مشاوره معافیت موارد خاص سربازی

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

مشاوره معافیت موارد خاص سربازی

 

معافیت موارد خاص سربازی,مشاوره نظام وظیفه,معافیت موارد خاص,معافیت خدمت سربازی,مشاوره سربازی

برای مشاوره در زمینه مشاوره معافیت موارد خاص سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

 میانگین 5 رای از تعداد 1

معافیت موارد خاص سربازی

” معافیت موارد خاص سربازی “ آیا بدنبال معافیت خدمت سربازی هستید؟ آیا معافیت موارد خاص می تواند شامل شما شود؟ در ادامه همراهی کنید.

ایران دارای خدمت وظیفه عمومی برای مردان است. لایحه خدمت اجباری نظام وظیفه در سال ۱۳۰۳ توسط رضا شاه به مجلس شورای ملی چهارم تقدیم شد و در آن جا به رغم مخالفت ملاکان بزرگ و روحانیون به تصویب آن مجلس رسید. ماده چهارم قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب سال ۱۳۶۳ بیان می‌کند که خدمت وظیفه عمومی در ایران ۳۰ سال است که به چهار دوره تقسیم می‌شود.

مشاوره نظام وظیفه,معافیت موارد خاص,معافیت خدمت سربازی,مشاوره سربازی

خدمت دوره ضرورت (۲ سال)، دوره احتیاط، دوره ذخیره اول و دوره ذخیره دوم این قانون بهشورای عالی دفاع اجازه می‌دهد در شرایطی که تعداد مشمولان مازاد بر نیاز باشد، طول دوره ضرورت به ۱۸ ماه کاهش یابد. هم‌اکنون طول خدمت وظیفه در ایران ۲۱ ماه است. اما خدمت در مناطق محروم ۱۹ ماه و در مناطق مرزی ۱۸ ماه است. 

معافیت خدمت سربازی

دریافت کارت پایان خدمت شرایط خاص و ویژه ای دارد و به افرادی خاص داده می شود. این افراد باید تمامی شرایط مورد نیاز برای معاف شدن را داشته باشند. خیلی از جوانان در مدتی کوتاهی که به مشمول شدن دارند نسبت به سنجش شرایط خود برای اینکه از خدمت سربازی معاف می شوند یا نه؛ را بررسی می کنند. تا ببینند آیا راهی برای معاف شدنشان است یا خیر. این افراد باید بدانند برای اقدام کردن برای گرفتن کارت معافیت از خدمت سربازی باید با قوانین معافیت آشنا شوند.

با توجه به ترسی که مشمولان از خدمت سربازی به علت طولانی بودن مدت خدمت سربازی و هم چنین دوری از محل زندگی خود دارند. بنابراین به دنبال روشهایی هستند که یا از خدمت سربازی خود معاف شوند و یا بتوانند مدت خدمت سربازی خود را کاهش دهند. متاسفانه به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در این خصوص موفق نمی شوند.

معافیت خدمت سربازی مهم ترین موردی است که ذهن مشمول خدمت سربازی را درگیر خود می کند. اکثر مشمولین خدمت سربازی به دنبال گرفتن معافیت خدمت سربازی می باشند اما به علت نداشتن اطلاعات کافی موفق نمی شوند. چون مدت خدمت سربازی طولانی میباشد همه مشمولین دنبال روش های مختلف هستند که مدت خدمت سربازی خود را کاهش دهند.

یکی از راه های کاهش مدت خدمت سربازی استفاده از معافیت خدمت سربازی میباشد. این معافیت ها عبارتند از: معافیت کفالت و معافیت پزشکی و معافیت تحصیلی و  معافیت موارد خاص سربازی و … .

برای مشاوره در زمینه شرایط معافیت سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

 انواع معافیت خدمت سربازی:

1) بنیاد ملی نخبگان

2) معافیت پزشکی

3) معافیت کفالت

4) معافیت تحصیلی

5) معافیت سه‌برادری

6) بخشودگی سنی

7) متأهل بودن

8) معافیت موارد خاص

معافیت موارد خاص سربازی,مشاوره نظام وظیفه,معافیت موارد خاص,معافیت خدمت سربازی,مشاوره سربازی

شرایط معافیت موارد خاص سربازی

  1. یکی از فرزندان اولیایی که خود ناتوان و معلول بوده (هر دو یا یکی از آنها معلول باشد) یا حداقل دو فرزند آنان معلول و ناتوان باشند، از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شود. در بخش معافیت معلولان با توجه به عنایت مقام معظم رهبری، اگر در خانواده‌ای یک فرزند پسر بالای 18 سال باشد و یک معلول (چه خواهر یا برادر)، این فرزند هم می‌تواند معاف شود.
  2. کسانی که پدر یا مادرشان 25 درصد جانبازی یا 36 ماه سابقه آزادگی یا 30 ماه سابقه حضور در جبهه داشته باشند. می‌توانند یک فرزندشان معاف شود. اگر با تلفییق موارد جانبازی و سابقه جبهه با هم منجر به 30 ماه شود، یک فرزند خانواده معاف خواهد شد. به عنوان مثال اگر فردی 10 ماه خدمت جبهه و 20 درصد جانبازی داشته باشد. با توجه به اینکه مجموع تلفیق موارد آن 30 ماه می‌شود یک فرزند می‌تواند معاف شود.
  3. اگر مادری فاقد همسر و تحت پوشش کمیته امداد باشد و دو فرزند پسر بالای 18 سال داشته باشد. با توجه به عنایات مقام معظم رهبری، یکی از فرزندانش معاف می‌شود.
  4. بخشودگي سني:اين معافيت باتوجه به مدرك تحصيلي و سن مشمول به 5 گروه تقسيم می گردد.
  • زير ديپلم ، ديپلم ، فوق ديپلم ( متولدين تا پايان 1354 )
  • ليسانس ( متولدين تا پايان 1354 )
  • فوق ليسانس ( متولدين تا پايان 1352 )
  • دكتري غيرپزشكي ( متولدين تا پايان 1350 )
  • دكتري پزشكي و دامپزشكي متولدين تا پايان 1344 و متولدین 1345 اگر در سال 1382 مشغول به تحصیل در مثطع دکتری یا دانشجوی کارشناسی ارشد باشند.

مشموليني كه بيش از 50 سال از سن آنان سپري شده نيازي به درخواست معافيت ندارند. شناسنامه عكسدار آنان مشروط براينكه تغييرات سني نداشته باشد به منزله روشن بودن وضعيت وظيفه عمومي آنان مي باشد.

روند رسیدگی به معافیت موارد خاص سربازی

  1. اخذ دفترچه راهنماي خدمت وظيفه عمومي از دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (‌پليس +10 ) به منظور تنظيم و تكميل مدارك مورد نياز
  2. مراجعه به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي ( پليس + 10) به همراه كليه مدارك مورد نياز
  3. ثبت درخواست در سامانه توسط كاربر پليس + 10 و ارسال پرونده از طريق رابطين دفاتر به مراكز وظيفه عمومي
  4. بررسي مدارك و تاييد اطلاعات توسط كارشناسان معاونت وظيفه عمومي سراسر كشور در سامانه جامع وظيفه عمومي
  5. صدور كارت معافيت و ارسال به آدرس مشمول
  6. حداقل مدت رسيدگي به درخواست معافيت موارد خاص يك ماه مي باشد.

برای مشاوره در زمینه شرایط معافیت موارد خاص سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

مشاوره معافیت موارد خاص سربازی

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...