مشاوره معافیت پزشکی: گوش حلق و بینی

نوشته شده توسط:فهیمه دریان | ۰ دیدگاه

مشاوره معافیت پزشکی: گوش حلق و بینی

برای مشاوره در زمینه مشاوره معافیت پزشکی: گوش حلق و بینی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید 

 

مشاوره معافیت پزشکی گوش حلق و بینی. آبا از قوانین و مفاد احراز معافیت پزشکی برای بیماری های گوش حلق و بینی اطلاع دارید؟ آیا از جزئیات روند اقدام برای معافیت پزشکی از طریق بیماری های گوش حلق و بینی اطلاع دارید؟ ما را با مطلب زیر همراهی کنید تا پاسخ سولاتتان را بیابید.

بیماری های گوش حلق و بینی

گوش حلق و بینی انسان به صورت اکتسابی و یا مادرزادی ممکن است به بیماری‌های مختلف گوش حلق و بینی دچار گردد، انواع مختلفی از این بیماری ها در ادامه آورده شده اند.

انواع بیماری های گوش حلق و بینی

همچون: كاهش شنوائی یك طرفه بطوری كه معدل آستانه شنوایی هوایی Air conduction در فركانس های چهارگانه. كاهش شنوائی هر دو گوش بطوری كه معدل آستانه شنوائی هوایی در فركانس های چهارگانه، كری و لالی، فقدان كامل مادرزادی یا اكتسابی لاله گوش، آترزی یا انسداد مجرای گوش خارجی. عفونت مزمن گوش میانی كه (غیر ایمن nonsafe) سبب استئیت و یا كولستئاتوم شود یكطرفه یا دو طرفه، عمل جراحی رادیكال ماستوئیدکتومی و هر گونه Canal wall down.

عفونت مزمن گوش میانی با ترشح چركی و پارگی پرده تمپان بهمراه كاهش شنوائی. فلج كامل عصب صورتی مقاوم به درمان به هر علتی (علل ناشناخته، بلز، سندروم رامس هانت، التهابات قدیمی یا شكستگی استخوان روشه و غیره). لابیرنتیت ها كه همراه با نیستاگموس واضح و علائم پاراكلینیك ثابت شده در بیمارستانهای نظامی یا دانشگاهی باشد. بیماری و سندروم منیر یا هرگونه سرگیجه مزمن با منشاء گوشی. عوارض مادرزادی یا عفونی دربینی ،كام ،لب وحلق كه تولید اختلالات شدید، شكستگی های قدیمی بینی با تغییر شكل ظاهری. رینیت آتروفیك همراه با كروت متعفن (بیماری اوزن )، آنژیو فیبروم نازوفارنگس، سینوزیت های توأم مزمن، پولیپوزبینی. تومورهای مخلوط(mixed ) غده بناگوشی و یا تحت فكی عمل شده و یا عمل نشده. بیماریهای مادرزادی ، التهابی ، عفونی. ضربه ای و یا تومورهای حنجره كه تولید اختلالات شدید و دائمی صوتی یا تنفسی( با تأیید بررسیهای پاراكلینیك)نماید.

تومورهای گلوموس ژوگولر،آنژیومهای وسیع درنقاط مختلف گوش و حلق و بینی، حفره و فضای دهان، زبان، فكین، سینوسهای صورت و منضمات اعضای فوق. فلج تارهای صوتی، تومورهای بینی و سینوسها (یكطرفه یا دو طرفه)، مشمولین پزشک که از سلامتی کامل در خصوص هر یک از بیماریهای فوق برخوردار نباشند. (بیماری آنان در حد معافیت دائم باشد) لیکن قادر به طبابت درنیروهای مسلح باشند، ساير بیماری ها، گوش حلق و بینی دچار شود.

مشاوره معافیت سربازی: چرا معافیت پزشکی بیماری های گوش حلق و بینی مهم است؟

بیماری‌های گوش حلق و بینی همه ساله مشمولان سربازی زیادی را مشمول معافیت پزشکی می‌کنند. این دسته از بیماری‌ها در برخی موارد بسیار نامشخص و در بعضی از موارد دیگر مشخص هستند. بنابراین ممکن است بعضی از مشمولان خدمت سربازی متوجه وجود بیماری‌های گوش حلق و بینی در بدن هایشان نشوند. از این رو مشاوران نظام وظیفه مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تلاش کرده‌اند، تا بهترین خدمات مشاوره معافیت پزشکی بیماری‌های گوش حلق و بینی را به مشمولان سربازی عزیز ارائه دهند. در این مقاله قصد داریم تا اهمیت مشاوره معافیت پزشکی و همچنین بیماری‌های مشمول معافیت پزشکی بیماری‌های گوش حلق و بینی را بیشتر تبیین نماییم.

معافیت پزشکی, گوش حلق و بینی, معافیت سربازی, معافیت بیماری گوش, معافیت کم شنوایی

چرا مشاوره معافیت پزشکی بیماری‌های گوش حلق و بینی؟

طبق بسیاری از بررسی‌های مشاوران نظام وظبفه  مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره معافیت پزشکی گوش حلق و بینی، برخی از مشمولان خدمت سربازی در مورد معافیت پزشکی گوش حلق و بینی خود نا مطلع اند. این امر از آن طرف بسیار مهم تلقی می‌شود. که عدم اطلاع مشمول از بیماری‌های گوش حلق و بینی در بدن شان به اتفاقات جبران ناپذیری در زندگی آنها می‌ انجامد. مشاوران  مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش بر این باور هستند، که اطلاع مشمولان از قوانین معافیت پزشکی گوش حلق و بینی و همچنین علائم بیماری‌های گوش حلق و بینی می‌ تواند از وقوع حوادث غیر منتظره در زندگی این افراد پیش گیری کند. از این رو  مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش برخود واجب می‌ داند. که به هم وطنان عزیزمان در مسیر رشد و تعالی کشور عزیزمان ایران مشاوره تلفنی حرفه‌ای ارائه دهد.

برای این منظور  مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش با ارائه خدمات مشاوره تلفنی به مشمولان سربازی و خانواده‌های آن‌ها گامی بزرگ در بهبود کیفیت زندگی مردم عزیز کشورمان برداشته است.

مشاوره معافیت پزشکی: دسته‌بندی بیماری‌های گوش حلق و بینی

قانون های نظام وظیفه بیماری‌های مشمول معافیت پزشکی در بخش بیماری‌های گوش حلق و بینی به 24 بند تقسیم می‌ شوند. نا گفته پیداست که داشتن بیماری در گروه ریه و قفسه صدری به تنهایی منجر به معافیت پزشکی نخواهد شد، بلکه بیماری فرد مشمول باید به تایید شورای پزشکی نظام وظیفه نیز برسد. در این باره مشاورین تخصصی معافیت سربازی ما در  مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش با ارائه خدمات مشاوره تلفنی حرفه‌ای در زمینه معافیت پزشکی بیماری‌های گوش حلق و بینی به مشمولان سربازی کمک می‌کنند، تا هم قبل از هر اقدامی از موفقیت آمیز بودن یا نبودن آن اطلاع یابند و هم با فرآیند اقدام و قوانین دیگری که احتمالا شامل آنها می‌شود، آشنایی یابند.

برای مشاوره در زمینه معافیت پزشکی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

لیست خدمات  مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره معافیت پزشکی بیماری‌های گوش حلق و بینی (دسته اول)

  • مشاوره معافیت پزشکی كاهش شنوائی یك طرفه بطوری كه معدل آستانه شنوایی هوایی Air conduction در فركانس های چهارگانه.
  • مشاوره معافیت پزشکی كاهش شنوائی هر دو گوش بطوری كه معدل آستانه شنوائی هوایی در فركانس های چهارگانه.
  • مشاوره معافیت پزشکی كری و لالی.
  • مشاوره معافیت پزشکی فقدان كامل مادرزادی یا اكتسابی لاله گوش.
  • مشاوره معافیت پزشکی آترزی یا انسداد مجرای گوش خارجی.
  • مشاوره معافیت پزشکی عفونت مزمن گوش میانی كه (غیر ایمن nonsafe) سبب استئیت و یا كولستئاتوم شود یكطرفه یا دو طرفه.
  • مشاوره معافیت پزشکی عمل جراحی رادیكال ماستوئیدکتومی و هر گونه Canal wall down.
  • مشاوره معافیت پزشکی عفونت مزمن گوش میانی با ترشح چركی و پارگی پرده تمپان بهمراه كاهش شنوائی.
  • مشاوره معافیت پزشکی فلج كامل عصب صورتی مقاوم به درمان به هر علتی (علل ناشناخته ، بلز ، سندروم رامس هانت ،التهابات قدیمی یا شكستگی استخوان روشه و غیره).
  • مشاوره معافیت پزشکی لابیرنتیت ها كه همراه با نیستاگموس واضح و علائم پاراكلینیك ثابت شده در بیمارستانهای نظامی یا دانشگاهی باشد.
  • مشاوره معافیت پزشکی بیماری و سندروم منیر یا هرگونه سرگیجه مزمن با منشاء گوشی.
  • مشاوره معافیت پزشکی عوارض مادرزادی یا عفونی دربینی ،كام ،لب وحلق كه تولید اختلالات شدید.
  • مشاوره معافیت پزشکی شكستگی های قدیمی بینی با تغییر شكل ظاهری.
  • مشاوره معافیت پزشکی رینیت آتروفیك همراه با كروت متعفن (بیماری اوزن ).
  • مشاوره معافیت پزشکی آنژیو فیبروم نازوفارنگس.
  • مشاوره معافیت پزشکی سینوزیت های توأم مزمن.
  • مشاوره معافیت پزشکی پولیپوزبینی.

لیست خدمات  مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره معافیت پزشکی بیماری‌های گوش حلق و بینی (دسته دوم)

  • مشاوره معافیت پزشکی تومورهای مخلوط (mixed ) غده بناگوشی و یا تحت فكی عمل شده و یا عمل نشده.
  • مشاوره معافیت پزشکی بیماریهای مادرزادی ، التهابی ، عفونی ، ضربه ای و یا تومورهای حنجره كه تولید اختلالات شدید و دائمی صوتی یا تنفسی( با تأیید بررسیهای پاراكلینیك)نماید.
  • مشاوره معافیت پزشکی تومورهای گلوموس ژوگولر،آنژیومهای وسیع درنقاط مختلف گوش و حلق و بینی ، حفره و فضای دهان ،زبان ، فكین ، سینوسهای صورت و منضمات اعضای فوق.
  • مشاوره معافیت پزشکی فلج تارهای صوتی.
  • مشاوره معافیت پزشکی تومورهای بینی و سینوسها (یكطرفه یا دو طرفه).
  • مشاوره معافیت پزشکی مشمولین پزشک که از سلامتی کامل در خصوص هر یک از بیماریهای فوق برخوردار نباشند (بیماری آنان در حد معافیت دائم باشد) لیکن قادر به طبابت درنیروهای مسلح باشند.
  • مشاوره معافیت پزشکی ساير بیماری ها.

برای مشاوره در زمینه معافیت پزشکی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید

خدمات مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره معافیت پزشکی – مشاوره نظام وظیفه:

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...