قوانین معافیت سربازی چیست ؟

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

قوانین معافیت سربازی چیست ؟

معافیت سربازی

برای مشاوره در زمینه قوانین معافیت سربازی چیست ؟

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید 

 
 

ضرورت آشنایی با قوانین معافیت سربازی

دریافت کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت سربازی شرایط خاص و ویژه ای را می طلبد و برای دریافت کارت معافیت سربازی باید با قوانین معافیت سربازی آشنا شد . معافیت سربازی انواع مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان بهمعافیت تحصیلی ، معافیت کفالت ، معافیت پزشکی، معافیت ایثارگران و موارد خاص اشاره کرد . برای دریافت انواع مختلف معافیت سربازی ضوابط و شرایط خاصی تعریف می شود و مشمولین خدمت سربازی باید قوانین معافیت سربازی و شرایط آن را خوب بشناسند . زمان اقدام برای دریافت معافیت خدمت سربازی نیز امر بسیار مهمی است . از این رو که حتی اگر شرایط لازم برای دریافت معافیت خدمت سربازی را داشته باشید و در زمان معین ، اقدام  نکنید ، شانش خود را برای دریافت معافیت از دست خواهید داد .

مراحل معافیت خدمت سربازی

با توجه به این که راه های مختلفی برای معاف شدن از خدمت سربازی وجود دارد ، از این رو قوانین معافیت سربازی مختلفی داریم و مراحل مختلفی نیز برای انواع معافیت های خدمت سربازی تعریف می شود .  البته دریافت دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی و مطالعه ی دقیق آن و تکمیل مدارک معافیت سربازی مطابق با هر نوع معافیت و با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک و دفاتر پلیس +10 از مراحل مشترک برای تمامی معافیت ها تعریف می شوند که طبق آن مشمول باید این مراحل را سپری کند .

قوانین معافیت سربازی,مدارک معافیت سربازی,مشمولین معافیت سربازی,انواع معافیت های سربازی,معافیت کفالت,معافیت پزشکی,معافیت موارد خاص,خدمت سربازی,نظام وظیفه,مشاوره نظام وظیفه تلفنی,مشمولین خدمت سربازی,نیرو های مسلح

آخرین اخبار و اطلاعات کامل از مراحل و چگونگی دریافت انواع معافیت سربازی را از مشاوران تخصصی مرکز مشاوره آویژه بخواهید و سوال های خود را با آن ها در میان گذارید .

دفترچه و قوانین معافیت سربازی

دریافت معافیت سربازی , تابع یک سری قوانین خدمت سربازی و نظام وظیفه می باشد . مدارک معافیت سربازی پس از باز بینی و تصویب در دفترچه معافیت خدمت سربازی درج می شوند . با توجه با انواع مختلف معافیت ما انواع قوانین معافیت سربازی را داریم که در اینجا به انواع آن ها می پردازیم .

معافیت از خدمت سربازی در واقع یک فرصت برای افرادی است که مطابق قوانین معافیت سربازی ، به دلیل برخی از محدودیت ها ، از رفتن به سربازی معاف می شوند . اما تمامی افراد به سادگی جزء مشمولین معافیت سربازی به حساب نمی آیند و تابع قوانین معافیت سربازی و ضوابط بسیاری است .

قوانین معافیت سربازی ایثارگران

مطابق با قانون ۵ ساله ششم توسعه کشور ، ماده ۸۸ بند د ، هر ساله به اندازه بیست هزار نفر از فرزندان ایثارگران که بیشترین درصد آزادگی ، جانبازی و رزمندگی را دارا هستند ، مطابق برخی ضوابط و شرایط ، به آنها کسر خدمت و یا معافیت از خدمت سربازی تعلق می گیرد . که در صورت بالا بودن سابقه ی حضور در جبهه و یا درصد جانبازی پدر برای فرزندان معافیت از خدمت سربازی درنظر گرفته می شود .

قوانین معافیت سربازی پزشکی

طبق قوانین معافیت سربازی ، اگر فرد دارای محدودیت ، نارسایی های جسمی و یا برخی شرایط اجتماعی خاص تعریف شده توسط قوانین معافیت سربازی پزشکی باشد ، از رفتن به خدمت سربازی معاف خواهد شد . از جمله بیماری هایی که جزء معافیت پزشکی به حساب می آیند می توان به چند مورد زیر اشاره کرد :

  1. فک ، دهان و دندان
  2. بیماری های عمومی
  3. خون و انکولوژی – بدخیمی
  4. قلب و عروق
  5. داخلی مغز و اعصاب
  6. پوست و بافت های زیر پوست
  7. روماتولوژی و بافت همبند
  8. اعصاب و روان
  9. عفونی
  10. استخوان- اسکلت
  11. ریه و قفسه صدری
  12. غدد مترشحه
  13. شکم، دستگاه گوارش و جراحی عمومی
  14. گوش، حلق و بینی
  15. چشم و عوارض بینایی
  16. دستگاه تناسلی و ادراری
  17. جراحی مغز و اعصاب

بیماری هایی زیادی وجود دارد که می توانند جز موارد معافیت پزشکی قرار گیرند . برای اطلاع کامل از بیماری ها و قوانین معافیت پزشکی با مشاوران تخصصی ما در زمینه نظام وظیفه و معافیت های سربازی تماس حاصل فرمایید .

قوانین معافیت سربازی تحصیلی

یکی از مهمترین قوانین معافیت سربازی در زمینه معافیت تحصیلی است، ماده ۲۶ قانون خدمت وظیفه عمومی است که مطابق آن تمامی دانش آموزان دوره آخر متوسطه و هنرستان ها ، دانشسرا ها و دانش آموزان آموزشگاه های فنی حرفه ای و دانشجویان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در صورت تحصیل و رسیدن به سن قانونی مشمولیت خدمت ، تا زمانیکه که به تحصیل خود ادامه می دهند ، از اعزام به خدمت سربازی معاف خواهند بود که جزء معافیت سربازی موقت محسوب می شود .

متأهل بودن

طبق این قانون افراد از خدمت سربازی معاف نمی شوند  ولی می توانند در کاهش زمان خدمت سربازی از آن استفاده کنند . افراد متاهل و سرپرست خانوار با توجه به تعداد فرزندان و شرایط خانواده می توانند از بخشی از خدمت سربازی معاف شوند .

 معافیت موارد خاص

افرادی که در این گروه قرار می گیرند باید شرایط خاص و ویژه خانوادگی داشته باشند و معیار های معافیت سربازی را داشته باشند .برای مثال می توان به یک مورد اشاره کرد : افرادی که والدین آن ها ناتوان و یا معلول جسمی بوده و یا حداقل دو فرزند آنان معلول و از نظر جسمی ناتوان باشند . این دسته از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند . معافیت های این دسته انواع مختلفی داشته که افراد جهت اطلاعات کامل و دقیق می توانند با مشاوران ما در تماس باشند  .

برای اطلاعات کامل از شرایط معافیت موارد خاص اینجا کلیک کنید .

برای مشاوره در زمینه آشنایی با قوانین معافیت سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

خدمات مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره نظام وظیفه

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...