مدارک معافیت پزشکی چیست ؟

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

مدارک معافیت پزشکی چیست ؟

مشاوره نظام وظیفه, مشاوره معافیت پزشکی, خدمت سربازی, مشاوره معافیت سربازی

برای مشاوره در زمینه مدارک معافیت پزشکی چیست ؟

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

 

مدارک معافیت پزشکی خدمت سربازی و مسائل مربوط به آن

بسیاری از افرادی که به سن خدمت سربازی می رسند نگران سپری کردن خدمت سربازی خود هستند و همواره به فکر عقب انداختن خدمت سربازی ، راه های کاهش خدمت خود و یا معافیت از آن می باشند . از راه های به تعویق انداختن خدمت سربازی می توان به معافیت های موقت مثل معافیت تحصیلی اشاره کرد . از روش های کسر خدمت می توان بهپروژه های کسری خدمت بنیاد نخبگان نیرو های مسلح نیز اشاره کرد . و در نهایت انواع معافیت از خدمت سربازی وجود دارد که می تواند برای مشمولین معافیت های دائم به همراه داشته باشد . یکی از انواع معافیت سربازی ، معافیت پزشکی می باشد . در این قسمت به مدارک معافیت پزشکی پرداخته و مسائل آن را بازگو می کنیم .

بیشتر بخوانید : مشاوره نظام وظیفه

بیشتر بخوانید : قوانین معافیت سربازی

 انواع معافیت سربازی

دریافت کارت معافیت سربازی شرایط خاص و ویژه ای می طلبد . و به افراد خاصی داده می شود . این افراد باید تمامی شرایطمعافیت سربازی را داشته باشند و اطلاعات لازم برای آن را کسب کنند . خیلی از افراد که به سن سربازی نزدیک می شوند شرایط خود را برای معافیت از آن بررسی می کنند . این افراد سعی میکنند تا در دسته مشمولین معافیت سربازی قرار گیرند . این افراد ابتدا بایدقوانین معافیت سربازی را بشناسند و سپس اقدام به آماده سازی مدارک مورد نیاز کنند . ما توصیه می کنیم برای شناخت دقیق شرایط معافیت سربازی ابتدا با قوانین معافیت سربازی آشنا شوید

بیشتر بخوانید : مشمولین معافیت سربازی

معافیت های سربازی انواع مختلفی دارند که از جمله آن ها می توان به معافیت تحصیلی ، معافیت کفالت ، پزشکی ، معافیت ایثارگران و غیره اشاره کرد . همیشه ضوابط و شرایط خاصی برای معافیت خدمت سربازی در دفترچه راهنمای نظام وظیفه تعریف می شود که آگاهی از آن ها بسیار اهمیت دارد . زمان اقدام برای معافیت خدمت سربازی نیز بسیار مهم است . از این رو که حتی اگر شرایط لازم برای دریافت معافیت خدمت سربازی را داشته باشید و در زمان مناسب ، اقدام به ارسال مدارک معافیت سربازی نکنید ، شانش خود را از برای معافیت از دست خواهید داد  .

مدارک معافیت پزشکی سربازی,قوانین معافیت پزشکی سربازی,مشمولین معافیت پزشکی سربازی,انواع معافیت های سربازی,معافیت کفالت,معافیت پزشکی,معافیت موارد خاص,خدمت سربازی,نظام وظیفه,مشاوره نظام وظیفه تلفنی,مشمولین خدمت سربازی,نیرو های مسلح,معافیت سربازی,مدارک معافیت سربازی,قوانین معافیت سربازی,مشمولین معافیت سربازی

بیشتر بخوانید :  اخبار معافیت سربازی

از آنجایی که معافیت های سربازی مختلفی در دفترچه راهنمای خدمت نظام وظیفه عمومی تعریف شده است ، مراحل مختلفی نیز برای انواع معافیت های خدمت سربازی تعریف می شود . برای آگاهی کامل از انواع معافیت سربازی می توانید با مشاوران ما درمرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید .

مدارک معافیت خدمت سربازی

از جمله مدارک مشترک لازم جهت معافیت سربازی ، اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه و عکس پرسنلی ۳×۴ است .
از آنجایی که سایر مدارک مانند آخرین مدرک تحصیلی مورد تأیید وزارت علوم و یا فرم های معاینه برای هر نوع معافیت متفاوت است ، به نظر می رسد که آگاهی از مدارک معافیت خدمت سربازی بسیار مورد اهمیت است . زیرا در صورت دارا بودن شرایط معافیت سربازی ، گاها دیده شده افراد با ارائه مدارک ناقص این فرصت ارزشمند را از دست می دهند .  در قسمت بعد بخشی از مدارک معافیت پزشکی که مورد نیاز است را بررسی می کنیم .

بیشتر بخوانید:  مدارک معافیت سربازی

مدارک معافیت پزشکی کدامند ؟

طبق قوانین معافیت سربازی نظام وظیفه کسانی که مشمول خدمت سربازی می شوند در صورت داشتن مشکلات و بیماری های جسمی و روحی می توانند برای گرفتن معافیت پزشکی اقدام کنند . آن ها می بایست ابتدا مدارک معافیت پزشکی خود را آماده کنند . که بعضی از مهمترین مدارک معافیت پزشکی عبارت اند از :

  1. دریافت دفترچه اعزام به خدمت سربازی و تکمیل آن .
  2. تکمیل برگ معاینه اولیه مشمولان توسط پزشک اولیه .
  3. تکمیل برگ شماره 5 واکسیناسیون .
  4. از دیگر مدارک معافیت پزشکی اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی فراغت از تحصیل اشاره کرد .
  5. باز کردن حساب عابر و ثبت شماره حساب در دفترچه .
  6. تکمیل مدارک معافیت پزشکی مورد نیاز هر گونه از انواع معافیت پزشکی .
  7. غیره

هر کدام از انواع معافیت های پزشکی مدارک مورد نیاز خود را جهت اخذ معافیت از سازمان نظام وظیفه نیاز دارد . برای آشنایی کامل از مدارک معافیت پزشکی می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره تلفنی آویژه تماس بگیرید . مشاوران ما در زمینه دریافت معافیت پزشکی شما را یاری میکنند .

در ادامه بیماری هایی که مورد تایید نظام وظیفه است و با ارائه کامل مدارک معافیت پزشکی مورد نیاز می توانید کارت معافیت دریافت کنید را مشاهده می کنید .

بیشتر بخوانید : مشاوره معافیت پزشکی

همچنین برای اطلاع از سایر مدارک معافیت پزشکی مورد نیاز و بیماری های خاص می توانید با مشاوران ما در تماس باشید . مشاوران تخصصی ما در زمینه معافیت پزشکی شما را در آشنایی کامل با مراحل و نحوه دریافت معافیت پزشکی یاری میکنند .

برای مشاوره در زمینه آشنایی با مدارک معافیت پزشکی سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

خدمات مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره نظام وظیفه

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...