چگونگی تردد مشمولین خدمت سربازی مقیم خارج از ایران

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

چگونگی تردد مشمولین خدمت سربازی مقیم خارج از ایران

تردد مشمولین خدمت

ممنوعیت ورود مشمولان سربازی خارج از کشور

برای مشاوره در زمینه چگونگی تردد مشمولین خدمت سربازی مقیم خارج از ایران

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید :

 به این مطلب امتیاز دهید

” تردد مشمولین خدمت ” آیا شما از مشمولین خدمت سربازی هستید و در خارج از ایران به سر می برید؟ قصد سفر به ایران را دارید؟‌ این مطلب برای شما گردآوری شده است.

تردد مشمولین خدمت وظيفه مقيم خارج از كشور به ايران

ايجاد سهولت در تردد مشمولین خدمت وظيفه مقيم خارج از كشور به ايران مشمولان ايراني مقيم خارج به چند گروه تقسيم مي شوند:

گروه اول: مشمولاني كه قبل از سال 82 از كشور خارج شده اند دو دسته هستند:

دسته 1) مشمولانيكه شرايط معافيت با پرداخت وجه را دارند و مايل به استفاده از اين تسهيلات هم هستند كه اين افراد بايد به نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در آن كشور مراجعه و مدارك خود را تكميل و پس از تائيد وزارت امور خارجه به سازمان وظيفه عمومي جهت صدور كارت معافيت ارسال نمايند كه به محض صدور و تحويل كارت ديگر هيچ محدوديتي براي تردد به كشور نخواهند داشت.

تردد مشولین خدمت

دسته 2) مشمولاني هستند كه شرايط استفاده از اين نوع معافيت را ندارند يا تمايلي به استفاده از اين تسهيلات ندارند. اين افراد مي توانند با درج مهر در گذرنامه هر سال يك مرتبه و حداكثر به مدت سه ماه به كشور تردد كنند.

گروه دوم: مشمولان دانشجوي فاقد معافيت تحصيلي هستند كه تا پايان شهريور ماه 1385 از كشور خارج شده و در يكي از دانشگاههاي معتبر و مورد تائيد وزارتخانه هاي علوم يا بهداشت و درمان مشغول به تحصيل شده اند، اين افراد مجازند سالانه دو بار و در مجموع حداكثر سه ماه به كشور تردد كنند.

گروه سوم: دانش آموزان يا دانشجوياني كه بر اساس ضوابط وظيفه عمومي ، با دريافت معافيت تحصيلي از كشور خارج شده اند و يا در آينده از كشور خارج خواهند شد، مجاز به تردد به كشور ساليانه دو بار و جمعا 3 ماه هستند.

تبصره: دانشجويان چنانچه شرايط اضطراري براي آنان به وجود آيد با تائيد كميسيوني كه وجود دارد تردد آنان براي يك بار ديگر تمديد ميشود.

گروه چهارم: فرزندان مأمورين ثابت دولت ج . ا .ا در خارج از كشور كه برابر قانون از كشور خارج شده اند تا زمان اتمام مأموريت والدين خود به طور متناوب و بدون محدوديت مجاز به تردد به كشور هستند.

ايجاد سهولت در تردد نخبگان به خارج از كشور براي تحصيل تا هر مقطع تحصيلي، فرصت هاي مطالعاتي بدون محدوديت كه در اين راستا با تائيد بنياد ملي نخبگان در ايران هيچ محدوديتي براي تحصيل و تردد اين قبيل افراد وجود ندارد.

  • برای مشاوره در زمینه خدمت وظیفه عمومی

    می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شبحتی در ایام تعطیل

    با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید


سوالات مربوط به مشمولان ايراني مقيم خارج از كشور

1. آيا مشمولان خارج از كشور كه كارت معافيت خود را مفقود نموده اند ميتوانند مجدداً كارت المثني دريافت نمايند، سير مراحل چگونه است؟

پاسخ : بلي، بايستي مراتب را به سفارت و يا نمايندگي جمهوري اسلامي در محل اقامت اطلاع دهد و پس از گذشت شش ماه خود و يا وكيل وي با توجه به شرايط مندرج در دفترچه راهنماي خدمت وظيفه عمومي درخواست صدور المثني كارت معافيت نمايند.

2. مدارك مورد نياز و فرآيند جهت استفاده از معافيت با پرداخت وجه چگونه است؟

پاسخ :

  • 1- گواهي اقامت (سكونت) بيش از دو سال در خارج از كشور كه به تاييد يكي از كنسولگريهاي ايران و وزارت امور خارجه رسيده باشد.
  • 2- عكس رنگي 3*2 تمام رخ و با زمينه كاملاً سفيد مشمول به تعداد 5 قطعه كه مشخصات مشمول در پشت آن درج شده باشد و به مهر كنسولگري ممهور گردد.
  • 3. تصوير تمام صفحات شناسنامه مشمول (دو سري)
  • 4. در صورتيكه معافيت از طريق وكيل پيگيري مي شود اصل وكالت نامه و تصوير شناسنامه وكپي يكبرگ تصوير آخرين گواهي تحصيلي (در صورتي كه در خارج از كشور اخذ شده باشد بايستي ترجمه رسمي آن ارائه شود)

مرحله نهايي:

بررسي توسط سازمان وظيفه عمومي ناجا و واريز وجوه تعيين شده توسط مشمول يا وكيل ايشان و ارائه مدارك خواسته شده.

صدور كارت معافيت و ارسال به آدرس مورد نظر و تحويل به مشمول يا وكيل وي.

در صورتی که در خصوص شرایط خدمت سربازی ٬ شرایط مشمولین خارج از کشور به ایران و یا بلعکس و … سوالاتی دارید٬ هم اکنون با مشاوران مجرب ما در این خصوص تماس حاصل فرمایید.

برای مشاوره در زمینه خدمت وظیفه عمومی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

چگونگی تردد مشمولین خدمت سربازی مقیم خارج از ایران

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...