درخواست معافیت پزشکی حین تحصیل در دانشگاه

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

درخواست معافیت پزشکی حین تحصیل در دانشگاه

برای مشاوره در زمینه درخواست معافیت پزشکی حین تحصیل در دانشگاه

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید 

 
 

معافیت پزشکی حین تحصیل :

معافیت پزشکی حین تحصیل یکی از انواع معافیت هایی است که با توجه به اینکه هر ساله قوانین جدیدی در خصوص آئین نامه معافیت سربازی وضع می شود و یا یکسری تبصره های جدیدی به آن اضافه می شود، در نتیجه لازم است تا از آخرین تغییرات اعمال شده بر آئین نامه معافین سربازی مطلع شوید . مقطع تحصیلی در معافیت پزشکی تاثیر گذار است . فارغ التحصیلانی که می توانند مشاغل مربوط به تخصص خود را با وجود بیماری یا نقص عضو بدون مشقت در جامعه انجام دهند . به عنوان معاف از رزم به خدمت اعزام خواهند شد . مشمولین خدمت سربازی می توانند با استفاده از بهترین مشاورین در مرکز مشاوره آویژه دانش اطلاعات کافی در خصوص شرایط و نحوه گرفتن معافیت پزشکی برای سربازان بدست آورند .

بیشتر بدانید : برای آگاهی از معافیت پزشکی می توانید اینجا کلیک کنید .

تعریف معافیت پزشکی حین تحصیل :

معافیت پزشکی حین تحصیل به وجود آمدن یکسری شرایط خاص برای افرادی است که دچار اختلالات و عارضه هایی شده اند که مقاطع آموزشی و تحصیلی در آن تاثیری ندارد . مقطع تحصیلی می تواند در اخذ معافیت پزشکی تاثیر گذار باشد . هر کدام از انواع معافیت های سربازی ، مدارکی جهت گرفتن آن نوع معافیت سربازی دارند . برای گرفتن به اقدام آن باید قوانین و مقررات موجود در خصوص گرفتن آن نوع معافیت را مطالعه و بررسی کرد . در صورت شامل شدن معافیت سربازی اقدام به عمل مراحل آن کند . شرایط و نحوه پذیرش هر یک از معافیت ها سختی و آسانی مختص به خود را دارد . 

بیشتر بدانید : برای آگاهی از انواع معافیت های سربازی می توانید اینجا کلیک کنید .

معافیت پزشکی حین تحصیل,مشاوره معافیت پزشکی حین تحصیل,معافیت پزشکی حین تحصیل در نظام وظیفه,اخذ معافیت پزشکی حین تحصیلی,ساده ترین راه معافیت پزشکی حین تحصیل,راهنمایی معافیت پزشکی حین تحصیل
تقاضای معافیت پزشکی حین تحصیل :

مشمولانی که برابر قانون و آئین نامه اجرایی مربوطه ، به تحصیل اشتغال داشته و از شرایط معافیت تحصیلی استفاده می نمایند . پس از فراغت از تحصیل یا ترک تحصیل یا اخراج به عمل خواهد آمد . مگر در خصوص نقص عضو یا بیماری هایی که بر اساس ضوابط آئین نامه و پیوست آن، مقطع تحصیلی در آن اثر نداشته باشد. هنگامی که یکسری شرایط خاص برای گروهی از افراد به وجود می آید که دچار اختلالات و عارضه هایی می شوند . چنین افرادی می توانند تقاضای معافیت پزشکی حین تحصیل درخواست کنند .

بیشتر بدانید : برای آگاهی از معافیت تحصیلی می توانید اینجا کلیک کنید .

بیماری های قابل بررسی در حین تحصیل :

  • بیماری های غدد هیپوفیز
  • بیماری های غدد پاراتیروئید
  • بیماری های غدد فوق کلیه
  • ژنیکوماستی شدید
  • سندروم کلاین فلتر و سندرم کالمن
  • بیماری های غدد دیگر
  • بیماری های تغذیه و متابولیک

شرایط معافیت پزشکی حین تحصیل :

بر طبق آئین نامه جدید، مشمولان در حال تحصیل می توانند برای بیماری ها و قطع عضوهایی که وابسته به مقاطع تحصیلی نیستند، تقاضای معافیت پزشکی حین تحصیل نمایند . فرم درخواست معافیت پزشکی حین تحصیل توسط داشنجویان باید تکمیل گردد. برای بیماری هایی همچون نقص عضو یا جراحی های سخت که هیچ ارتباطی با مقطع های تحصیلی ندارند، امکان معافیت پزشکی حین تحصیل وجود خواهد داشت . دانشجویان عزیز می توانند جهت اطلاعات بیشتر با مشاوران متخصص مرکز آویژه دانشتماس حاصل نمایند .

برای مشاوره در زمینه شرایط معافیت پزشکی حین تحصیل
می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

گروه بندی مشمولین بر اساس آئین نامه معاینه :

  • گروه اول : افرادی که از لحاظ جسمی و روانی سالم بوده و قادر به خدمت هستند .
  • گروه دوم : افرادی که به دلیل بیماری یا نقص عضو فقط توان انجام خدمت در امور غیر رزمی را دارند . به عنوان معاف از رزم به خدمت اعزام خواهند شد .
  • گروه سوم : افرادی که به دلیل بیماری جسمی و روانی موقتا فادر به انجام خدمت نیستند که حداکثر تا دو سال از معافیت موقت استفاده خواهند کرد .
  • گروه چهارم : افرادی که به دلیل بیماری یا نقص عضو قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند .

بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل : 

آئین نامه معافیت پزشکی حین تحصیل : 

همه مشمولان قبل از اعزام معاینه می شوند . کسانی که قادر به خدمت نیستند یا خودشان به رای پزشک اولیه اعتراض داشته باشند به شورای پزشکی معرفی می شوند . کسانی که به رای شورای پزشکی نیز اعتراض داشته باشند به شورای پزشکی کل معرفی خواهند شد که رای شورای مذکور لازم الاجرا خواهد بود . یکی دیگر از نکات برجسته آئین نامه این است که مقطع تحصیلی در معافیت پزشکی اثر گذار بوده و فارغ تحصیلانی که می توانند مشاغل مربوط به تخصص خود را با وجود بیماری ها یا نقص عضو بدون مشقت در جامعه انجام دهند به عنوان معاف از رزم به خدمت اعزام خواهند شد . 

مدارک اخذ معافیت پزشکی حین تحصیل :

هر کدام از انواع معافیت های سربازی، مدارکی جهت گرفتن آن نوع معافیت سربازی دارند، که برای گرفتن به اقدام آن باید قوانین و مقررات موجود در خصوص اخذ آن نوع معافیت را مطالعه و بررسی کرده و در صورت شامل شدن معافیت سربازی اقدام به عمل مراحل آن کند . که در این زمینه مشمولین سربازی می توانند برای مشاوره با مشاوران آویژه دانش تماس گرفته و جواب سوالات خود را بیابند . معافیت پزشکی حین تحصیل یکی از مواردی است که باید به موقع و در اسرع وقت اقدام به آن کرد . 

مراحل اخذ معافیت پزشکی حین تحصیل :

  • دریافت دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی
  • ثبت درخواست در سیستم
  • ارسال برگه معرفی به بیمارستان از طریق پست به آدرس مشمول
  • مراجعه فرد به بیمارستان
  • ارسال جوابیه بیمارستان به حوزه رسیدگی کننده
  • ارسال دعوتنامه به آدرس مشمول
  • برگزاری جلسه شورای پزشکی
  • در صورت معاف شخص ، کارت معافیت می شود .

خدمات مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره نظام وظیفه :

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...