت پايان خدمت استفاده نمايند .
  • رسیدگی به تقاضای معافیت پزشکی مشمولینی که طبق قوانین معافیت پزشکی ، در حین اشتغال به تحصیل باشند و از معافیت تحصیلی استفاده می نمایند ، پس از اتمام تحصیل و یا ترک تحصیل یا اخراج شخص ، صورت می گیرد . در شرایطی که شخص نقص عضو یا بیمارهایی که بر اساس قوانین معافیت پزشکی ، مقطع تحصیلی در آن اثر نداشته باشد ، را دارا باشد .

بیشتر بخوانید : قوانین معافیت سربازی

برای مشاوره در زمینه  مشمولین معافیت پزشکی سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

مشمولین معافیت پزشکی خدمت سربازی

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...