امریه دانشگاه ها چگونه است؟

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

امریه دانشگاه ها چگونه است؟

برای مشاوره در زمینه امریه دانشگاه ها چگونه است؟

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید 

 
 

امریه دانشگاه ها

امریه دانشگاه ها ، بسیاری از مشمولین نظام وظیفه خواهان گرفتن امریه در یکی از ارگان های امریه گیر نظیر وزارت نفت کشور ، وزارت آموزش و پرورش ، وزارت صنایع و معادن ، وزارت کار و تعاون اجتماعی ، وزارت مسکن و شهرسازی ،سازمان انرژی اتمی ، شهرداری ، وزارت نیرو و … هستند . یکی از این سازمان ها یا ارگان های امریه گیر ، دانشگاه ها هستند . دانشگاه ها برای پذیرش مشمولین نظام وظیفه به عنوان امریه دارای شرایط و ضوابط خاصی هستند . برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید . مشاوران متخصص آویژه دانش می توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند .

بیشتر بخوانید: مشمولین امریه سربازی

شرایط دریافت امریه دانشگاه ها

مشمولین خدمت نظام وظیفه برای داشتن شرایط پذیرش امریه در دانشگاه ها ، به دلیل اینکه تعداد متقاضیان برای گذراندن امریه سربازی در دانشگاه ها در سال جاری بسیار زیاد است و با در نظر گرفتن اینکه تعداد متقاضیان بیشتر از سهمیه است ، وزارت علوم به ناچار ، سهمیه ای هر ساله از ستاد کل نیروهای مسلح برای اعضای هیئت علمی سرباز در نظر دارد . به همین دلیل وزارت علوم از بین مشمولان گذراندن امریه سربازی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی واجدین شرایط را بر اساس اولویت ها انتخاب می کند .

بیشتر بخوانید : شرایط امریه سربازی در نظام وظیفه

توجه : تمامی فارغ التحصیلان تا یک سال از تاریخ فارغ التحصیلی می توانند با استفاده از قانون نحوه تأمین هیئت علمی ، جذب دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی کشور شوند مشروط بر اینکه دارای برگ اعزام بدون مهر غیبت باشند 

اولویت های پذیرش برای امریه دانشگاه ها

اولویت پذیرش افراد برای امریه در دانشگاه ها به این صورت است که : فارغ التحصیلان دکتری ، بورسیه های داخل و خارج ، نخبگانو استعدادهای درخشان شانس بیشتری در  اولویت بندی امریه دانشگاه ها قرار دارند . همچنین افرادی که متقاضی امریه سربازیدر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی محروم هستند نیز بیشتر مورد توجه قرار می گیرند .

بیشتر بخوانید : امریه سربازی چیست ؟

مراحل گرفتن امریه دانشگاه ها

تقاضا کنندگان درخواست امریه نظام وظیفه در دانشگاه ها در ابتدا به دانشگاه ، موسسه آموزش عالی و یا مرکز پژوهشی مراجعه می کنند . در صورت واجد شرایط بودن فرد تقاضا کننده دانشگاه درخواست را به وزارت علوم ارسال می کند .

بیشتر بخوانید : ارگان های امریه گیر

 اعزام دوره آموزشی امریه دانشگاه ها

مشمولین خدمت نظام وظیفه که برای گذراندن دوران خدمت خود به عنوان امریه جذب دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شده اند و از طرف وزارت علوم دارای ابلاغیه طرح سربازی نظام وظیفه هستند . زیرا که تمامی مشمولین جذب شده در  امریه دانشگاه هادر زمانی که ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرده است ، اعزام خواهند شد . پس به همین دلیل است که مشمولان تقاضا کننده بر روی برگه اعزام به خدمتشان تاریخی نوشته شده است که به آن تاریخ اعزام به خدمت گفته میشود نباید در این تاریخ به اداره وظیفه عمومی رجوع کنند .

بیشتر بخوانید : اعزام به خدمت مشمولان سربازی

برای مشاوره در زمینه امریه دانشگاه ها

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید 

جذب امریه در دانشگاه آزاد

متقاضیان درخواست امریه در دانشگاه آزاد می توانند به عنوان هیئت علمی در انجا دوران خدمت خود را بگذرانند . افرادی هستند که در دانشگاه آزاد دوران خدمت سربازی خود را به عنوان امریه در دانشگاه آزاد گذرانده اند . اینگونه افراد بعد از تمام شدن دوران خدمت سربازی همانند سایر دانشگاه های دولتی و غیردولتی برای مصاحبه ی علمی و گزارش علمی و عمومی دعوت خواهند شد .

بیشتر بخوانید : امریه در وزارت نیرو

امریه در دانشگاه صنعتی شریف

قابل توجه مشمولانی که قصد گرفتن امریه سربازی در دانشگاه ها را دارند دانشگاه صنعتی شریف برای تخصیص سهمیه امریه به تعدادی فارغ‌التحصیل نخبه اقدام کرده است . دانشگاه صنعتی شریف در نظر دارد با کمک و همکاری ستاد فرماندهی کل قوا برای رفع نیاز‌های تخصصی خود در بخش های مختلف نظیر آزمایشگاه‌ها ، کارگاه‌ها ، سایت‌های کامپیوتری و خدمات فناوری دانش‌بنیانهمچنین انجام پروژه‌های پژوهشی تعدادی از فارغ‌التحصیلان نخبه را جهت اعزام به صورت امریه خدمت سربازی پس از طی دوره آموزشی جذب کند .

بیشتر بخوانید : امریه در دانشگاه اراک

مراحل گرفتن امریه در دانشگاه شریف

مطابق اطلاعیه تخصیص سهمیه امریه دانشگاه شریف ، مشمولان در خواست کننده امریه سربازی در دانشگاه صنعتی شریف باید جهت تکمیل فرم و دادن مدارک به واحد‌های اشاره شده توسط دانشگاه صنعتی شریف مراجعه کنند . مرحله نهایی براساس مصاحبه حضوری ، بررسی سوابق تحصیلی و وضعیت تاهل و پس از احراز صلاحیت عمومی داوطلبان صورت می‌گیرد . امریه سربازی افراد پذیرفته شده پس از تصویب ستاد فرماندهی کل قوا صادر می‌شود .

توجه : در خواست کنندگان امریه سربازی نظام وظیفه در دانشگاه شریف نمی‌توانند متقاضی استفاده از کسر خدمت سربازی یا ترخیص در ضمن خدمت باشند .

بیشتر بخوانید : نحوه ی دریافت امریه خدمت سربازی

برای مشاوره در زمینه امریه دانشگاه ها

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید 

خدمات مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره نظام وظیفه

  1. مشاوره معافیت پزشکی
  2. مشاوره خرید خدمت
  3. مشاوره معافیت کفالت
  4. مشاوره معافیت ایثارگری
  5. مشاوره معافیت تحصیلی
  6. مشاوره کسری خدمت
  7. مشاوره امریه
  8. مشاوره سرباز نخبگی (سرباز نخبه وظیفه)
  9. مشاوره اعزام به خدمت
  10. مشاوره غیبت و جریمه خدمت سربازی
  11. مشاوره تعجیل و تمدید خدمت سربازی
  12. مشاوره خروج از کشور برای مشمولان نظام وظیفه خدمت سربازی
  13. اخبار نظام وظیفه
  14. امریه دانشگاه ها چگونه است؟

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...