قوانین معافیت کفالت سربازی

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

قوانین معافیت کفالت سربازی

برای مشاوره در زمینه قوانین معافیت کفالت سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید 

 
 

 ضرورت آشنایی با قوانین معافیت کفالت سربازی

بسیاری از افرادی که به سن خدمت سربازی نزدیک می رسند دل نگران سپری کردن خدمت سربازی خود هستند . آن ها  مدام به فکر عقب انداختن خدمت سربازی و یافتن راه های کاهش خدمت خود و معافیت از آن می باشند . از راه های به تاخیر انداختن خدمت سربازی می توان به معافیت های موقت مثل معافیت تحصیلی و غیره اشاره کرد . از روش های کسر خدمت نیز می توان به پروژه ها و طرح های کسری خدمت پنیاد ملی نخبگان نیز اشاره کرد . همچنین انواع معافیت از خدمت سربازی نیز وجود دارد که از جمله آن ها می توان به معافیت کفالت سربازی اشاره کرد . برای آن دسته از افرادی که می خواهند از این گونه معافیت استفاده کنند آشنایی و آگاهی کامل از مدارک و قوانین معافیت کفالت سربازی ضروری می باشد و می تواند به آن ها در این راه کمک شایانی داشته باشد .

قوانین معافیت کفالت سربازی,مدارک معافیت کفالت سربازی,مشمولین معافیت کفالت سربازی,انواع معافیت های سربازی,معافیت کفالت,معافیت پزشکی,معافیت موارد خاص,خدمت سربازی,نظام وظیفه,مشاوره نظام وظیفه تلفنی,مشمولین خدمت سربازی,نیرو های مسلح,معافیت سربازی,مدارک معافیت سربازی,قوانین معافیت سربازی,مشمولین معافیت سربازی

 شرایط معافیت از خدمت سربازی

معافیت خدمت سربازی در واقع یک فرصت برای افرادی است طبق قوانین معافیت سربازی , به دلیل برخی از شرایط خاص خود ، از رفتن به سربازی  می توانند معاف باشند . ولی مشمول شدن در این دسته که از سربازی معاف می شوند به سادگی صورت نمی پذیرد و تابع قوانین و شرایط بسیاری است که باید برای استفاده از آن باید تمامی قوانین لازم را شناساسی کرد . سپس با دانستن قوانین مربوطه نسبت به هر نوع از انواع معافیت باید مدارک لازم را در زمان مناسب خود ارسال کرد تا این فرصت ارزشمند از دست نرود .

معافیت ها انواع مختلفی دارند که با توجه با آنچه که در دفترچه راهنمای نظام وظیفه خدمت سربازی آمده است می توان بهمعافیت تحصیلی ، معافیت کفالت ، معافیت پزشکی ، معافیت موارد خاص ، معافیت ایثارگران و … اشاره کرد . هر یک از این معافیت ها مدارک و قوانین خاص به خود را دارند که دانستن آن قوانین بسیار اهمیت دارد . همچنین بدلیل وجود چنین معافیت های مختلفی ، مراحل مختلفی نیز برای اخذ آن وجود دارد . بسیار مهم است که تمامی مراحل و قوانین انواع معافیت را بشناسید ، چون در روند دریافت معافیت بسیار اهمیت دارد . در اینجا ما قوانین معافیت کفالت و انواع آن را برای شما ارائه می دهیم .

قوانین معافیت کفالت و انواع آن

معافیت کفالت انواع مختلفی دارد که شامل : معافیت کفالت پدر ، معافیت کفالت مادر  ، معافیت کفالت برادر و خواهر ، معافیت کفالت پدر بزرگ و مادر بزرگ و غیره هستند .  هر کدام از این معافیت ها قوانین معافیت کفالت متفاوتی نیز دارند که در ادامه به توضیح مختصر و مفیدی درباره هر یک از انواع می پردازیم .

بیشتر بدانید : اخبار معافیت کفالت

قوانین معافیت کفالت پدر

از قوانین معافیت کفالت پدر می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • طبق قوانین معافیت کفالت خدمت وظیفه عمومی اگر سن پدر به عنوان سن کهولت طبق قانون محسوب شود و به عنوان نیازمند به مراقبت های ویژه تلقی شود متقاضی می تواند از خدمت سربازی معاف شود .
  • همچنین اگر پدر متقاضی زیر سن لازم برای کفالت بوده ولی بنا به رای شورای پزشکی وظیفه عمومی نیازمند به مراقبت و نگهداری تشخیص داده شود متقاضی از خدمت سربازی معاف می شود .

این فقط قسمتی از قوانین و شرایط استفاده از معافیت کفالت پدر می باشد . شما برای اطلاعات بیشتر از قوانین کفالت پدر می توانید با مشاوران حرفه ای ما در مرکز مشاوره آویژه در تماس بوده و سوالات خود را مطرح نمایید .

قوانین معافیت کفالت مادر

از قوانین معافیت کفالت مادر می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • طبق قوانین معافیت کفالت مادر باید پدر مشمول فوت شده باشد .
  • مادر مشمول مطلقه باشد .
  • مادر مشمول بنا به رای شورای پزشکی وظیفه عمومی نیازمند به مراقبت تشخیص داده شود .
  • شوهر مادر که همان ناپدری مشمول است بیشتر از 70 سال سن داشته باشد . و یا به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی نیازمند مراقبت باشد .
  • غیره

برای اطلاعات کامل از شرایط معافیت کفالت مادر اینجا کلیک کنید .

قوانین معافیت کفالت برادر یا خواهر

  • طبق قوانین معافیت کفالت باید پدر مشمول فوت شده باشد .
  • برادر و یا خواهر مشمول بنا به رای شورای پزشکی وظیفه عمومی نیازمند به مراقبت تشخیص داده شود .
  • ….

بیشتر بدانید :  نحوه دریافت معافیت کفالت  .

برای آشنایی کامل با انواع و قوانین معافیت کفالت سربازی می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره تلفنی آویژه در تماس باشید .

کلیات قوانین معافیت کفالت

  • همچنین طبق قوانین معافیت کفالت مشمول باید بالای 18 سال سن داشته باشد و زود تر از موعد نمی تواند از معافیت کفالت استفاده کند .
  • همچنین از قوانین معافیت کفالت می توان به مشمولینی اشاره کرد که دارای مادر بزرگ پدری یا مادری فاقد فرزند پسر هستند و یا پدر بزرگ پدری یا مادری که فاقد فرزند پسر باشد و به سن کهولت رسیده باشد یا به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی نیازمند به مراقبت ویژه باشد .
  • از دیگر قوانین معافیت کفالت می توان به برادر بالای 18 سال سن که فاقد پدر ، همسر و فرزند سالم بالای 18 سال سن باشد و به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی نیازمند مراقبت باشد ، اشاره کرد . اگر متقاضی دارای خواهر بیمار و بالای 18 سال سن که فاقد پدر ، همسر و فرزند سالم بالای 18 سال باشد و به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی نیازمند مراقبت باشد .
  • اگر متقاضی دارای خواهر مجردی باشد که ازدواج نکرده باشد .

برای مشاوره در زمینه آشنایی با قوانین معافیت کفالت سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

خدمات مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره نظام وظیفه

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...