مدارک معافیت سربازی چیست ؟

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

مدارک معافیت سربازی چیست ؟

نظام وظیفه,مشاوره نظام وظیفه,خروج از کشور مشمولین سربازی,مشمولین سربازی,مشاوره خروج از کشور مشمولین

برای مشاوره در زمینه مدارک معافیت سربازی چیست ؟

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید 

 
 

مدارک معافیت سربازی

در ایران با توجه به قوانین معافیت سربازی تحت شرایط خاصی مشمولین می توانند خود را از خدمت سربازی معاف کنند . در حالت کلی دو نوع معافیت برای خدمت سربازی وجود دارد :  معافیت های موقت و معافیت های دائم  . معافیت خدمت سربازی فرصتی برای افرادی است که مطابق قوانین معافیت سربازی ، به دلیل برخی از محدودیت ها ، از رفتن به سربازی معاف می شوند . اما به سادگی نمی توانید جزء مشمولین معافیت سربازی باشید و قوانین و ضوابط بسیاری دارد . شما برای استفاده از معافیت باید آن قوانین را به طول کامل شناخته و مدارک معافیت سربازی خود را مطابق با آنها آماده کنید .

تعداد زیادی از جوانان زمان فرا رسیدن خدمت سربازی  شرایط خود را برای معافیت از خدمت می سنجند و سعی در یافتن راهی برای معافیت از خدمت سربازی دارند . این افراد باید بدانند برای گرفتن کارت معافیت خود باید ازقوانین و مدارک معافیت سربازی شناخت کامل داشته باشند  .

معافیت خدمت سربازی

معافیت خدمت سربازی از مهمترین مواردی است که ذهن مشمولین خدمت سربازی را به خود در گیر می کند . اکثر مشمولین خدمت سربازی به دنبال گرفتن معافیت خدمت سربازی می باشند . اما برخی به علت نداشتن اطلاعات کافی و دقیق و عدم ارائه مدارک معافیت سربازی مناسب موفق به گرفتن کارت معافیت سربازی نمی شوند . به دلیل طولانی بودن خدمت سربازی افراد به دنبال روش های مختلف برای کاهش خدمت سربازی خود نیز می باشند . مشاوره در زمینه معافیت سربازی و کسری خدمت می تواند کمک شایانی در این زمینه ایفا کند ، تا قوانین و مدارک معافیت سربازی را به طور کامل شناخت .

مدارک معافیت سربازی,قوانین معافیت سربازی,مشمولین معافیت سربازی,انواع معافیت های سربازی,معافیت کفالت,معافیت پزشکی,معافیت موارد خاص,خدمت سربازی,نظام وظیفه,مشاوره نظام وظیفه تلفنی,مشمولین خدمت سربازی,نیرو های مسلح

جهت اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه و مشاوه در زمینه معافیت خدمت سربازی با مشاوران حرفه ای ما در مرکز آویژه در تماس باشید .

کلیک کنید : شرایط معافیت سربازی

ارائه مدارک معافیت سربازی و دریافت معافیت سربازی

دریافت معافیت سربازی , تابع یک سری قوانین خدمت سربازی و نظام وظیفه می باشد . مدارک معافیت سربازی پس از باز بینی و تصویب در دفترچه معافیت خدمت سربازی درج می شوند . با توجه با انواع مختلف معافیت سربازی ما انواع قوانین معافیت را داریم که در اینجا به انواع آن می پردازیم .

انواع معافیت سربازی

افراد می توانند از معافیت های سربازی مختلفی استفاده کنند . از جمله موارد و انواع مختلف معافیت می توان به معافیت تحصیلی، معافیت کفالت ، پزشکی ، معافیت ایثارگران و موارد خاص اشاره کرد . همواره قوانین و شرایط خاصی برای معافیت خدمت سربازی تعریف می شود که باید تمامی آنها را بدانید و مدارک معافیت سربازی خود را مطابق با آنها آماده کنید . زمان اقدام برای معافیت خدمت سربازی نیز بسیار اهمیت دارد . از این رو که حتی اگر شرایط لازم برای دریافت معافیت خدمت سربازی را داشته باشید و در زمان مناسب ، اقدام به دریافت معافیت نکنید ، شانش خود را برای دریافت کارت معافیت از دست خواهید داد . از آنجایی که معافیت های سربازی مختلفی در دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی وجود دارد ، مدارک معافیت سربازی مختلفی نیز برای انواع معافیت های خدمت سربازی طلب می شود .

کلیک کنید : مشاوره نظام وظیفه و معافیت

در ادامه توضیح مختصر و مفیدی از انواع معافیت های رایج ارائه می دهیم .

معافیت تحصیلی

از مشمولین معافیت سربازی دانشجویان و دانش آموزان می باشند که دارای معافیت تحصیلی می باشند . این گروه جز معافیت های موقت خدمت سربازی به حساب آورده می شوند . بدین صورت که دانش آموزان و دانشجویان تا پایان تحصیل خود ، از خدمت سربازی معاف می باشند .

معافیت کفالت

معافیت کفالت انواع مختفی دارد . طبق این نوع معافیت افراد محدودی می توانند جزء مشمولین معافیت سربازی قرار گیرند . این افراد باید سرپرست خانوار و افراد ناتوان در خانواده تلقی شوند .

 معافیت موارد خاص

گروه دیگر از مشمولین معافیت سربازی افرادی هستند که والدین آن ها  ناتوان و یا معلول جسمی بوده و یا حداقل دو فرزند آنان معلول و از نظر جسمی ناتوان باشند . این دسته  از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می باشند .

معافیت پزشکی

طبق قوانین معافیت خدمت سربازی افرادی جزء مشمولین معافیت پزشکی سربازی می باشند که از نظر وضع مزاجی ، استعداد جسمی و روانی مشکل داشته باشند . در زیر می توان چند بیماری که معافیت از سربازی را به همراه می آورد را مشاهده کرد .

  1. فک ، دهان و دندان
  2. بیماری های عمومی
  3. خون و انکولوژی – بدخیمی
  4. قلب و عرق
  5. داخلی مغز و اعصاب
  6. پوست و بافت های زیر پوست
  7. روماتولوژی و بافت همبند
  8. اعصاب و روان
  9. عفونی
  10. استخوان- اسکلت
  11. ریه و قفسه صدری
  12. غدد مترشحه
  13. شکم، دستگاه گوارش و جراحی عمومی
  14. گوش، حلق و بینی
  15. چشم و عوارض بینایی
  16. دستگاه تناسلی و ادراری
  17. جراحی مغز و اعصاب

این فقط تعدادی از بیماری های مورد قبول برای معافیت از خدمت سربازی است . شما برای اطلاع کامل از تمامی شرایط و لیست کامل از بیماری های خاص برای معافیت پزشکی می توانید از مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه کمک بگیرید .

کلیک کنید : شرایط معافیت پزشکی

 

انواع مدارک معافیت سربازی

در این قسمت به مدارکی که اغلب برای سازمان نظام وظیفه مورد نیاز است اشاره می کنیم .

از جمله موارد مدارک معافیت سربازی مشترک لازم ، اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه و عکس پرسنلی سه در چهار  می باشد . از آنجایی که سایر مدارک مانند آخرین مدرک تحصیلی مورد تأیید وزارت علوم و یا فرم های معاینه برای هر نوع معافیت متفاوت است . به نظر می رسد که آگاهی از مدارک معافیت سربازی بسیار اهمیت دارد و باید آنها را شناخت . زیرا در صورت دارا بودن سایر شرایط ، اگر مدارک معافیت سربازی لازم  را نداشته باشید ، شانس خود را برای ذریافت کارت معافیت از خدمت سربازی از دست خواهید داد .

از دیگر موارد مدارک معافیت سربازی می توان موارد زیر را نام برد .

  • تهيه دفترچه راهنماي خدمت وظيفه عمومي به همراه پاكت‌هاي مربوطه .
  • تكميل دفترچه راهنماي خدمت وظيفه عمومي توسط مشمول .
  • گواهي يا تصوير برابر با اصل شده آخرين مدرك تحصيلي .
  • در صورت اشتغال به خدمت، گواهي اشتغال به خدمت از يگان محل خدمتي .

مشمولین باید پس از تکمیل مراحل بالا و تکمیل مدارک مورد نیاز برای هر گونه از معافیت ها برای معافیت از سربازی اقدام کنند  . جهت آگاهی از اطلاعات کامل از مدارک مورد نیاز برای هر گونه معافیت و روند اداری برای اخذ معافیت سربازی با مشاوران ما در بخش معافیت های خدمت سربازی تماس حاصل فرمایید .

برای مشاوره در زمینه آشنایی با مدارک معافیت سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

خدمات مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره نظام وظیفه

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...