شرایط معافیت تحصیلی خدمت سربازی 97

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

شرایط معافیت تحصیلی خدمت سربازی 97

برای مشاوره در زمینه شرایط معافیت تحصیلی خدمت سربازی 97

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

 به این مطلب امتیاز دهید

آنچه در مورد شرایط معافيت تحصيلی باید بدانیم 

شرایط معافیت تحصیلی خدمت سربازی : از چه سنی مشمول خدمت سربازی می شوید ؟ تا چه زمانی می توانید دانشجو یا دانش آموز باشید ؟ ادامه تحصیل در داخل یا خارج از ایران چگونه است ؟ آیا شرایط خاصی برای نخبگان در نظر گرفته شده است ؟ تمام مواردی که در حوزه تحصیلی بر نظام وظیفهو خدمت سربازی موثر است در این مطلب گردآوری شده است . همچنین می توانید جهت استفاده از شرایط معافیت تحصیلی خدمت سربازی از مشاوران متخصص و مجرب مرکز مشاوره آویژه دانشاستفاده کنید . شما می توانید از انواع معافیت ها استفاده کنید . فقط کافی است با مشاوران ما تماس حاصل نمایید . مشاوران ما راحت ترین و آسان ترین راه و روش برای استفاده از شرایط معافیت تحصیلی خدمت سربازی را در اختیار شما قرار می دهند .

شرایط معافیت تحصیلی خدمت سربازی,مشاوره شرایط معافیت تحصیلی خدمت سربازی,شرایط معافیت تحصیلی نظام وظیفه,مشاوره شرایط معافیت تحصیلی,شرایط معافیت تحصیلی سربازی,

شرایط معافيت تحصيلی خدمت سربازی و انواع آن چگونه است ؟

معافیت تحصیلی خدمت سربازی دارای انواع و اقسام مختلفی است . افراد برای استفاده از معافیت تحصیلی باید شرایط و انواع آن را بشناسند . در ادامه به توضیح هر یک از انواع مختلف معافیت تحصیلی می پردازیم . همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط معافیت تحصیلی خدمت سربازی با مشاوران مجرب مرکز آویژه دانش تماس حاصل نمایید .

  1. معافيت تحصيلي دانش آموزان

دانش آموزان وقتی كه به سن 19 سالگی تمام می رسند . مطابق با مقررات وزارت آموزش و پرورش و وظيفه عمومي در دوره متوسطه مشغول به تحصيل مي باشند . براي اخذ مدرک پيش دانشگاهي تا سن 24 سال می توانند ادامه تحصیل دهند . براي اخذ ديپلم كار و دانش و فني و حرفه ای تا سن 22 سال مجاز به ادامه تحصيل بصورت حضوري و پيوسته می باشند . این افراد تا پايان دوره تحصيل از شرایط معافيت تحصيلی خدمت سربازی بهره مند می باشند . اما باید زودتر اقدام به دریافت معافیت تحصیلی نمایید . برای آگاهی در زمینه شرایط معافیت تحصیلی می توانید . با مشاوران مجرب مرکز آویژه دانش تماس حاصل نمایید

نکاتی که باید در این مورد بدانیم :

  • اولین نکته اینکه تحصيل دانش آموزان بايد حتما به صورت پيوسته انجام شده باشد .
  • دانش آموزان داوطلب آزاد نمی توانند از شرایط معافيت تحصيلی خدمت سربازی استفاده کنند .
  • كليه افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند و ترک تحصیل کرده اند . یا اینکه از ادامه تحصیل انصراف داده اند . بايد در بازه زمانی 4 ماه  افراد داخل کشور خود را به سازمان نظام وظیفه ناجا کشور معرفی نمایند . افراد خارج از کشور نیز باید در بازه زمانی یک سال خود را به سازمان وظیفه عمومی کشور معرفی نمایند . در غیر این صورت غایب شناخته می شوند و نمی توانند از شرایط معافیت تحصیلی خدمت سربازی استفاده نمایند .

نکته ای که باید توجه کنید این است . که باید در فرصت مناسب و طبق ضوابط از معافیت تحصیلی استفاده نمایید . برای آگاهی بیشتر در زمینه معافیت تحصیلی می توانید با مشاوران مرکز آویژه دانشتماس حاصل نمایید .

بیشتر بخوانید : برای آگاهی از مشاوره معافیت موارد خاص سربازی خدمت سربازی اینجا کلیک نمایید .

برای مشاوره در زمینه شرایط معافیت تحصیلی خدمت سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنیآویژه دانش تماس بگیرید

2- معافيت تحصيلي دانشجويان

مشمولان خدمت سربازی که فارغ التحصيل ديپلم و پيش دانشگاهی هستند . مطابق مقررات که در یکی از مراکز نام برده در حال ادامه تحصیل می باشند . وزارت علوم ، تحقيقات و فناوری يا وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی و يا دانشگاه آزاد اسلامی در يكي از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مورد تائيد وزارتخانه ها و دانشگاهی مذكور پذيرفته شده اند . تا پایان تحصیل خود می توانند از شرایط معافیت تحصیلی خدمت سربازی استفاده نمایند . البته شرایط معافیت تحصیلی خدمت سربازی هر ساله در حال تغییر و تحول است . برای رفع مشکل در این زمینه می توانید با مشاوران مرکز آویژه دانشتماس حاصل نمایید . مشاوران ما اطلاعات به روز و تغییر یافته در زمینه شرایط معافیت تحصیلی خدمت سربازی را در اختیار شما قرار می دهند .

 

مصوبه جدید ستاد کل نیروهای مسلح در مورد شرایط معافیت تحصیلی خدمت سربازی

  • افرادی که در مقاطع كارداني ، كارشناسي ناپيوسته و كارشناسي ارشد ناپيوسته تحصیل می کنند . می توانند به مدت مشخصی از معافیت تحصیلی استفاده نمایند . برای آگاهی بیشتر در زمینه مدت معافیت تحصیلی می توانید با مشاوران مرکز آویژه دانش تماس حاصل نمایید .
  • افرادی که در مقاطع كارشناسي پيوسته ، دكتری پزشكی پيوسته و دكتري PHD مشغول تحصیل هستند . می توانند به مدت مشخصی معافیت تحصیلی خدمت سربازی استفاده نمایند . برای آگاهی بیشتر در زمینه مدت معافیت تحصیلی می توانید با مشاوران مرکز آویژه دانش تماس حاصل نمایید .

برای مشاوره در زمینه شرایط معافیت تحصیلی خدمت سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنیآویژه دانش تماس بگیرید

چند نکته در مورد شرایط معافیت تحصیلی خدمت سربازی

  1. دانشجویانی که بیشتر از سقف تعیین شده به تحصیل خود ادامه دهند . از طرف سازمان نظام وظیفه مشمول غایب شناخته می شوند .
  2. افراد در استفاده از معافیت تحصیلی در هر مقطع تحصیلی تا زمان اخذ مدرک تحصیلی دکتری مجاز هستند .  فقط یکبار از شرایط معافیت تحصیلی خدمت سربازی استفاده نمایند .
  3. مشمولان فارغ التحصیل در مقطع تحصیلی فوق دیپلم و مقاطع بالاتر در داخل کشور مدت مشخصی فرصت دارند . افراد در خارج از کشور نیز مدت مشخصی زمان دارند . تا مدارک تحصیلی خود را به سازمان وظیفه عمومی ناجای کشور ارائه دهند . تا وضعیت آن ها شناسایی شود و مشمول غیبت شناخته نشوند .
  4. افراد مشمول خدمت سربازی در صورتی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارند . باید حداکثر در بازه زمانی مشخصی پس از فارغ التحصیلی در آزمون مقطع بالاتر شرکت نمایند . در صورت قبول شدن در آزمون می توانند به تحصیل ادامه دهند .
  5. افراد مشمول اگر دفترچه خدمت خود را پست کرده باشند و در دانشگاه شوند . باز هم می توانند از شرایط معافیت تحصیلی خدمت سربازی استفاده نمایند .
  6.  اگر افراد شامل غیبت در خدمت سربازی شوند . نمی توانند از شرایط معافیت تحصیلی خدمت سربازی استفاده نمایند .

برای آگاهی در زمینه مدت زمان های مشخص شده برای دریافت معافیت تحصیلی ، می توانید با مشاوران مرکز آویژه دانش تماس حاصل نمایید .

3- معافيت تحصيلي طلاب حوزه هاي علميه

  • افرادی که قبل از سن 19 سالگی ، وارد حوزه های علمیه می شوند . این افراد می توانند تا سن خاصی از شرایط معافیت تحصیلی خدمت سربازی استفاده نمایند .
  • افرادی هم که در دوران دبیرستان ، ترک تحصیل کرده اند . بعد از یک سال از ترک تحصیل وارد مراکز و حوزه های علمیه می شوند . این افراد نیز می توانند از شرایط معافیت تحصیلی خدمت سربازی استفاده نمایند .
  • این افراد باید شامل غیبت سربازی نشده باشند .

بیشتر بخوانید : برای آگاهی از مشاوره معافیت موارد خاص سربازی خدمت سربازی اینجا کلیک نمایید .

4- چگونگي ادامه تحصيل مشمولان در خارج از كشور

  1. ادامه تحصیل دانشجویان در خارج از کشور ، صرفا در چند دسته قرار می گیرد .
  2. افراد مشمول نخبگان و استعدادهای برتر و درخشان .
  3. افراد شامل اعضای هیئت علمی .
  4. قوانین اعزام دانشجویان به خارج از کشور .
  5. معافیت دانش آموزان خارج از کشور .
  6. معافیت دانشجویان خارج از کشور .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط معافیت تحصیلی خدمت سربازی فقط کافی است . با مشاوران متخصص و مجرب ما تماس حاصل نمایید . مشاوران اطلاعات لازم و ضروری را در اختیار شما قرار خواهند داد .

بیشتر بخوانید :

اگر سوالی ذهن تان را مشغول کرده است . برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک های مورد نظر کلیک نمایید . تا اطلاعات مناسب و ضروری را دریافت نمایید : 

برای مشاوره در زمینه شرایط معافیت تحصیلی خدمت سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنیآویژه دانش تماس بگیرید

خدمات مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره نظام وظیفه

شرایط معافیت تحصیلی خدمت سربازی 97

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...