نحوه دریافت معافیت کفالت خدمت سربازی

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

نحوه دریافت معافیت کفالت خدمت سربازی

برای مشاوره در زمینه نحوه دریافت معافیت کفالت خدمت سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید 

 
 

نحوه دریافت معافیت کفالت سربازی چیست ؟

نحوه دریافت معافیت کفالت خدمت سربازی دارای شرایط و مواردی است . آیا شما مشمول کفالت خدمت سربازی هستید ؟ آیا قبل از اعزام به خدمت سربازی معافیت کفالت شامل شما می شده است ؟ آیا از نحوه دریافت معافیت کفالت خدمت سربازی اطلاع دارید ؟ آیا می دانید معافیت کفالت شامل چه موارد و شرایطی می شود . آیا می دانید معافیت کفالت یکی از راه های گرفتن کسری و یا معاف شدن دائم از سربازی است ؟ برای آشنایی با این موارد و نحوه دریافت معافیت کفالت خدمت سربازی با ما همراه باشید . در اینجا سعی می کنیم شما را با نحوه دریافت معافیت کفالت آشنا سازیم . تا بتوانید معافیت کفالت خدمت سربازی دریافت نمایید . همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس حاصل نمایید .

برای آگاهی از شرایط معافیت کفالت مادر  سربازی اینجا کلیک نمایید .

معافیت کفالت چیست و نحوه دریافت معافیت کفالت سربازی ؟

هنگام اعزام به سربازی نظام وظیفه ، یکی از مسائل مهمی که برای سربازان پیش می آید . مسئله معافیت سربازی و گرفتن کسری خدمت می باشد . یکی از این راه ها استفاده از معافیت کفالت می باشد . استفاده از شرایط معافیت کفالت یکی از روش ها و راه حل هایی است . که می توان برای خلاص شدن از سربازی استفاده کرد . معافیت کفالت یعنی اینکه شما در نبود پدر سرپرست یکی از اعضای خانواده باشید . مثلا سرپرست مادر ، برادر ، خواهر یا سرپرست یکی دیگر از اعضای خانواده باشید . برای دریافت معافیت کفالت باید یکسری شرایط را داشته باشید . اگر شما شرایط معافیت کفالت را داشته باشید . می توانید از معافیت کفالت سربازی استفاده نمایید .

نحوه دریافت معافیت کفالت سربازی,مشاوره دریافت نحوه معافیت کفالت سربازی,معافیت کفالت سربازی,معافیت کفالت سربازی نظام وظیفه,مشاوره معافیت کفالت سربازی نظام وظیفه,

نحوه دریافت معافیت کفالت سربازی

برای دریافت معافیت کفالت سربازی باید یکسری شرایط و مدارک را دارا باشید . نحوه دریافت معافیت کفالت سربازی مشخص می باشد . فقط کافی است شما شرایط آن را دارا باشید . تا بتوانید معافیت کفالت سربازی را دریافت نمایید . برای استفاده از نحوه دریافت معافیت کفالت ، شما در حال حاضر که می خواهید شرایط معافیت کفالت استفاده کنید . باید سرپرست یکی از اعضای خانواده باشید . ابتدا باید دفترچه خدمت سربازی خود را دریافت نمایید . در این دفترچه باید شرایط معافیت کفالت و همچنین مدارک معافیت کفالت را بررسی کنید . اگر واجد شرایط دریافت معافیت کفالت بودید می توانید از این معافیت استفاده نمایید . سپس باید مدارک مورد نیاز معافیت کفالت سربازی را جمع آوری نمایید . تا بتوانید بقیه مراحل معافیت کفالت را طی کنید .

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد نحوه دریافت معافیت کفالت سربازی با مشاوران آویژه دانش تماس بگیرید .

بیشتر بخوانید : برای آگاهی از شرایط معافیت کفالت سربازی اینجا کلیک نمایید .

برای مشاوره در زمینه نحوه دریافت معافیت کفالت سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید 

نحوه دریافت معافیت کفالت سربازی حین خدمت چیست ؟

هنگامی که شما به خدمت سربازی اعزام می شوید . شاید در ابتدا شرایط دریافت معافیت سربازی و مخصوصا شرایط معافیت کفالترا نداشته باشید . بنابراین نتوانید از معافیت کفالت خدمت سربازی استفاده نمایید . ولی در این بین که شما به خدمت سربازی اعزام شده اید . شاید شرایط متفاوتی برای شما رخ دهد . شما بتوانید از معافیت کفالت سربازی استفاده نمایید .

مثلا اگر شما در حین خدمت سربازی هستید و پدر شما فوت کند . یا اینکه پدر شما به زندان برود و حبس ابد داشته باشد . یا اینکه حبسش آنقدر طولانی باشد که در طول یک سالی که شما سرباز هستید . از حبس و زندان آزاد نشوند ؛ شما می توانید از معافیت کفالت استفاده نمایید . زیرا در این شرایط شما باید سرپرستی مادر و یا دیگر اعضای خانواده را برعهده بگیرید . بنابراین شما مشمول معافیت کفالت می شوید .  برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه دریافت معافیت کفالت می توانید با مشاوران مرکز آویژه دانشتماس حاصل نمایید .

بیشتر بخوانید : برای آگاهی از شرایط معافیت کفالت سربازی اینجا کلیک نمایید .

شرایط اصلی برای دریافت کلیه معافیت های کفالت سربازی

فرد مشمول خدمت سربازی که می خواهد از معافیت کفالت استفاده نماید . باید حتما سه شرط لازم در این زمینه را داشته باشد .

  • کلیه افرادی که به خدمت سربازی اعزام می شوند . اگر می خواهند از معافیت کفالت استفاده نمایند باید به سن مشمولیت سربازی نظام وظیفه رسیده باشند . ( سن مشمولیت سربازی اصولا 18 سال تمام برای کلیه افراد مشمول می باشد ) .
  • فرد مشمول خدمت سربازی اگر می خواهد از شرایط معافیت کفالت استفاده نماید . باید این افراد مشمول غیبت در خدمت سربازی نباشند .
  • فرد مشول خدمت سربازی اگر می خواهد از شرایط معافیت کفالت استفاده نماید . باید سرپرست یکی از اعضای خانواده خود را برعهده داشته باشد . مثلا سرپرستی پدر ، مادر ، خواهر ، برادر ، پدر بزرگ و مادر بزرگ را داشته باشند .

نکته ای که باید در رابطه با شرط سوم در نظر داشته باشیم . این است که اگر فرد برادر بزرگ تر از 18 سال دارد . باید شورای پزشکینظام وظیفه مشخص نماید که او قادر به سرپرستی این افراد نیست . در غیر این صورت فرد مشمول نمی تواند از شرایط معافیت کفالت استفاده نماید . همچنین باید به این نکته هم داشته باشیم . اگر فرد مشمول سرپرست پدر بزرگ یا مادر بزرگ می باشد . باید مشخص شود که فرد مورد نظر ، فرزند پسر بالای 18 سال نداشته باشد . اگر چنین نباشد فرد نمی تواند از شرایط معافیت کفالت استفاده نماید .

همچنین می توانید با مشاوران مجرب مرکز آویژه دانش تماس حاصل نمایید .

نکات مهمی که در دریافت معافیت کفالت باید مورد توجه قرار دهید :

افراد مشمولی که می خواهند از معافیت کفالت استفاده نمایند . باید چند نکته را مورد توجه قرار دهند . تا بتوانند نحوه دریافت معافیت کفالت سربازی را درک نمایند .

  • افراد مشمول خدمت سربازی نظام وظیفه در حین خدمت نیز می توانند از معافیت کفالت استفاده نمایند .
  • افرادی که مشمول خدمت سربازی نظام وظیفه هستند . می توانند در حین استفاده از شرایط معافیت تحصیلی ، از معافیت کفالت نیز استفاده نمایند .
  • وجود دو برادر بالای 18 سال می تواند مانع معافیت کفالت فرد مشمول شود . مگر اینکه برادر فرد مشمول قادر به نگهداری و سرپرستی مورد نظر نباشد .
  • فرد مشمول خدمت سربازی نظام وظیفه زمانی می تواند از معافیت کفالت استفاده نماید . که فرد مشمول غیبت سربازی نبوده باشد .
  • اگر فرد مشمول تقاضای دریافت معافیت کفالت کرده است . اما ظرف مدت یک ماه برای بررسی و رسیدگی مراجعه نکرده باشد . سازمان نظام وظیفه این عمل را به منزله انصراف از معافیت کفالت تلقی می نمایند .

اگر می خواهید از نحوه معافیت کفالت سربای نظام وظیفه اطلاعات کسب نمایید . می توانید با مشاوران مجرب مرکز آویژه دانشتماس حاصل نمایید .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های نظام وظیفه :

برای مشاوره در زمینه نحوه دریافت معافیت کفالت سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید 

خدمات مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره نظام وظیفه

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...