مشمولین معافیت سربازی چه افرادی می باشند ؟

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

مشمولین معافیت سربازی چه افرادی می باشند ؟

معافیت سربازی

برای مشاوره در زمینه مشمولین معافیت سربازی چه افرادی می باشند ؟

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید 

 
 

مشمولین سربازی و مشمولین معافیت سربازی

در ایران با توجه به قوانین معافیت سربازی تحت شرایط خاصی مشمولین می توانند از خدمت سربازی معاف شوند . در حالت کلی دو نوع معافیت وجود دارد . یک معافیت موقت و دو معافیت دائم .  معافیت خدمت سربازی  فرصتی برای افرادی است که مطابق قوانین معافیت سربازی ، به دلیل برخی از محدودیت ها ، از رفتن به سربازی معاف می شوند . اما به سادگی نمی توانید جزء مشمولین معافیت سربازی قرار بگیرید و قوانین و ضوابط بسیاری دارد ، که برای معافیت سربازی باید آن قوانین را به طور کامل بشناسید .

بسیاری از جوانان که به خدمت سربازی نزدیک می شوند شرایط خود را برای پیدا کردن راهی  برای معافیت می سنجند تا ببینند آیا راهی برای معاف شدنشان وجود دارد یا خیر . این افراد باید شرایط مشمولین معافیت سربازی را بشناسند و برای گرفتن کارت معافیت از خدمت سربازی باید از طریق مشاوره در زمینه معافیت سربازی با قوانین معافیت سربازی آشنا شوند .

معافیت خدمت سربازی از مهم ترین مواردی است که ذهن مشمول خدمت سربازی را درگیر خود می کند . اکثر مشمولین خدمت سربازی به دنبال راه هایی برای گرفتن معافیت سربازی می باشند . اما آن ها به دلیل نداشتن اطلاعات کافی موفق به انجام این کار نمی شوند . به دلیل طولانی بودن خدمت سربازی اکثر مشمولین دنبال روش های مختلف برای کاهش خدمت سربازی خود و معافیت از آن هستند .  مشاوره معافیت سربازی می تواند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کند . مثلا از راه های کاهش خدمت سربازی می توان به امریه خدمت سربازی و پروژه های کسری خدمت سربازی اشاره کرد .

مشمولین معافیت سربازی,مدارک معافیت سربازی,قوانین معافیت سربازی,انواع معافیت های سربازی,معافیت کفالت,معافیت پزشکی,معافیت موارد خاص,خدمت سربازی,نظام وظیفه,مشاوره نظام وظیفه تلفنی,مشمولین خدمت سربازی,نیرو های مسلح

برای اطلاع از اخرین اخبار نظام وظیفه می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید  .

انواع معافیت خدمت سربازی

در این قسمت با انواع معافیت های خدمت سربازی آشنا می شویم . متقاضی می تواند هر یک از این شرایط را بررسی کرده و در صورتی که جز مشمولین معافیت سربازی قرار گرفت از خدمت سربازی معاف شود .

مشمولین معافیت بنیاد ملی نخبگان

بنیاد ملی نخبگان بر اساس قوانینی تسهیلات ویژه ای را برای دانشگاه های کشور جهت خدمت سربازی اعلام می کند . طبق قوانین دانشجویان برتر دانشگاه ها جزء مشمولین معافیت سربازی قرار می گیرند .

مشمولین معافیت تحصیلی

گروه دیگر از مشمولین معافیت سربازی دانشجویان و دانش آموزان می باشند که دارای شرایط معافیت تحصیلی می باشند . این گروه جزو معافیت های موقت محسوب می شود . بدین صورت دانش آموزان و دانشجویان تا پایان زمان تحصیل خود ، معاف از خدمت سربازی می باشند . این نوع معافیت شرایط خاص خود را دارد و باید به خوبی با این قانون آشنا شد . مخصوصا دانشجویان باید با قوانین معافیت تحصیلی و سنوات به خوبی آشنا شوند تا روند تحصیلی شان به مشکل برخورد نکند و غیبتی برای خدمت سربازی آنها به حساب آورده نشود .

مشمولین معافیت کفالت

معافیت کفالت انواع مختفی دارد . طبق این نوع معافیت افراد محدودی می توانند جزء مشمولین معافیت سربازی قرار گیرند .

معافیت کفالت در شرایط خاصی به مشمولین داده می‌شود . در زیر تعدادی از آن ها را بررسی می کنیم .

  • پدر کمتر از ۷۰ سال که به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی نیازمند مراقبت های ویژه باشد .
  • پدر ۷۰ سال تمام و بالاتر سن داشته باشد .
  • مادر فاقد همسر یا همسر مادر فوت شده یا از یکدیگر طلاق گرفته باشند یا شوهر مادر یعنی ناپدری مشمول که بیش از ۷۰ سال سن داشته باشد . یا به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی بیمار و نیازمند به مراقبت های ویژه باشد .
  • غیره

برای اطلاع کامل از شرایط معافیت کفالت اینجا کلیک کنید .

مشمولین معافیت موارد خاص

گروه دیگر از مشمولین معافیت سربازی افرادی هستند که فرزند اولیایی باشند که خود ناتوان و یا معلول جسمی بوده و یا حداقل دو فرزند آنان معلول و از نظر جسمی ناتوان باشند . این دسته  از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند .

معافیت پزشکی

طبق قوانین معافیت خدمت سربازی افرادی جزء مشمولین معافیت سربازی می باشند که از نظر وضع مزاجی ، استعداد جسمی و روانی جزء موارد زیر باشند .

  1. افرادی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده و قادر به انجام خدمت در امور رزمی نمی باشند .
  2. مشمولانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی یا روانی به‌طور دائم قادر به انجام خدمت دوره سربازی نیستند .
  3. -کسانی که به علت عدم رشد یا ابتلا به بیماری موقتاً قادر به انجام خدمت سربازی نیستند . ( بیشتر بدانید )

کلیک کنید : مشاوره حرفه ای نظام وظیفه برای مشمولین معافیت سربازی

متأهل بودن

طبق این قانون افراد جز مشمولین معافیت سربازی قرار نمی گیرند ولی می توانند در تقلیل زمان خدمت سربازی از آن استفاده کنند . با توجه به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت به ازای هر فرزند ۳ ماه از مدت خدمت سربازی کم می‌شود . به عبارتی اگر سربازی متأهل و صاحب یک فرزند باشد ۳ ماه از مدت خدمت او کسر خواهد شد 

معافیت سه برادری

این قانون دیگر اجرا نمی شود . یکی از قوانینی که در گذشته از شرایط معافیت سربازی محسوب می شد معتفیت سه برادری بود . در اردیبهشت سال ۱۳۸۸، مسئولین سازمان وظیفه عمومی  ایران به دلیل تراکم بیش از حد مشمولین خدمت سربازی ، قوانین جدیدی را برای معافیت سربازی اعلام کردند . یکی از این قوانین ، قانون معافیت سه برادری بود . طبق این قانون یکی از فرزندان خانواده‌هایی که ۳ فرزند آنها خدمت سربازی را به اتمام رسانده باشند ، یکی از فرزندان دیگر می تواند جزء مشمولین معافیت سربازی قرار بگیرد . اخیرا این قانون به علت های مختلفی همچون کمبود نیروی وظیفه دیگر اجرا نمی شود .

 

 

 

برای مشاوره در زمینه مشاوره مشمولین معافیت سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

خدمات مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره نظام وظیفه

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...