قوانین معافیت پزشکی خدمت سربازی

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

قوانین معافیت پزشکی خدمت سربازی

مشاوره نظام وظیفه, مشاوره معافیت پزشکی, خدمت سربازی, مشاوره معافیت سربازی

برای مشاوره در زمینه قوانین معافیت پزشکی خدمت سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید 

 
 

قوانین معافیت پزشکی در معافیت از خدمت سربازی

تمامی افرادی که در ایران به سن قانونی  18سالگی برای سربازی می رسند ، و بعضی قبل از رسیدن به سن سربازی خود ، همواره به دنبال روش های کم کردن و یا به تعویق انداختن و یا معافیت کامل از آن هستند . پروژه های کسری خدمتبنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح از راه های کاهش خدمت سربازی هستند . از انواع معافیت های تحصیلی , معافیت پزشکی , معافیت کفالت و … برای معافیت های دائم و موقت از خدمت سربازی استفاده می شود . بسیار مهم است که  افراد برای استفاده از معافیت پزشکی ، تمامی قوانین معافیت پزشکی مربوط به آن را بدانند تا شرایط خود را برای استفاده از قوانین معافیت پزشکی بسنجند .

بعد از اطلاع از قوانین معافیت پزشکی مشمولین معافیت پزشکی ، باید مدارک لازم را برای وضعیت نظام وظیفه خود آماده کنند . آن ها می بایست طبق قوانین معافیت پزشکی و مدارک مورد نیاز اقدام به ارسال مدارک خود کنند و از این معافیت استفاده کنند .

بیشتر بخوانید : مدارک معافیت پزشکی

قوانین معافیت پزشکی سربازی,مدارک معافیت پزشکی سربازی,مشمولین معافیت پزشکی سربازی,انواع معافیت های سربازی,معافیت کفالت,معافیت پزشکی,معافیت موارد خاص,خدمت سربازی,نظام وظیفه,مشاوره نظام وظیفه تلفنی,مشمولین خدمت سربازی,نیرو های مسلح,معافیت سربازی,مدارک معافیت سربازی,قوانین معافیت سربازی,مشمولین معافیت سربازی

در صورتی که در خصوص شرایط خدمت سربازی ٬ انواع معافیت سربازی و … سوالاتی دارید ٬ همه روزه می توانید با مشاوران مجرب ما در مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید .

انواع شرایط و قوانین معافیت پزشکی

همانطور که از نام این معافیت مشخص می باشد مربوط به شرایط و وضعیت سلامت مشمول می شود . یعنی برای معافیت پزشکی باید طبق شرایط و قوانین معافیت پزشکی نظام وظیفه سلامت مشمولین در حین گذراندن خدمت سربازی در خطر باشد . در ادامه می توانید با دسته های مختلف معافیت پزشکی آشنا شوید . همچنین متقاضیان می توانند برای درخواست معافیت پزشکی در کشور های مختلف با مراجعه به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند .

بیشتر بخوانید: شرایط معافیت پزشکی

مشمولین معافیت پزشکی

مشمولان خدمت وظیفه عمومی از نظر وضع مزاجی و استعداد جسمی و روانی به دو دسته کلی به شرح زیر تقسیم می‌شوند : که هر کدام را به صورت مختصر بررسی می کنیم .

دسته اول

این دسته خود نیز به دو گروه تقسیم می شود . و باید به خدمت سربازی اعزام شوند .

  1. گروه اول افرادی هستند که از نظر جسمانی و همچنین روحی و روانی دارای وضعیت سالمی هستند و می توانند در شرایط عادی و معمولی به خدمت سربازی بروند و گدراندن خدمت سربازی بر آن ها واجب می باشد .
  2. گروه دوم افرادی هستند که از نظر جسمی یا روحی کاملا سالم نبوده و مانند دسته اول نمی توانند به خدمت سربازی  بروند . البته این افراد هم می توانند به خدمت سربازی اعزام شوند . اما بنا به دلایلی از جمله نقص عضو و یا داشتن بیماری نمی توانند به صورت افراد معمولی خدمت کنند . یعنی مشمولین اعمالی را که سربازان عادی باید انجام دهند را نمی توانند انجام دهند . این افراد می توانند از قوانین معافیت پزشکی خدمت سربازی استفاده کنند . البته به صورت کامل معاف نمی شوند و تنها معاف از رزم شامل آن ها می شود .

دسته دوم

این دسته نیز به دو گروه تقسیم می شود . این دسته از مشمولین از خدمت سربازی معاف می باشند .

  1.  گروه اول کسانی که دچار عدم رشد یا بیماری های جسمی یا روانی درمان پذیر هستند .آن ها به دلیل اینکه باید برای بازیابی سلامت ، تحت درمان و معالجات لازم قرار گیرند ، در مدتی که براساس قوانین معافیت پزشکی نظام وظیفه عمومی ، قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند و در مدت مذکور ، به عنوان مشمولین معافیت موقت پزشکی شناخته می شوند .
  2.   گروه دوم کسانی می باشند که دچار بیماری و نقص عضو یا اختلال روانی غیر قابل درمان هستند و به طور دائم ، قادر به انجام خدمت دوره ضرورت در امور رزمی یا غیر رزمی نیستند و آن دسته از مشمولان معاف موقت پزشکی که با رعایت قوانین معافیت پزشکی نظام وظیفه عمومی ، نیاز به معالجات طولانی مدت (بیش از دو سال ) دارند و به عنوان مشمولان معاف دائم پزشکی شناخته می شوند .

بیشتر بخوانید : مشمولین معافیت پزشکی 

کلیات قوانین معافیت پزشکی

در این قسمت مطالب اولیه و کلی لازم برای دریافت معافیت پزشکی را بیان می کنیم .

  • مشمولان در زمان معرفی برای اعزام به خدمت باید از نظر سلامت جسمی و روانی توسط یک پزشک که طبق قوانین معافیت پزشکی , پزشک اول نامیده می شود ، مورد معاینه قرار گیرند  .
  • پزشک اول ، یک نفر از پزشکان نیروهای مسلح می باشد . در غیر این صورت ، از پزشکان غیرنظامی مورد تایید که صلاحیت آنان به وسیله نیروی انتظامی تایید شده باشد ، استفاده خواهد شد .
  • رسیدگی به تقاضای معافیت پزشکی مشمولانی که برابر قوانین معافیت پزشکی ، اشتغال به تحصیل داشته و از معافیت تحصیلی استفاده می نمایند ، پس از فارغ التحصیلی و یا ترک تحصیل یا اخراج ، صورت می گیرد ، به جزء در شرایط نقص عضو یا بیمارهایی که بر اساس قوانین معافیت پزشکی ، مقطع تحصیلی درآن اثر نداشته باشد .

بیشتر بخوانید : اخبار معافیت پزشکی

ایرانیان خارج از کشور
  • مشمولینی که در خارج از کشور اقامت دارند و خواهان رسیدگی به وضعیت پزشکی خود می باشند ، از طریق نمایندگی کنسولی دولت جمهوری اسلامی ایران در محل اقامت خود یا نزدیک ترین نمایندگی مورد تایید ، به پزشک مورد تایید معرفی می شوند .

بیشتر بخوانید : مشاوره معافیت پزشکی

برای مشاوره در زمینه آشنایی با قوانین معافیت پزشکی سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

خدمات مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره نظام وظیفه

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...